אלי חכמון. צילום: ניר קידר
אלי חכמון. צילום: ניר קידר

הפרחים לחכמון / הטור של רועי עדן

מי שצריך להגיד תודה לשופט הוא בעיקר אופיר חיים, שיכול כעת לתלות את ההפסד בשתי ההרחקות ולהסיר מעצמו חלק נכבד מאחריותו. אם שגיא דרור הגיע לפני שבועיים על תקן שחקן חיזוק, איך זה שהוא אפילו לא עולה כמחליף?

פורסם בתאריך: 30.1.20 17:03

1. לא, אבל ממש לא אנשי הפועל תל אביב הם אלה שצריכים לשלוח את הפרחים לשופט אלי חכמון. נכון שמדובר בספקולציה בלבד, אך לפי התפתחות המשחק עד ההרחקות של גרשון קופי ונועם גמון חסרי האחריות, האדומים היו מנצחים את המשחק גם ללא פסיקותיו של השופט. מכיוון שאני מכיר היטב את הקבוצה שלי, לא רק שלא יצאתי מגדרי מהשער של בן רייכרט (היחיד בקבוצה שיודע באמת לטפל בכדור), אלא אף אמרתי בפסקנות לאוהד שישב לצידי — "עכשיו אני קונה תיקו", הוא הסתכל עלי במבט מוזר וכעבור שמונה דקות בלבד הוא התחיל להבין. הפועל תל אביב גילתה דומיננטיות ברורה בכל הפרמטרים לאורך כל המחצית הראשונה וניכר היה כי המהפך הוא רק עניין של זמן.

בלי קשר להרחקתם, הבחירה של אופיר חיים לתת לקופי אשראי בלתי סופי בהרכב על חשבון דן עזריה ולעלות עם גמון, דווקא אחרי שטום שלח הציג יכולת מרשימה בשני המשחקים האחרונים בהם שותף מול נתניה ונס ציונה, לא ברורה ומעלה תהיות לגבי אופן קבלת ההחלטות שלו. ועוד דבר, אם לפני כשבועיים שגיא דרור הוחתם פה על תקן שחקן חיזוק, איך זה שפתאום הוא לא שווה אפילו חילוף? ואם אפילו את זה הוא לא שווה אז למה החתמנו אותו? לעשות וי? אז יאללה עשינו. אז כן, הביקורת על מדיניות הרכש מופנית בראש ובראשונה לקברניטי המועדון, אבל אין ספק שאת הפרחים לחכמון מי שצריך לשלוח זה בעיקר אופיר חיים, שיכול כעת לתלות את ההפסד בשתי ההרחקות ולהסיר מעצמו חלק נכבד מאחריותו להפסד, השישי במספר מתוך שמונת המשחקים האחרונים, כולל בגביע מול האימפריה מכפר קאסם.

2. הכרטיס האדום שאופיר חיים עצמו קיבל מחכמון בשל הכניסה לכר הדשא הוא לא פחות חשוב במישור הסימבולי. אין ספק שללא שינוי על הקווים להפועל כפ"ס אין סיכוי לשרוד העונה, המתנות מרעננה ונס ציונה יסתיימו בסוף. מבחינת אופיר חיים מדובר בעיתוי נהדר כי אז יוכל לטעון שסיים תפקידו כשהקבוצה מעל הקו האדום (מאמנים מפוטרים “מתים” על הקטע של הסטטיסטיקות האלה), הרי שאחרי שני המשחקים הקרובים מול מכבי חיפה ובית”ר ירושלים יש סיכוי גבוה שנמצא עצמנו נמוך, מתחת לקו.

נכון, שום לא יחתים פה את ברק בכר וגם אברם גרנט כנראה לא חולם בלילות על חזרה לאמן בישראל דווקא אצלנו, אבל אפשר לשם שינוי להציע הצעה נדיבה למאמן בעל שיעור קומה כמו יוסי מזרחי, שאולי יסכים תמורת ההצעה הטובה, האתגר והרצון לחזור לאמן בליגה הבכירה להיפרד מהבית החם של קטמון, האנטיתזה לקורת גגנו בעידן הנוכחי. אבל גם מאמן בדרג הבינוני כמו יובל נעים, גילי לנדאו או פרדי דוד עשויים להביא את השינוי תחת האפקט הידוע של המאמן החדש, בדיוק כפי שעשו בשעתם אלי אוחנה ושרון מימר.

3. אחרי החתמתם של דרור וקיזיטו (לא בדיוק שוברי שיוויון), כמו גם רייכרט, שעד כה משתלב היטב ומהווה תוספת כח משמעותית, הוחתם בתחילת השבוע חלוצה הצרפתי של הפועל פתח תקוה, אמאדו סוקונה. בעונה וחצי האחרונות שלו במדי המלאבסים הוכיח סוקונה שהוא חלוץ טוב ועושה רושם שהוא בהחלט יכול לתרום לנו. מצד שני, על סמך תקדים בנג'מין קוקו, ברור כי לא בהכרח מה שמספיק לליגה הלאומית יספיק גם ל"ליגה השישית בטיבה באירופה", כדברי יו"ר ההתאחדות לשעבר, אבי לוזון. בקיצור, חובת ההוכחה מונחת על כתפיו ובעיקר על רגליו. בהצלחה סוקונה, ואין כמו שער בכורה בהופעת בכורה דווקא מול מכבי חיפה ב"סמי עופר", מה לא?

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר