נועם גמון. צילום: ניר קידר
נועם גמון. צילום: ניר קידר

נועם גמון בראיון: "יש לי רצון להוכיח להפועל באר שבע מה אני שווה"

בחבורה הצעירה של הפועל כפר סבא בולט בשבועות אחרונים המגן הימני נועם גמון, שמקבל את ההזדמנות מהמאמן אותו הוא מכיר עוד מהתקופה בהפועל עפולה. בראיון מיוחד מספר גמון על החלק שלו בשער ההוא בדקה ה-97, ההרגשה המוזרה לפני המשחק מול הפועל באר שבע בה גדל והקשר המיוחד עם מאור מליקסון

פורסם בתאריך: 28.11.19 11:39

אחד הצעירים המוכשרים שמקבלים העונה הזדמנות ראשונה בליגת העל בסגל הצעיר של הפועל כפר סבא הוא נועם גמון. שיתוף הפעולה עם המאמן אופיר חיים החל בהפועל עפולה, אליה הושאל גמון בשנתיים וחצי האחרונות ובדיעבד, השניים עלו ליגה כשחיים הביא עמו את גמון לשרון.

"כשמאמן מביא אותך זה אחרת וטוב לי לדעת שסומכים עלי ומצפים ממני ליכולת טובה", אומר גמון בראיון ל"ספורט צומת השרון". "כיף לי פה בכפר סבא, אנשים טובים ומאמן שיודע להוציא מכולם את המקסימום. כרגע אני משחק ומעריך את זה מאוד, כי כל דקה על הדשא חשובה מאוד להתקדמות שלי. בכל משחק אני צריך להוכיח קודם כל לעצמי, ואחר כך לאופיר ולכולם – מהצוות ועד הקהל, שמגיע לי. תמיד יש טעויות, אבל החוכמה היא לצמצם אותן ממשחק למשחק. יש לי עוד המון להשתפר, כי מגן זה לא רק הגנה ואני צריך להצטרף יותר להתקפה ולאיים על השער. קבוצתית אנחנו מציגים כדורגל טוב אבל סובלים מחוסר מזל. אני מאמין שעוד ננצח הרבה משחקים".

מבירת הנגב ללויטה

גמון, המתגורר בבאר שבע, שוכר דירה בשכונת הדרים הסמוכה לאצטדיון לויטה. חבריו הקרובים הם הכפר סבאים עומר פדידה ואלירן סיימון, שלקחו אותו תחת חסותם. גמון והקפטן הנוכחי מקפידים על מפגשים ביתיים איכותיים על טהרת הסוני פלייסטיישן. חבר קרוב נוסף הוא אדריאן רוצ'ט, גם הוא מימי עפולה העליזים. את גמון תפסנו בתחילת השבוע לאחר ארוחה איכותית של פסטה אדומה ומרק עדשים אצל ענת מיודובניק, מתאמת האירוע ומהדמויות הבולטות במועדון, שאימצה את גמון כמו בן ודואגת לכל מחסורו. עוד בשעות הפנאי הוא לוקח קורס באנגלית, שעתיים מדי יום, בין השאר על מנת לשפר את התקשורת מול השחקנים הזרים בקבוצה. לאחרונה נטל חלק בפעילות קהילתית של הקבוצה יחד עם פדידה, קווין ריינשטיין וג'ניה ברקמן, שביקרו בבית הספר "סאלד" בעיר ושיחקו כדורגל עם הילדים. במסגרת בית הספר, ישנה מערכת קבוצות וטיפולים רחבה שמטרתה מתן מענה לחזקים וליכולות של התלמידים. תכנית הלימודים כמהות, כוללת רכישת מיומנויות לחיים עצמאיים בקהילה. "כשאני רואה את הילדים נהנים וחוגגים שער אני מחייך. בשבילי זה כמו משחק טוב שניצחנו", אומר גמון.

בן 22, גדל במחלקת הנוער האדומה של הפועל באר שבע, שם תופקד הן כמגן ימני והן כבלם. בנערים ב' הגיע עם הקבוצה עד חצי גמר הגביע, שם הובסה באר שבע 3:0 בידי מכבי חיפה. בפתיחת עונת 2016/17, בעונתו השלישית בנוער על תקן חריג גיל, רשם שלוש הופעות בקבוצה הבוגרת בגביע הטוטו ובינואר הושאל להפועל עפולה. מי שחפץ בשירותיו היה ראובן עטר, שהתרשם מגמון במשחק נוער מול הפועל תל אביב בו בישל שער וביקש להחתימו. בהמשך אימן אותו בעמק גם בני בן זקן. בתחילת דצמבר 2017 היה שותף עם עפולה (ועם חיים) לזכייה בתואר הראשון והיחיד בתולדותיה, כשהצטיין בניצחון החלק בגמר גביע הטוטו 0:3 על הפועל רמת גן. במקביל עבר בכל הנבחרות הצעירות, מהנערים עד האולימפית, והתאמן בין השאר תחת מרקו בלבול ואלי אוחנה.

נועם גמון. צילום: ירדי עואמי

נועם גמון. צילום: ירדי עואמי

נקודה נוספת הראויה לציון היא העובדה שגמון פגש את הפועל כפר סבא במדי עפולה במשחק העלייה הזכור במחזור הסיום בעונה שעברה. יותר מזה, הכדור שבעט עומר פדידה בדקה ה-97 עבר בין רגליו של גמון לפני שנשק לרשת ושלח את קבוצתו הנוכחית לליגת העל. "אני תמיד מזכיר לעומר את הגול הזה. לך תדע אם הכדור היה נכנס אם לא הייתי עומד שם", הוא צוחק. הגלגל מסתובב, ועמו גם הכדור. מעבר לזיכרונות המשותפים מאותו משחק, הקשר המשמעותי מכולם הוא כמובן עם המאמן חיים. "יש לנו קשר מיוחד ואנחנו מאוד אוהבים אחד את השני", מספר גמון. "תמיד אמרתי לו: 'איפה שתלך, אני אחריך' ואני שמח מאוד שהוא לקח אותי איתו לכפר סבא". העונה רשם שבע הופעות ליגה, כאשר בחמש מתוכן פתח בהרכב והשלים 90 דקות. מבלי שהתכוון, מתמודד גמון על המקום בהרכב עם טום שלח, נכדו של הבעלים יצחק שום, שספג לאחרונה לא מעט ביקורת בעקבות הטעות הקריטית מול הפועל תל אביב, שלאחריה איבד את מקומו בהרכב. "כל מה שמחוץ למגרש לא משפיע", מתייחס גמון לסיטואציה. "אני וטום חברים טובים, הוא אדם נדיר, ילד טוב וחברותי וכל אחד מאיתנו מפרגן לשני כאשר הוא בכושר טוב ומשחק. הוא מחמיא לי, מאחל בהצלחה ולהיפך. כולנו רוצים לנצח ואת טובת הקבוצה".

שכר לימוד

כידוע, עד כה צברה כפר סבא הרבה יותר מחמאות מנקודות ולמרות שהרשימה בלא מעט משחקים היא כרגע בחלק התחתון של הטבלה. "אנחנו מציגים יכולת טובה וכולם רואים על הדשא קבוצה עם דרך שיודעת מה היא עושה ושום דבר בה לא מקרי", מבהיר המגן הצעיר. "הגיעו לנו נקודות מול מכבי תל אביב, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים, אבל אנחנו משלמים את שכר הלימוד על הטעויות שלנו. אנחנו מקבלים הרבה מחמאות, אבל לקבל מחמאות בלי לנצח זה הכי מעצבן שיש. עם זאת, אנחנו מעודדים מזה שלא נפלנו מאף קבוצה. אנחנו בכלל לא רוצים לחשוב על ירידה ויש כאן קבוצה ששווה פלייאוף עליון".

בשבוע לא פשוט שיכלול סדרה של שלושה משחקים, השני בהם יהיה מיוחד מאוד עבור גמון, שיפגוש לראשונה את הקבוצה בה גדל, כשהמשפחה המורחבת מבאר שבע צפויה להגיע לאצטדיון המושבה (שלישי, 20:15) כדי לתמוך בו. גמון מספר על חברות קרובה עם הסמל האדום מאור מליקסון. כשהוא נמצא בעיר, מקפיד המגן להביא קופסה מלאה בקוסקוס המיוחד של אמו, ז'קלין, האהוב מאוד על משפחתו של הקשר הוותיק. חברים נוספים ששיחקו עמו בגיל צעיר הם הבלם עמית ביטון והשוער השלישי רז רחמים, בנו של המנכ"ל אסי. "ברור שאתרגש לפני באר שבע ויהיה קצת מוזר לשחק נגדה, כי בכל זאת מדובר במועדון בו גדלתי", אומר גמון, שמושאל עד תום העונה ויחזור בסיומה לקבוצת נעוריו. "צובט לי קצת שאני לא משחק שם ויש לי רצון להוכיח להם מה אני שווה. כבר הוכחנו שיש לנו מה למכור מול כל קבוצה בליגה ונבוא לנצח".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר