יצחק שום. צילום: רמי לוי
יצחק שום. צילום: רמי לוי

מה אוהדי הפועל כפר סבא רוצים מיצחק שום? / דעה

החשש של הקהל מחזרה לליגה השנייה ברור, אבל בשטח אין שום אלטרנטיבה טובה יותר לבעלים, ולמעשה אין אלטרנטיבה בכלל. אם האוהדים הירוקים רוצים סגל יקר יותר, מוטב שיגיעו במספרים מרשימים יותר למגרשים

פורסם בתאריך: 16.2.20 16:23

1.  אם למשל, הפועל כפר סבא הייתה מפסידה למכבי חיפה ולבית"ר ירושלים, ומנצחת את הפועל חדרה ואת מ.ס. אשדוד, אני מניח שרוב האנשים היו מציינים לחיוב את העובדה שהקבוצה ניצחה שני משחקים חשובים. אבל הניצחונות המפתיעים על שתי קבוצות הצמרת הפכו את ההפסדים לחדרה ולאשדוד לסוג של חצי הפתעה ולאכזבה גדולה. כי ארבע נקודות למשל, בשני המשחקים האלה, היו מגדילות משמעותית את הפער מהמקום ה-13.

2. גם עתה הפועל כפר סבא במצב סביר בטבלה, בהתחשב בכך שהמטרה היא להישאר בליגה, למרות שניצחון של הפועל רעננה הערב (ראשון) מול נס ציונה יסבך את כפר סבא עמוק בתוך המאבק נגד הירידה. הנקודות המפתיעות נגד חיפה וירושלים היו בונוס וחיפו על הפסדים מול בני יהודה, נתניה וקרית שמונה. לא הייתי מציע לאופיר חיים לבנות על הפתעות מהסוג הזה, בפלייאוף התחתון צריך לדעת לקחת נקודות מקבוצות בדרג שלך.

3. וכן, צריך גם לבדוק לעומק מדוע יש לכפר סבא כל כך הרבה מורחקים: האם מדובר במשהו מנטלי, מקצועי, או אולי שילוב של שניהם. האם כפר סבא תישאר בליגה? ברור שיש ספק גדול.

4. אז אני מבין את אוהדי הקבוצה שחוששים מחזרה מהירה לליגה השנייה, אבל אני לא מבין את הטענות שהם מעלים כלפי הבעלים, יצחק שום. יש להפועל כפר סבא בעלים שגדל בקבוצה, אוהב אותה, בניגוד לבעלים הקודם שבשלב מסוים התברר שהוא בכלל אוהד הפועל תל אביב ואף חשב לסייע לה בעיצומו של מאבק בתחתית בין שתי הקבוצות. יש להפועל כפר סבא בעלים שהוא איש מקצוע עם רזומה של הצלחות גדולות בישראל ומחוצה לה. יש להפועל כפר סבא בעלים שמעניק לה יציבות כלכלית. אז נכון, הוא לא טייקון, אבל בסך הכל הסגל של הפועל כפר סבא סביר וכשצריך לעשות תיקונים בסגל או בעמדת המאמן זה נעשה.

אוהדי הפועל כפר סבא. צילום: ניר קידר

אוהדי הפועל כפר סבא. צילום: ניר קידר

5. אני לא רואה גם את האלטרנטיבה שמציגים אלו שמבקרים את יצחק שום ואת בנו עידן. לא רואה אלטרנטיבה בכלל, ובטח לא יותר טובה מהמצב הנוכחי, שהוא לא כל כך רע בהתחשב במה שעברה הפועל כפר סבא בשנים האחרונות. אז מותר כמובן לבקר, ולעיתים אף רצוי, אבל צריך לדעת לקרוא נכון את המציאות. וחלק מהמציאות הזו היא גם כמות האוהדים שמגיעים למשחק הבית (בפתח תקוה, ולא נראה שעיריית כפר סבא עושה מאמץ שזה ישתנה).

6. ואם אוהדי הפועל כפר סבא רוצים סגל יותר יקר, שיתחילו להחזיר ליציעים את האוהדים הרדומים, את אלו שמוותרים ככה בקלות על עונת משחקים של הקבוצה שלהם בליגת העל. וליתר דיוק: זה צריך להיות מאמץ משותף של הנהלת המועדון ושל האוהדים המובילים. במחזור ה-26 יתקיים משחק העונה של הפועל כפר סבא נגד הפועל רעננה. מבצע הגדלת כמות האוהדים ביציעים צריך להתחיל מעכשיו (ולא לשכוח שבדרך יש עוד משחק, שאפשר לסיים אותו עם נקודות ובלי מורחקים).

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. מיר ו קרסי

    מדויק .יצחק שום הוא בעלים מעולה .טוב יותר מסתם שחם וטוב יותר מכל אחד אחר לבטח שאולי האפס .
    הוא לא מיליונר אך מחזיק את הקבוצה עם הראש מעל המים .אם מישהו מכיר מיליונר שרוצה את הקבוצה תודיעו לשום הוא יפנה את מקומו . הלחץ צריך להיות רק על ראש העיר רפי סער שיבצע שיפוץ לאצטדיון כבר החל ממחר .
    ביתי כעת אינו מבצרי .

  2. טל

    כמה תגובות לכתבה:
    אני לא חושב שאוהדי כפר סבא מוחים או מדברים בפומבי בתקשורת על סגל השחקנים וכו'. אף פעם לא הייתה בקשה להביא שחקן יקר כזה או אחר. כן יש ביקורת והתייחסות לתגובותיו של יצחק שום בתקשורת שמצהיר פעם אחר פעם שהוא מוציא כסף מכיסו (עדיין לא ראינו דו"ח כספים שהראה זאת בצורה משמעותית) וכי אין לו בעיה להציע שכר לשחקן שובר שוויון (אבל מחכים לשחרר שחקנים כמו צלישר, לב כהן, בן מיזן וכו' בשביל להביא שחקנים והספונסר, ג'ונסון קלין, צריך לשלם תוספת בשביל להביא את סוקונה). אין ולעולם לא הייתה בעיה לאוהדי כפ"ס להיות קבוצה עם תקציב נמוך, תמיד היינו קבוצה שמעמידה את התקציב בעצמה (בניגוד לקבוצות כמו רעננה ואשדוד) ומוזמנים להביט קצת בעבר הלא רחוק על המספרים שהגיעו בזמן ליגה א' או בעונה מוצלחת בלאומית. הבעיה של אוהדי כפר סבא היה שיש ניכור רב בין ההנהלה לבין האוהדים. בניגוד לשנים עברו האוהדים לא לוקחים חלק מהותי בהנהלה, לא מתייעצים עם אף אחד וגם מי שמגיע "קרוב לצלחת" בדר"כ הם אוהדים שחותרים לכך ולא באמת אוהדים בעלי יכולת השפעה חיובית. הרוב של האוהדים החיובים נקרא להם, שביניהם מקימי הלב הירוק, וכמה מחזורים של ועד העמותה כבר התרחקו מזמן מהקבוצה וגם עונה טובה שתסיים בהישארות בליגת העל או אמצע טבלה לא באמת תעיר את האוהדים האלו, שכן הבעיה שלנו היא אינה עם יכולת הקבוצה (ואפשר לראות את זה לפי הליגות שבהם היינו בשנים האחרונות והצבנו ממוצע קהל פי 2-3 מהיום), אלא מהניכור שיש מהקבוצה. גם יצחק שום יודע וזוכר שלאוהדים יש משקל רב בהצלחת הקבוצה, אבל כשאין שיח ישיר, כשאין התייעצות, כשאין פעילות משותפת, שום דבר באמת לא יצליח והמרחק של כפ"ס מאשדוד ומרעננה (מקצועית, קהילתית וחברתית) הוא דומה.
    ההבדל היחידי, שלרעננה ואשדוד יש בעלים עם ממון שמסתכלים על הקבוצה כעסק, בניגוד לשום שלא מכניס כספים ומסתכל על זה כמועדון קהילתי (שוב, אין לנו בעיה בכך, אבל קצת קשה לנהל מועדון קהילתי כשהוא סגור רק לבני משפחת שום).
    תקוותי היחידה, שמי שהעלה את כפר סבא לפסגות, גם לא יהיה זה שיפיל את כפר סבא לקרשים. ממה שנראה כרגע, בכל שנה שעוברת תחת שום, המועדון מתנתק יותר ויותר מאוהדיו, והצלחות רגעיות כמו הישארות ליגה, או העפלה לליגת העל מהליגה הלאומית, הן לא מה שיגרום לילדים הקטנים ולמבוגרים הרדומים, להגיע למגרש.

    התייחסות ל 6: לא התפקיד של האוהדים להחזיר את האוהדים הרדומים. בטח כשאוהדים הרדומים היו אלו שתרמו הכי הרבה בשנים עברו, היו חלק מהלב הירוק והעמותה. כשהמועדון מנציח את הניכור בין הקהל והקבוצה, שלא נעשים שום צעדים במשותף וכשאין שיח, האוהד שעדיין סובל ומגיע למגרש בכל שבוע לא צריך לגרור אחריו עוד אוהד בשביל להרשות לקבוצה עוד צלישר או צעירי נוספים. כפ"ס החזיקה את אחד הסגלים הכי גדולים (מספרית) בליגת העל, והיה ברור לכולם שזה לא הולך לעבוד. שחקנים שלא קיבלו קרדיט בליגה הלאומית פתאום נזרקים למים העמוקים של ליגת העל. כפ"ס מתנהלת בסדר מבחינה תקציבית, תוספת של 500-1000 איש לקהל זה לא מה שיהפוך את הקבוצה להיות מאריות הליגה. אגב, אחד הדברים שמרחיקים את הקהל הוא המעבר לאצטדיון המושבה, שנדחף בעיקר על ידי יצחק שום שכן המועדון יכול להרוויח במשחקים נגד הקבוצות הגדולות הרבה יותר מאשר מה שהוא יכול להרוויח בעונה שלמה בלויטה. עכשיו שמישהו יספר ליצחק שום שבינתיים הקבוצה ניצחה משחק בית אחד במושבה (כשהוא היה הרבה יותר באווירה של משחק חוץ).

    3. האשם העיקרי לדעתי בנושא הזה הוא המאמן אופיר חיים. אפשר לראות בכל המשחקים האחרונים ואני אתן דוגמה מהמשחקים האחרונים איך המאמנים של היריבה אוטומטית מחליפים את השחקנים שיש להם צהוב לפני שיקבלו את הצהוב השני.
    במשחק האחרון נאור עבודי הוחלף במחצית כשהיה ברור לכולם שהוא לא ממש מסתדר באגף שלו והצהוב השני היה רק שאלה של זמן. במשחק נגד הפועל תל אביב, היה ברור שהשופט ישלוף בקלות צהוב שני גם לשחקני הפועל תל אביב, אז מה קלינגר עשה? בדקה ה 50 עשה חילוף כפול וויתר על שני השחקנים המוצהבים שלו. ומה אופיר חיים עשה? נגד הפועל תל אביב, כשנועם גמון וקופי עם צהובים, אופיר הבין שגמון לא מסתדר עם אלטמן, אז הוא דווקא שלח את קופי לעזור לו באגף. מה קרה? שני צהובים שניים תוך דקות אחדות.
    אתמול, במשחק נגד אשדוד, אטנדה נראה מתחילת המשחק מפוזר ולא מפוקס, כשדווקא טל מכלוף מציג יכולת הגנתית טובה יותר מבין השניים. אטנדה סופג צהוב אך מי שמוחלף במחצית היה מכלוף. התוצאה? אטנדה עם בישול (לשער הלא נכון) וכרטיס צהוב שני. למה אטנדה, כשיש לו צהוב, נשאר לשמור מאחור בקרן? הרי זה הבסיס לכדורגל וברור לכולם שכדי לעצור התקפה מתפרצת של היריבה בקרן צריך לפעמים לעשות עבירה טקטית של צהוב, היה עדיף להשאיר את שלח או את סולומון במקום אטנדה.

    1. הפחד הכי גדול שלנו זה שהפלייאוף התחתון מורכב רק ממשחקנים נגד קבוצות כמו אשדוד, רעננה וקריית שמונה. וכרגע, כשהמאזן מולן שלילי, וברור לכולם שמומנטום של 3 ניצחונות ישאיר כל קבוצה בליגה, מפחיד אותנו לחשוב מה יהיה. את הנקודות והפער היינו צריכים לצבור עכשיו ולא לסמוך על זה שננצח את רעננה ונס ציונה בפלייאוף כשהן יגיעו עם הגב לקיר. הרי כבר הוכחנו שלקחת נקודות כשצריך אנחנו לא יודעים, כרגע כפ"ס יותר מסתמכת על חולשת היריבות מאשר על החוזקה של הקבוצה עצמה.

  3. אייל היקר

    דבר ראשון כאוהד(30 שנים) אני מסכים כמעט על כל הכתוב צדקת עדיף ששום יהיה בעלים שלנו למרות שהוא לא טייקון או אוליגרך כמו שאתה כותב והוא בסהכ מנהל את הקבוצה בתקציב שפוי ולא משתגע ומשלם משכורות עתק כמו חוגג למשל בהיתר או שחר בחיפה שלא לדבר אל מיץ במכבי אבל אי אפשר שלא לשים לב שהוא לא מתראיין שהוא בורח מהתקשורת כמו מאש וגם עידן אותו דבר שופטים מקפחים אותנו בסדרתיות תשימו לב חדרה איך באים בטענות לשופט למרות שהוא כלל לא אשם בהפסד שלהם איך כמעט כל קבוצה שמפסידה מאשימה את השופט באופן ישיר וזה לא כמעט כל קבוצה זה כל קבוצה אנחנו שדופקים אותנו בסדרתיות אף אחד לא מדבר אפילו אופיר חיים לא מתלונן שמראינים אותו מה שאני מנסה לומר זה שהשופטים לקחו לנו מעל 12 נק' מתחילת העונה נטו טעויות שיפוט ואף אחד מאיתנו (מדרג הקבוצה הרשמית) לא פותח את הפה לא מתלוננים אז המצב נשאר כפי שהוא נשאר

  4. חיים

    רוצים שהקהל יגיע?
    תשווקו, תעשו משהו שיגע בהאוהדים הרדומים.
    בימים של הליגה לאומית עם סתיו שחם, היו משחקים כמו נגד בני יהודה שהמגרש היה מלא עד 0 מקום.
    דבר שלא זכור שנים רבות.

    כיום אין לנו מגרש ביתי, כדי להביא אוהדים ועוד לעיר אחרת צריך קצת להתאמץ יותר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר