איתמר ישראלי. צילום: ירדי עואמי
איתמר ישראלי. צילום: ירדי עואמי

"גרמתי לאנשים להאמין בי יותר": איתמר ישראלי בראיון מיוחד

ההפתעה הנעימה של הפועל כפר סבא העונה נמצאת ללא ספק בין הקורות. השוער איתמר ישראלי קיבל לראשונה בקריירה הזדמנות אמיתית בליגת העל ומוכיח את עצמו בגדול, כולל נקודה מול חדרה שרשומה על שמו. בראיון הוא מספר על קפיצת המדרגה אך נשאר צנוע: “עדיין לא ביססתי את מקומי בליגת העל"

פורסם בתאריך: 14.11.19 12:41

החוליה היציבה ביותר בעונה הלא יציבה של הפועל כפר סבא עד כה היא ללא ספק השוער איתמר ישראלי. לדאבונו, לא כל הצגה שלו הסתיימה עם נקודות ירוקות, אבל בראשון מול הפועל חדרה הוא נעל הרמטית את השער ועצר במו ידיו רצף מעיק של שלושה הפסדים רצופים. אמנם זה נגמר רק עם נקודה, אבל כשנס ציונה מנצחת את הפועל באר שבע מוטב לכל הקבוצות בחלק התחתון לפזול למטה בדאגה. "היה מאוד משמעותי עבורנו לעצור את רצף ההפסדים. אישית הרגשתי חד והיה לי משחק טוב", פותח ישראלי בראיון ל"ספורט צומת השרון". “יחד עם זאת, קבוצתית זה לא הכדורגל שאנחנו רגילים לראות מכפר סבא. לא היה ביטחון, לא היו פעולות ולא היה כמעט שום דבר, כך שחוץ מהנקודה אין מה לקחת מהמשחק הזה".

חיכית הרבה זמן להזדמנות בליגת העל ונראה שלקחת אותה בשתי ידיים.
"הלוואי. אמדד לאורך עונה שלמה ולא עשרה מחזורים, אבל ברור שאני מקווה להמשיך להציג יכולת כזו. גרמתי לאנשים להאמין בי יותר, אם במועדון ואם בכלל בליגה, אבל זה יכול להתהפך ברגע. אני מקבל פידבקים טובים מאופיר חיים והצוות המקצועי, אבל עדיין לא ביססתי את מקומי בליגת העל ויש לי עוד דרך ארוכה לעשות. איך שלא נסתכל על זה, לא עליתי עכשיו לקרן בדקה ה-90 ונתתי גול. בסך הכל עשיתי את העבודה שלי ושמרתי על השער. אני מקווה שככה יהיה בכל משחק ותיפול בחלקי הזכות לשמור עוד הרבה פעמים על רשת נקייה בליגה הזו, כך שכולם בכפר סבא ייהנו".

איתמר ישראלי. צילום: רמי לוי

"לא עליתי לקרן בדקה 90 ועשיתי גול". ישראלי. צילום: רמי לוי

ישראלי, בעונת בכורה כשוער ראשון בליגת העל למי ששכח, לא מסכים עם הנחת היסוד שאומרת שעליך לעשות סוויץ’ בראש ולעבור שינוי מנטלי עם המעבר לליגה הבכירה. "אני מכיר את המועדון ואת הקהל ומרגיש בבית בליגת העל, אבל הייתי מכין את עצמי למשחק מול אחי נצרת בדיוק כמו שהגעתי מול מכבי תל אביב או מכבי חיפה", הוא אומר בכנות. "אני מתייחס ברצינות לכל משחק ולכל יריבה, לא משנה השם או המיקום. ליגת העל, ליגה לאומית וליגה א' – אותו דבר. רמת המוכנות שלי לא משתנה ובכל מקום אתן את המקסימום".

כמה מתסכל היה לתת הצגת שוערות במשחקים האחרונים ולספוג בדקות האחרונות?
"וואו, אין מילים לתאר כמה שזה כואב ומאכזב, במיוחד שלא התבטלנו, הגענו למצבים והיינו לא פחות, אם לא יותר מסוכנים מהיריבות – ואנחנו מדברים על הפועל תל אביב, מכבי חיפה ובית”ר ירושלים. לא הבקענו והפסדנו על כלום. אי אפשר לשים אצבע על משהו מסוים ולהגיד למה זה קורה. הרי שנה שעברה עלינו ליגה עם שער ברגע האחרון, אז איך אפשר להסביר? יש דברים רגילים כמו חוסר ריכוז, חילופים לא צפויים או פציעות, אבל לא משהו מיוחד שמאפיין קבוצה. מה עובר בראש? חוץ מהאכזבה זה שעשיתי את המקסימום יש משפט שמאמנים אוהבים להגיד – תסתכל במראה בסוף המשחק ואם תגיד שעשית את הכל תן לעצמך טפיחה על השכם. אז כן, אמנם היה לי קשה מאוד להירדם בלילה, אבל עשיתי הכל במשחקים האלה. נקסט גיים".

אתגר ההגנה

ההגנה של ישראלי רחוקה מלהיות יציבה, שלא לומר קבועה. את מקומם של סודיק אטנדה (קרע במפשעה) ואביב סולומון (קרע בשריר הארבע ראשי) הפצועים תפסו במשחק האחרון ג'ניה ברקמן ונירן רוטשטיין. בנוסף, נועם גמון המשיך בהרכב על חשבונו של טום שלח, שנגרע גם הוא מהסגל בשל מתיחה במפשעה, אך שב בתחילת השבוע לאימונים. "אותי באופן אישי השינויים מאתגרים, כי אני לומד להתכוונן בכל פעם מחדש ומרגיש טוב עם כל מי שישחק איתי", אומר ישראלי. "יש לנו שחקנים טובים בסגל ולכל אחד יש מחליף. אנחנו כמה מנהיגים בחדר ההלבשה, אם זה אני, טל מכלוף, עומר פדידה או גרשון קופי, ויחד הכנסנו במשחק האחרון את ג'ניה ונירן לזון שלנו".

איתמר ישראלי. צילום: ניר קידר

"השינויים מאתגרים". ישראלי. צילום: ניר קידר

כאחד המנהיגים, ישראלי לא חושש להעיר לחבריו להגנה בצורה שתקדם אותם. כך היה כשגמון איבד כדור לגדי קינדה וכן בטעות של שלח שהובילה לשער הניצחון של עומר דמארי. "היו שוערים שהיו משתוללים על טעות כמו של נועם, אבל אמרתי לו שהכל בסדר, לא יצא מזה גול ועכשיו הגיע הזמן להפסיק לעשות טעויות. לגבי שלח, אמרתי לו שאני חושב שהיה צריך לעזוב לי את הכדור. כולם עושים טעויות ואני בטוח ב-200% שבפעם הבאה הוא לא יעשה טעות כזו".

איך החברים בקבוצה התייחסו לעליהום על שלח מצד הקהל?
"אנחנו משתדלים לנתק בחדר ההלבשה את מה שאתה קורא לו עליהום ולא מסתכלים על זה כמו הקהל. אנחנו קבוצה אחת שהולכת יחד והוא משחק בה. כולנו אוהבים אותו וכמובן שתמכנו ועודדנו אותו במצב הזה".

אחד האנשים שאחראים לקידום של ישראלי הוא מאמן השוערים טברטקו קאלה, אחד שיודע משהו על זכייה בתארים ובעל ניסיון עשיר בליגת העל. "יש לו כל כך הרבה מה לתת לי ואני פשוט לוקח ממנו כל פיסת מידע שאפשר בחזקת נעשה ונשמע", מפרגן איתמר. "הוא היה שוער מצוין ונשאר מקצוען ברמה הכי גבוהה שיש עם המון מעלות. אנחנו ביחסים מצוינים ואני מאוד נהנה לעבוד איתו".

מה דעתך על מעמד השוער הישראלי בליגת העל?
"אני חושב שיש השנה שוערים טובים בליגה, הן ישראלים והן זרים. המעמד של השוער הישראלי טוב, אבל הזרים לא סתם הגיעו לפה. הם מעלים את הרמה ודורשים מאיתנו הישראלים להיות טובים יותר. תמיד יש מקום לשיפור ואני מקווה ששוערים צעירים יקבלו הזדמנויות ויהיה להם את הדרייב להיות ברמה אירופית כדי שלא יצטרכו פה יותר שוערים זרים. מבחינתי האידיאל שיהיו כאן רק שוערים ישראלים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר