שחקני הנבחרת אחרי הזכייה במדליה. צילום: FIBA
שחקני הנבחרת אחרי הזכייה במדליה. צילום: FIBA

חברים לכיתה, ולמדליה: ההישג הגדול של עומר שדה ורועי פריצקי מתיכון כצנלסון

עומר שדה ורועי פריצקי, תלמידי י"ב 6 בתיכון כצנלסון, כיכבו השבוע בזכייה במדלית הארד של נבחרת הנוער באליפות אירופה ל-3X3 בכדורסל. בראיון לאחר חזרתם לארץ הם מספרים על החוויה שלא ישכחו בחיים: "יהודים מגיאורגיה הגיעו לעודד אותנו, היה מאוד מרגש"

פורסם בתאריך: 12.9.19 10:29

ההישגים המרשימים של נבחרת העתודה בכדורסל – שתי זכיות רצופות באליפות אירופה – כבר פרשו כנפיים הרחק מעבר לגבולות ארצנו הקטנטונת. כעת אפשר להוסיף להצלחה הבינלאומית בגילאים הצעירים הישג נוסף: נבחרת ישראל זכתה בראשון השבוע במדליית ארד באליפות אירופה לנוער 3X3 שנערכה בטביליסי, גיאורגיה. ומה עם ניחוח מקומי המשותף לכל ההישגים? כישרונות צעירים מבית הגידול של הפועל כפר סבא ותיכון כצנלסון, כמובן. עומר שדה ורועי פריצקי, אם תרצו מחצית מסגל הנבחרת עד גיל 18 הכוללת גם את שוהם גת וסתיו פוקס, חתומים על המדליה הבינלאומית ומצטרפים לרשימה ארוכה שמעלה תמידית את רף הציפיות בכל הנוגע לדור העתיד של ישראל. בסך הכללי של האליפות קלעו פריצקי ושדה 27 נקודות כל אחד. שדה גם נבחר להיות אחד משלושה מצטיינים בנבחרת הטורניר ובנוסף נטל חלק בגמר תחרות השלשות. יש לציין כי על מנת לשמור על ריכוז, נטל המאמן אילן קובלסקי את הטלפונים הניידים של שחקניו כ-24 שעות לפני כל משחק, כך שעם חיבורם המחודש לציוויליזציה זכו כולם למטר מרוכז של ברכות בוואטסאפ לרגל ההישג.

"הייתה חוויה מרגשת ומשמחת שמעולם לא חוויתי, אין לי מילים כדי לתאר אותה", אמר שדה לאחר הנחיתה בישראל בבוקר יום שני. "הרבה אנשים ראו את הסרטונים שלנו קופצים, מתחבקים ונופלים על הרצפה, כשההורים מגיעים וגם הבנות של נבחרת הנערות קפצו וחגגו איתנו", הוסיף פריצקי. "לא ידענו בכלל לקראת מה אנחנו הולכים ואף אחד לא ציפה לנצח כאלה מעצמות כדורסל". בדבריו מתכוון פריצקי לעובדה שאוקראינה, עליה גברה ישראל פעמיים, זכתה בטורניר בשנה שעברה, ואילו בלגיה, אותה ניצחה הנבחרת בצורה משכנעת בבית המוקדם, הוכתרה כאלופה לפני שנתיים. על האווירה המיוחדת בטורניר הוסיף: "יהודים מגיאורגיה הגיעו לעודד אותנו, שוחחו עם ההורים בעברית וקיבלו מהם דגלים ואפילו זכינו לעידוד מתיירים שפתאום ראו שלט של הטורניר ונכנסו. הייתה אווירה מיוחדת, היציעים היו מלאים והיה מאוד מרגש, הכי כיף שיש". אגב, פריצקי המתגורר בצורן הצטרף למחלקת הנוער של כפר סבא בכתה ט' על מנת לשפר את רמת משחקו. שנה לאחר מכן הצטרף גם לחממה בכצנלסון ובמקביל זכה לזימון לנבחרת הקדטים. בקדימה/צורן שם שיחק היה הגובה מכולם ותופקד כסנטר, ומי שעשה לו הסבה לתפקיד הרכז היה הוד בן הרצל. באחד האימונים הראשונים אף גילה כי מאמנו בהווה שיתף בעבר פעולה עם אביו, ערן פריצקי, בקבוצת הנוער של הוד השרון.

רועי פריצקי. צילום: FIBA

רועי פריצקי. צילום: FIBA

שדה (1.98 מ') ופריצקי (1.93 מ') לומדים יחד בכתה י"ב 6 בתיכון כצנלסון בכפר סבא. הראשון, סמול פורוורד שיחגוג 18 בדצמבר הקרוב, לומד במגמת מחשבים וביולוגיה. השני, רכז ותלמיד ריאלי לא פחות שחגג 17 לפני כחודש וחצי, מרחיב במחשבים ופיזיקה. שניהם משתייכים לתכנית המצוינים במחלקת הנוער השרונית ובשלוש השנים האחרונות קיימו שני אימוני כדורסל עם המאמן הוד בן הרצל, שהרזומה העשיר שלו כולל השבחת כישרונות מקומיים רבים במחלקה, לצד אימון אתלטיקה דו שבועי עם מאמן הכושר יורם מנחם. במסגרת התכנית, הכוללת 7-8 כדורסלנים מדי שנה, מתבצעים ניתוחי וידאו לאחר משחקים, אימונים להשגת מטרות אישיות ושיפור טכניקה בעמדות ספציפיות וכן מעקבים של נתונים דוגמת גובה ומוטת ידיים.

"כיף לקבל תשומת לב נוספת משני מאמנים – הן בכדורסל והן באתלטיקה", אומר פריצקי. "הוד תרם לי הרבה מאוד לקליעה, הפרויקט העיקרי שלנו כבר שלוש שנים. אם לשפר את המעורבות של היד התומכת, יציבות, קשת בזריקה או עבודת ברכיים, בכל פעם אנחנו מוצאים מדרגה חדשה לעבור. אנחנו בקשר אישי מצוין והוד פשוט מלך". "הוד תרם לי מכל הבחינות ובזכותו השתפרתי מאוד בהרבה אלמנטים של המשחק", מוסיף שדה. "זה מאוד משמעותי ולדעתי ללא התכנית והעבודה האינטנסיבית לא היינו מגיעים להישג הזה עם הנבחרת. הוד גם מורה לחינוך גופני בבית הספר ויש לנו קשר קרוב הרבה מעבר ליחסי מאמן-שחקן". גם המאמן הוותיק מפרגן מצדו לצמד השחקנים שטיפח. "שדה חרוץ מאוד בעל קליעה טובה, מוסר עבודה גבוה, משמעת עצמית, הבנת משחק ואחד שנחשב לחריג לחיוב בגישה שלו ותמיד עובד קשה כדי להצליח", הוא אומר. "פריצקי בעל נתונים גופניים יוצאים מן הכלל ומציג כדורסל אינטליגנטי מאוד. שחקן פיקח שתמיד מחפש את האתגר הבא".

עומר שדה. צילום: FIBA

עומר שדה. צילום: FIBA

הדרך המרשימה שעברה הנבחרת הצעירה תחת הדרכתו של קובלסקי, כללה שני ניצחונות בבית המוקדם – 15:21 על אוקראינה ו-13:20 על בלגיה, שהעלו אותה לשלב רבע הגמר, שם חיכתה איטליה. סל של שדה עם פתיחת ההארכה העניק לישראל ניצחון דרמטי 16:18 ושלח אותה לארבע האחרונות. צרפת החזקה הייתה עם ידה על העליונה בחצי הגמר בזכות ניצחון 11:21, אבל השחקנים האמביציוזיים של קובלסקי לא הורידו את הראש וזכו בארד לאחר שגברו שוב על אוקראינה, הפעם 18:21 במאבק על המקום השלישי. הבאזר האחרון גילה כאמור דבוקת שחקנים בחיבוק קבוצתי מרגש וחגיגות ניצחון משותפות עם נבחרת הנערות, שרשמה במקביל הישג מרשים משלה כשהגיעה עד רבע גמר הטורניר, שם נוצחה 17:13 בידי ספרד.

פריצקי ושדה יחלו בשישי הקרוב (12:00, אולם היובל) את דרכם בליגת התיכונים כשיארחו עם כצנלסון את שמעון בן צבי גבעתיים. במקביל יופיעו במדי הפועל כפר סבא בליגת העל לנוער. "השאיפה העתידית היא להגיע לשחק בליגת העל ואולי אפילו באירופה", אומר שדה. "לגבי השנה, המטרה להגיע כמה שיותר רחוק ולזכות בתארים עם כפר סבא". "אני רוצה להשיג הכל – גמרים ותארים, לא פחות", מסכם פריצקי. "הגיע הזמן שגם לכפר סבא יהיו כאלה. גם בהמשך אני מכוון הכי גבוה שאפשר ורוצה להגיע לליגת העל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר