אדריאן רוצ'ט. צילום: זאב שטרן
אדריאן רוצ'ט. צילום: זאב שטרן

הדרך הארוכה של אדריאן רוצ'ט מעפולה להפועל כפר סבא. ראיון מהלב

בגיל 32 מצא את עצמו הקשר שזכה באליפות ובגביע "תקוע" בהפועל עפולה, למרות התעניינות נמרצת מקבוצות בליגת העל. אחרי טענות על החרמת אימונים ומאבק מול המועדון הצפוני, רוצ'ט מצא את עצמו במקום אליו השתוקק להגיע ואומר בראיון: "הירידה ללאומית פגעה לי באגו"

פורסם בתאריך: 20.9.19 10:57

החיבור בין אדריאן רוצ'ט והפועל כפר סבא אמנם נשמע מוכר, אבל יצא אל הפועל רק בשישי שעבר. במסגרת הסאגה המתמשכת החלו השיחות בין הצדדים עוד בחלון ההעברות של העונה שעברה, אז על הקווים עוד עמד ארז בנודיס והקבוצה הייתה בליגת המשנה. הסטאטוס של רוצ'ט, לעומת זאת, היה זהה. שחקן משמעותי בהפועל עפולה, שסירבה לשחררו. כעת, בשל בעיות כלכליות, ניאותו בקבוצה לשחרר את הקשר מהעמק לשרון, כאשר כפר סבא שילמה פיצוי בסך כמה עשרות אלפי שקלים שיקל על קופת עפולה המדלדלת. רוצ'ט, שחתם לשנתיים, ישוב לליגת העל לאחר הפסקה בת שלוש שנים.

השבוע צפוי היה לעבור בבקרה התקציבית בתקווה להיות בסגל ואולי אף לערוך בכורה בשבת מול מכבי נתניה. "הייתה סאגה ארוכה במשולש בו היינו אני, עפולה וכפר סבא", פותח רוצ'ט בראיון ל"ספורט צומת השרון". "מאז ינואר היו שיחות ורצון לשתף פעולה, אבל מבחינת עפולה השחרור שלי לא היה על הפרק בעד שום סכום, כי אפשר לומר שהייתי נכס עבורם. ככל שעבר הזמן והבעיות הכלכליות שם המשיכו לגדול, הם הבינו שעדיף לוותר עלי, לחסוך את שכרי ולקבל פיצוי". בקיץ נדמה היה שעפולה עולה על המסלול הנכון תחת חסותו של ראש העירייה, אבי אלקבץ, אבל כאמור הקושי הכלכלי הוביל לשחרור מאסיבי של שחקנים בכירים, בהם רוצ'ט. "ההנהלה הקודמת השאירה חובות כבדים, בסביבות 5 מיליון שקלים, ובעפולה היו עסוקים בלסגור אותם ולמזער נזקים", הוא אומר. "הייתי מהראשונים שעבר בבקרה אבל כשהגענו לגביע הטוטו, התגלו חובות נוספים והתכניות השתנו – צמצמו בעלויות, שחררו שחקנים כדי לאזן תקציב ונתנו את הבמה לצעירים המקומיים".

משהבין באמצעות סוכנו, אדם קידן, שבעפולה מנסים להגיע לפתרון, נכנס גם השחקן לתמונה. "התחלתי ממש להטריד אותם ולהגיד להם שאני רוצה לעזוב לליגת העל, שעדיף להם לחסוך בעלויות כדי לשלם לחברים שהשארתי בעפולה ולהעביר עוד שחקן או שניים בבקרה ושיכבדו את העובדה שקבוצה בליגה הבכירה רוצה אותי", הוא אומר. מעבר לכך, מכחיש השחקן פרסומים שגרסו כי החרים את אימוני הקבוצה. "ראיתי שכתבו את זה, אבל זה לא נכון. בסך הכל שברתי ציפורן ברגל ולא יכולתי לנעול נעלי כדורגל, כך שלא התאמנתי יומיים", הוא מבהיר. "זו הייתה פציעה קטנה, אבל ברור שהראש כבר לא היה בעפולה וכל המחשבות שלי היו איך אני משיג את השחרור".

השיא, והירידה התלולה

אדריאן רוצ'ט כבר בן 32, נשוי לגלית ואב לאריאל בת ה-7, לירוי בן ה-5 ומילאן, אוטוטו בת שנה. גדל בקיבוץ נאות מרדכי הסמוך לקריית שמונה וכיום מתגורר עם משפחתו בקריית חיים. מגיל צעיר החל לשחק במחלקת הנוער של קריית שמונה והיה שותף לתור הזהב של המועדון עם שרשרת הישגים היסטורית שכללה אליפות, גביע ושתי זכיות בגביע הטוטו. באותה תקופה גם זומן לנבחרת ישראל על ידי אלי גוטמן אך לא שיחק. ברזומה שלו גם ארבע עליות ליגה – פעמיים עם המועדון בו גדל, פעם עם נצרת עילית מהארצית ללאומית ופעם עם הפועל עכו מהלאומית לליגת העל. בעונת 2015/16 שיחק בליגת העל במדי הפועל חיפה בעונת בלהות שהסתיימה בהישרדות במחזור הסיום. "הביקוש שלי בליגת העל ירד לאחר מכן, הן מקצועית והן מבחינת הסכומים שהייתי רגיל להרוויח", מודה רוצ'ט. "לא נעים פתאום למצוא את עצמך בלאומית וזה פגע באגו שלי באותה תקופה, אבל צריך להיות ריאלי ולקרוא נכון את המפה. הייתי בקבוצות טובות יחסית שהשקיעו כסף בליגת המשנה כך שהנחיתה הייתה רכה יחסית".

רוצ'ט בתקופה בקריית שמונה. צילום: עבדאללה שמא

רוצ'ט בתקופה בקריית שמונה. צילום: עבדאללה שמא

בקיץ 2017 חתם בהפועל פתח תקוה ושוחרר בינואר להפועל אשקלון, עמה ירד בתום העונה ללאומית. עכשיו הוא חוזר לליגה הבכירה ובסגל הצעיר של כפר סבא הוא נחשב למנוסה מכולם. את הדרך מהצפון לשרון יעשה עם חבריו החדשים, אביב סולומון המתגורר בקריית אתא ומחמוד יוסף מעכו. עם מאמנו הנוכחי אין צורך לעשות לו היכרות. "הייתי תקופה קצרה עם אופיר חיים בעפולה לפני שעזב להפועל תל אביב, אבל היה לנו חיבור טוב, אישית ומקצועית", אומר רוצ'ט. "אני מתאים לשיטה, לקו המחשבה ולכדורגל שהוא מאמין בו ואני מעריך מאוד את המאמצים שעשה יחד עם יצחק שום כדי שאגיע לכפר סבא".

על המטרות הקרובות הוסיף: "אני לומד את הקבוצה תוך כדי תנועה, אבל לא צריך להיות גאון גדול כדי לדעת שהמטרה הראשונה של הפועל כפר סבא היא להישאר בליגה ולתקוע יתד כדי לא להיות קבוצת מעלית שעולה ויורדת כל שנה. קבוצות אחרות עשו את זה ואין סיבה שגם כפר סבא לא תעשה את זה. אישית אני יכול לתרום הרבה מהניסיון שלי, במיוחד לחבר'ה הצעירים שעבור רבים מהם זו עונה ראשונה בליגת העל והם צריכים ללמוד להתמודד, להתגבר על סיטואציות מסוימות ולהתחשל. כל עזרה היא ברכה וכמובן שאני פה כדי לתרום ולעזור גם חברתית ומקצועית ובכל דבר אחר שאדרש".

בשבת (18:00, נתניה) תתארח הקבוצה אצל מכבי נתניה, שטרם ספגה שער חובה בליגה העונה. המגן אביב סולומון יחזור מהרחקה ולעומתו קווין ריינשטיין המורחק ייעדר. מי שעשויים לתפוס את מקומו הם גרשון קופי או רוצ'ט. לעומתם, מי שקיבל הודעה כי אינו בתכניות המקצועיות הוא לירוי צעירי, שלא נכלל בסגל במשחק האחרון. "יש עומס של שחקנים בתפקיד של צעירי, כשקופי ורוצ'ט הצטרפו בנוסף לריינשטיין ודן עזריה", אישרו בכפר סבא. "מבחינתנו עדיף שישחק בקבוצה אחרת, אבל אם לא ימצא קבוצה אחרת, הוא יישאר". חרף האכזבה מיכולתו של ההונגרי ריצ'רד ורנש, בשלב זה התקבלה החלטה להשאירו בקבוצה בתקווה שייכנס במהרה לכושר ותחול מגמת שיפור במשחקו.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר