מימין: גל פורת, טום שלח. צילומים: ירדי עואמי
מימין: גל פורת, טום שלח. צילומים: ירדי עואמי

"מרגיש שלטום שלח היה חלק גדול בעזיבה שלי. מקבלי ההחלטות רצו לקדם את הנכד והאחיין"

גל פורת רק חיכה לקבל את ההזדמנות הגדולה שלו בליגת העל. אלא שהיחס שקיבל ותקופת נידוי כואבת ("הדבר הכי מכוער שיכול להיות בכדורגל") הובילו אותו למסקנה כי הקרב על עמדת המגן הימני בהפועל כפר סבא הוכרע עבורו מראש. בראיון מיוחד אומר פורת: "כשטום משחק הטעויות שלו התגמדו לעומת שלי, ברור שהסיבות לא מקצועיות". מהמועדון נמסר: "השחקן שוחרר על ידי הצוות המקצועי"

פורסם בתאריך: 9.12.19 20:16

כמעט בלי ששמנו לב, שוחרר בשבוע שעבר גל פורת מהפועל כפר סבא. מי שהיה חלק משמעותי בעלייה של הירוקים לליגת העל, לא קיבל הזדמנות להוכיח את כישוריו בליגה הבכירה, ולצד פציעה קשה שעבר התבשר כי אינו בתכניות המקצועיות. ביום רביעי הגיע לסיכום פורמלי על עזיבתו, כאשר מלבד משכורת חודש נובמבר קיבל פיצוי בגובה שלוש משכורות נוספות. בראיון מיוחד ל"ספורט צומת השרון" הוא מספר על הסיבות לפרידה, שמבחינתו נוגעות בראש ובראשונה לאחד השחקנים עמו התמודד על תפקיד המגן הימני – טום שלח, נכדו של הבעלים יצחק שום.

"בשורה התחתונה, לטום שלח היה חלק גדול בעזיבה שלי. הכוונה לא אליו ספציפית, אלא למקבלי ההחלטות שרצו לקדם את הנכד והאחיין וכנראה שלא רצו עוד איום עליו", פותח פורת. "נועם גמון הוא שחקן של אופיר חיים, כך שאיכשהו נפלתי בין הכיסאות. בוא נאמר שהעמדה לא הייתה מאוישת בצורה הכי טובה בעולם והם לא היו יותר מדי טובים כדי שלא אקבל קרדיט".

טום שלח. צילום: ירדי עואמי

"לא רצו עוד איום עליו". טום שלח. צילום: ירדי עואמי

עובדתית, היית בין הראשונים שדאגו להשאיר בקיץ.

"נכון. עד כמה שהבנתי הם הפילו את התיק על אופיר חיים שלא רצה אותי, אבל נראה לי תמוה ש-24 שעות אחרי משחק העלייה בעפולה המועדון מימש עלי את האופציה ו-24 שעות לפני האימון הראשון פתאום אני לא בתכניות? זה מגוחך. ברור שהסיבות לכך לא מקצועיות וכנראה זו הייתה הוראה מלמעלה. משחקן הרכב מוביל ולגיטימי הפכתי ברגע למגן שלישי שלא רוצים אותו? אני משאיר לכולם לפרש את זה איך שהם רוצים".

לרוע מזלו, סבל פורת מקרע במפשעה ושבר מאמץ באגן והושבת למספר חודשים. לפני למעלה מחודש שב להתאמן, אבל בשבועיים האחרונים נחשף בעל כורחו לתופעת הנידוי שהתפשטה בשנים האחרונות בכדורגל הישראלי, כשהתבקש לרוץ מסביב למגרש יחד עם עומר צלישר. "נידוי זה הדבר הכי מכוער שיכול לקרות בכדורגל", מספר פורת בכאב. "אני לא מאחל לשונאים שלי להרגיש את מה שעבר עלי בשבועיים האלה. זה יחס מזלזל שפשוט הופך אותך לסמרטוט, כלום, אוויר. השבוע אפילו העלו שני שחקני נוער כדי להשלים את הצרכים של האימון, העיקר שלא נתאמן. אתה לא מבין כמה זה כואב. לפני כן נראיתי טוב באימונים ובמשחק אימון מול נתניה, אבל הבנתי שהטילו וטו על ההזדמנות שמגיעה לי. צריך להוקיע את התופעה הזו וגם אם רוצים להיפטר משחקן, זו לא הדרך".

פורת. צילום: רמי לוי

"לא מאחל לשונאים שלי את מה שעבר עלי". פורת. צילום: רמי לוי

ניסית לדבר עם המאמן?

"כשחזרתי להתאמן דיברתי עם אופיר, שאמר לי משהו בסגנון "תתאמן ונראה מה יהיה". בוא נאמר שמאותה שיחה לא החלפתי איתו מילה. הוא לא פנה אלינו ודאג לא להיפגש איתנו פנים אל פנים. אפילו את ההוראה לרוץ מסביב למגרש העביר לנו עוזרו, רביד גזל, ולא הוא".

אשר לשלח, חושף פורת כי חש באפליה בשל הקשר המשפחתי כבר בעונה שעברה. "כבר אז חוויתי את זה על הבשר שלי", הוא אומר. "כשהוא משחק הטעויות שלו התגמדו לעומת שלי וגם השנה הן מתגמדות לעומת הטעויות של גמון. כשאנחנו טועים זה קצת יותר בזכוכית מגדלת, סוג של שמירה עליו כדי לתת לו צ'אנסים. דברים שאנחנו, בניגוד אליו, היינו משלמים עליהם במקום בהרכב".

נועם גמון. צילום: ירדי עואמי

נועם גמון. צילום: ירדי עואמי

תרומתו של פורת בן ה-29 לעלייה אשתקד לא הוטלה בספק עם שער וארבעה בישולים. "הייתי שותף מלא ועזרתי בלא מעט פרמטרים כששמרנו על שער נקי במשך רוב הפלייאוף, אי אפשר היה שלא לקחת את זה בחשבון", הוא משחזר. "הרגשתי שמכבדים ומעריכים אותי וחיכיתי בקוצר רוח לעונה הראשונה שלי בליגת העל. נכון שעברתי פציעה קשה ובטח לא תכננתי אותה, אבל אני מאוד מאוכזב ועוזב בתחושה חמוצה". המגן טרם ויתר על האופציה לשחק בליגת העל ובוחן את האפשרויות לקראת פתיחת חלון ההעברות בחודש הבא. במקביל, מספר קבוצות בלאומית כבר גילו עניין בשירותיו. יש לציין כי עם הבעלים יצחק שום כלל לא שוחח אישית ואילו עם המנהל בפועל, עידן שום, שוחח רק במעמד העזיבה ברביעי שעבר.

יש לך משהו לומר ליצחק ועידן שום?

"לא, הם לא ראויים לתגובה".

מהפועל כפר סבא נמסר בתגובה לדברים: "הפועל כפר סבא מודה לגל פורת. השחקן שוחרר בהחלטה של הצוות המקצועי בלבד, ולראייה שהמועדון מימש את האופציה בסיום העונה שעברה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ירוק_עולה

    בגלל שנאת האוהדים לשלח – גרמנו לך לחשוב בטעות שאתה שחקן
    אתה אולי טיפה יותר טוב ממנו, אבל תנחת גם אתה שחקן חלש ביותר !

  2. אין מה לעשות ככה זה

    כשנפרדים זה אף פעם לא נעים בלי קשר גל פורת שחקן מצויין בטוח שהוא יצליח בכל מקום בו הוא יהיה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר