איצטדיון לויטה השבוע. צילום עזרא לוי
איצטדיון לויטה השבוע. צילום עזרא לוי

ואיזה מסכנים האוהדים: למרות הבטחות העירייה השיפוץ באצטדיון לויטה תקוע

למרות שעיריית כפר סבא טענה בחודש יוני כי הפועל כפר סבא תאלץ לנדוד מחוץ לעיר רק למספר חודשים, עד היום לא החלו כלל עבודות השיפוץ. מעיריית כפר סבא נמסר: "פועלים ללא לאות מול כל הגורמים לקידום הנושא"

פורסם בתאריך: 6.2.20 17:57

22 שנים תמימות עברו מאז ניצחה בפעם האחרונה הפועל כפר סבא את מכבי חיפה במשחק חוץ. השער של עומר פדידה בדקה ה-96 לא רק שבר את הרצף הארוך הזה, אלא נתן אוויר בכמויות לקבוצתו במאבק ההישארות. בכל הקשור לקצב צבירת הנקודות, חשוב לציין שכל חמשת הניצחונות של הירוקים העונה הושגו במשחקי חוץ, עד לניצחון הגדול ברביעי על בית"ר ירושלים, כשלמעשה "בבית", באצטדיון העירוני בפתח תקוה, צברה הקבוצה חמש נקודות בלבד מתוך 23 שצברה.

הנתונים הבעייתיים הללו, בלשון המעטה, מעלים שוב על הפרק את סוגיית אצטדיון לויטה. כזכור, בתחילת העונה הצהירו כל הגורמים הרלוונטיים על החשיבות לשחק באצטדיון הביתי ואף דובר על שיפוץ מקיף בסך מיליוני שקלים על מנת להתאים את המתקן המיושן לליגת העל ולדרישותיהן של ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגות, בכלל זה מיקום של ניידות שידור והכשרה של מערכת ה-VAR. בנוסף, הסברה הייתה כי הקבוצה תיאלץ לארח מחוץ לביתה רק עד חודש ינואר, אך בפועל המציאות שונה בתכלית.

אצטדיון לויטה. צילום: עזרא לוי

המציאות שונה בתכלית. אצטדיון לויטה. צילום: עזרא לוי

גורמים בקבוצה עמם שוחחנו ומבקרים מדי יום בלויטה, ציינו כי לא מתבצעות במקום עבודות שיפוץ מכל סוג שהוא. "איזה לארח? אין בלויטה כלום ולא יהיה שם כלום. אם היו רוצים לארח בכפר סבא היו צריכים להתחיל את העבודות מזמן", אמר אחד מהם. "הסיבה היחידה שאנחנו מבסוטים מזה שהקבוצה לא משחקת בלויטה, היא שלהפועל כפר סבא יש מתקן אימונים ברמה גבוהה (הכוונה לאצטדיון לויטה עצמו, א”ב). אחרת, יכול להיות שהיה לנו ניצחון בית, אבל מצד שני השחקנים היו צריכים להתאמן בסינטטי או במגרש דשא באיכות ירודה שהיה מתפתח שם".

גורם נוסף במועדון הבהיר שאין יותר מדי סיבות לאופטימיות גם בטווח הרחוק: "מדי פעם מהנדסים מטעם העירייה באים לראות מי, מה, מו, אבל בפועל שום דבר לא זז שם ולא מתקדם. זה הרבה יותר מסובך ממה שזה נראה ולדעתי, בהנחה שהקבוצה ממשיכה לשחק בליגת העל, אין לה מגרש ביתי בשלוש השנים הקרובות". הבעלים יצחק שום התייחס גם הוא לסוגיה ואמר: "אני מקווה שבסופו של יום נחזור לשחק בכפר סבא. אין לי הערכה מתי זה יקרה, אבל קבוצות, בטח כאלה שעולות ליגה, חייבות שיהיה להן בית. אני בקשר תמידי עם העירייה וכשיהיה פתרון כולם ישמעו עליו".

אצטדיון לויטה. צילום: עזרא לוי

כשיהיה פתרון כולם ישמעו עליו. צילום: עזרא לוי

כזכור, לפני למעלה מחודש קיבלה עיריית כפר סבא את אישור משרד הפנים, המאפשר לה להעביר תמיכה לקבוצת הכדורגל באמצעות דמי ערבות בסך 375 אלף שקלים, שישמשו לכיסוי הוצאות האירוח באצטדיון המושבה, המוערכות בכ-40 אלף שקלים למשחק. במצב העניינים הנוכחי, עושה רושם שתושבי העיר, שרבים מהם מדירים את רגליהם מהמשחקים בשל המרחק הגיאוגרפי, ייאלצו להתרגל בשנים הקרובות למציאות, בה עיר גדולה כמו כפר סבא אינה מסוגלת לארח משחקים בליגת העל.

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה לדברים: "בחודשים האחרונים, הנושא נבחן בכובד ראש, לרבות בחינת ההיבטים המשפטיים, המקצועיים והכלכליים. הקרקע עליה בנוי האצטדיון היא קרקע בבעלות המדינה, הדורשת משאבים גדולים ועמידה בהתאמות הנדרשות על ידי המדינה וההתאחדות לכדורגל. מדובר בעלות הנאמדת במאות מיליוני שקלים, אשר עתידים להגיע מתקציב של משרדי הממשלה הרלוונטיים במסגרת תכניות עבודה מוסדרות. עיריית כפר סבא פועלת ללא לאות מול כל הגורמים לקידום הנושא".

הערת המערכת: העלות המוערכת של בניית אצטדיון חדש עומדת על מאות מיליוני שקלים, וכדי להכשיר את אצטדיון לויטה לליגת העל, דרוש שיפוץ בלבד שמוערך במיליוני שקלים בודדים בלבד.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. אנונימישקר וכזב

    שקר וכזב אף אחד לא מעוניין להשקיע וגם לא ראש העיר בשום דבר גם לא במה שנעשה בעיר העיר מוזנכת לפניי הבחירות רעש וציצולים אני יעשה בנתיים שהקדנציה נגמרת ולא עשה כלום אמיתי מוחשי והמבין יבין

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שלא יספרו סיפורים "אין כסף חעירייה", העירייה יוזמת עבודות שיפוץ ליד הקניון ובן יהודה מכספי ארנונה, גם מכספי ארנונה ואם לא לשחיתות, יהיה כסף לשיפוץ באצטדיון.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רפי סער אל תהיה פראייר האיצטדיון במתכונתו הנוכחי אינו שווה שקל (כל שקל שמושקע הולך לפח). יש להרוס אותו עד היסוד ולבנותו מחדש. לא יעזור

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עדיף לבנות את האיצטדיון מחדש, אין כמו האיטדיון המושבה בפתח תקוה זווית הצפיה למגרש היא מדהימה.
    מעניין אם ראש העיר נסע לראות משחק שם וראה את ההבדל.

    עיר כמו כפר סבא מגיע איצטדיון כזה ולא פחות.

  5. אילון

    איצטדיון חדש כמה מאות מיליונים?!!!
    מי אמר?
    תסכלו ותבחנו כמה עולים האיצטדיונים החדשים שנבנים באשדוד וחדרה והם איצטדיונים ראויים 12,000
    16,000 וכו'

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר