יצחק שום. צילום: רמי לוי
יצחק שום. צילום: רמי לוי

"יש 30-20 אוהדים שנפגעו ממני. הם מצאו קורבן – טום, כדי לפגוע בי"

הבעלים של הפועל כפר סבא, יצחק שום, שומע את הביקורות והמחאות של האוהדים בנוגע לנכדו, ועונה: "אם יש להם מישהו יותר טוב הם מוזמנים להביא אותו". על הטענה כי אסר על "העורק הירוק" להכניס שלטי מחאה אמר שום: "על מה מחאה? זו הסתה של חלק מהעיתונאים וחלק מהאוהדים"

פורסם בתאריך: 30.10.19 15:16

הפועל כפר סבא ממשיכה לשחק כשווה בין שוות מול הגדולות של ליגת העל, אבל נותרה פעם נוספת עם המחמאות בתבוסה 3:0 למכבי חיפה, שסיבך אותה בתחתית. "אמרתי בפתיחת העונה שאני רוצה לראות קבוצה שתהיה שווה לאחרות ואת זה אנחנו עושים. בכל המשחקים היינו לא פחות טובים מהיריב והפועל כפר סבא הייתה צריכה להיות היום עם עוד 2-3 נקודות", אמר הבעלים יצחק שום. "גם מול מכבי תל אביב ומול מכבי חיפה היינו שווים יותר מהפסד. אנחנו יכולים לשחק הרבה יותר טוב ואני לא אוהב מחמאות כשאני לא מנצח, אבל מצד שני אני מקבל פידבקים טובים מאוד מכל אנשי המקצוע שרואים קבוצת כדורגל טובה. אנחנו קבוצה שעלתה ליגה עם הרבה צעירים שעוד לא טעמו את ליגת העל ואסור לשכוח שגם לבית"ר ירושלים לקח חמישה משחקים להתחבר".

בקבוצה היו לא מעט טענות לשיפוט מול חיפה, הן בפנדל לכאורה שהגיע בעקבות נגיעת יד של טרנט סיינסברי ברחבה והן באדום הלא מוצדק, כך לטענתם, לגרשון קופי. "נדפקנו, ונדפקנו חזק", התייחס שום לשיפוט במשחק האחרון. מנגד, ראוי לציין שהוועדה המקצועית גיבתה את החלטות צוות השיפוט בשני המקרים האמורים. "שחקן הגנה בעט מקרוב כדור על חברו, שגם אם היה רוצה לא יכול היה להימנע מזה", הסביר גורם באיגוד השופטים. "היד לא הייתה צמודה כי המהלך היה תוך כדי תנועה של ריצה או קפיצה ומבחינת החוק זו לא פרשנות לעבירת יד. יותר מזה, נכון שהיה פופוליסטי לשרוק לפנדל, אבל אם שורקים על דבר כזה מדובר בטעות".

צילום: שרון בוקוב

"נדפקנו חזק". צילום: שרון בוקוב

לגבי האדום לקופי הוסיף אותו גורם: "בדרך כלל הגלישה הקלאסית היא עם פקקים חשופים ונקודת מגע גבוהה. כאן הייתה גלישה נמוכה עם הפקקים קדימה לכיוון גיד האכילס. מדובר באזור רגיש ולכן מבחינת החוק הפרשנות היא סיכון שלום היריב שמשמעותה אדום". יש לציין כי בעקבות הזעם על החלטות השיפוט השליכו מספר אוהדים ניירות וכוסות למגרש, שאחת מהן אף פגעה בגבו של יובל אשכנזי. בשל כך עמדה הקבוצה לדין משמעתי. "מדובר בפגיעה חמורה בתקנון ההתאחדות לכדורגל ואנחנו מגנים התנהגות זו בכל תוקף", נמסר מהמועדון. "כמו כן, במסגרת מאבק ההתאחדות לכדורגל באלימות ובגזענות, צוות אבטחת האירוע צילם את המתפרעים והם צפויים לענישה במסגרת הנהלים המקובלים". גורמים במועדון ציינו כי לא מן הנמנע שההנהלה תתבע ספציפית אוהדים שיפרו את החוקים בדומה לבעלים של בית"ר ירושלים, משה חוגג.

המחאה שנשארה בחוץ

ברביעי שעבר נערכה במשרדי המועדון פגישה בין נציגי עמותת הלב הירוק וארגון האוהדים 'העורק הירוק' לבין המנהל בפועל עידן שום והמנכ"ל משה קצב. האוהדים שטחו את טענותיהם ושחררו קיטור, כשבין השאר עלו נושאים של רכישת מנויים וכרטיסים והמחאה כנגד המגן טום שלח, נכדו של הבעלים. למרות שהפגישה הוגדרה כחיובית, נדהמו בארגון האוהדים לגלות בשבת כי נאסר עליהם להכניס שלטי מחאה לגיטימיים, כך לטענתם, וכן תפאורה בה הושקעו מאות שקלים. בסופו של דבר הונפו עשרות דפים עם קריקטורה של הסב שום מחבק את הנכד שלח.

"תוכננה להתקיים במשחק הבית האחרון מול מכבי חיפה מחאה על התנהלות ההנהלה ומקבלי ההחלטות, מחאה לגיטימית בכל צורה ועניין. כנראה שלמישהו שם בהנהלה זה לא התאים והוא החליט לסתום לנו את הפיות", נכתב בהודעת 'העורק הירוק'. "לקראת המשחק הוכנו שלטי מחאה לגיטימיים לגמרי, ללא הפגנת אלימות פיזית או מילולית – כוחות האבטחה קיבלו הוראה מראש לא להכניס שום שלט שהוא לא למטרת עידוד – לא קיבלנו תשובה מספקת למה שלט מחאה שנועד להביע את דעת הקהל לא מאושר להיכנס למגרש. כמו כן חברי הארגון הכינו תפאורה במאות שקלים שלא אושרה להיכנס. התירוץ שקיבלנו מאנשי האבטחה הוא שאפשר להדליק אמצעים פירוטכניים מתחת לרצועות – נו באמת. למתוח ביקורת? אי אפשר. לעודד כמו שצריך? גם לא מתאים להנהלה שלנו".

בנוסף עלו טענות על אלימות ובריונות כלפי נערים וילדים מצד אנשי האבטחה, כאשר לטענתם עם זריקת הכוסות לכר הדשא הוצאו אנשים רנדומלית מהיציע. "אני לא יודע מאיפה זה בא, אבל תמיד יש 20-30 אוהדים שנפגעו ממני וכנראה שמה שיש לא טוב להם מספיק", התייחס יצחק שום למחאה. "הם מצאו קורבן – טום, כדי לפגוע בי. אם יש להם מישהו יותר טוב הם מוזמנים להביא אותו, אני עושה את הכי טוב שאני מסוגל". לגבי שלטי המחאה הוסיף הבעלים: "על מה מחאה? זו הסתה של חלק מהעיתונאים וחלק מהאוהדים, שלא טוב להם ששום יצחק מחזיק את הקבוצה כפי שהוא מחזיק אותה. למה שיתנו להם להכניס שלטי מחאה? אתה יודע כמה תעלה לנו השלכת החפצים במגרש? אנחנו עומדים לדין גם על פגיעה וגם על התפרעות. למה המועדון צריך לשלם בגלל כמה פרחחים שהשליכו כוסות וניירות? אני צריך לדאוג שיהיה לי בכל חודש מיליון וחצי שקלים בבנק כדי לשלם משכורות. מעבר לזה יש הוראה של המנהלת שאסור להכניס כלום".

טום שלח. צילום: ירדי עואמי

טום שלח. צילום: ירדי עואמי

העורק הירוק טוענים שמדובר בהוראה של ההנהלה.
"מי זה העורק הירוק? פעם ראשונה שאני שומע עליהם. מי אלה? כמה ילדים בני 17-18? עם כל הכבוד, מה הם יכולים להגיד? אני קובע את קאדר השחקנים בהפועל כפר סבא בשיתוף ובהמלצת המאמן, והוא זה שמרכיב את ה-11. יש לי קצת יותר ניסיון מכל אוהד אחר וכל זמן שאני ישנו אני אקבע, כמו שקבעו לי בחיפה או בקבוצות בחו"ל".

בקבוצה מאוכזבים מאוד מהחלוץ ההונגרי, ריצ'רד ורנש, ואם לא יחול שינוי משמעותי ביכולתו הוא צפוי לעזוב בינואר. שחקן הכנף מחמוד יוסף החלים מפציעה ושב השבוע לאימונים. מחר (שבת, 19:50, טדי) תפגוש הקבוצה בחוץ את בית"ר ירושלים. דן עזריה, ששולב כמחליף מול חיפה, צפוי למלא את מקומו של גרשון קופי המורחק.

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שום תשנה את השם שלך משום יצחק לשום המצחיק.
    זה לא 20 וזה לא קומץ, זה מאמן בליגת העל שהעפת אחרי הצלחה של הקבוצה רק כי חשב שהנכד לא מתאים וזה נמשך עם עוד מאמנים, ןעכשיו אתה מנסה להתריס מול רוב מוחלט של האוהדים שרואים ומבינים שטום שלח לא ברמה של ליגת העל, אתה מנסה לגמד את דבריהם בטענה שזה כי הם לא אוהבים אותך.
    קח לך דןבר כי כמות השטויות וסגנון הדיבור שלך מביישים את עברך.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שום כלום ושום דבר אתה בושה גדולה ומבייש בגדול את העבר שלך

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר