יובל פרייליך. צילום באדיבות איגוד הסיוף בישראל
יובל פרייליך. צילום באדיבות איגוד הסיוף בישראל

האולימפיאדה תתקיים ב-2021, שני הסייפים מכפר סבא שהו בבידוד

שני הסייפים בסגנון דקר מכפר סבא, שהתחרו על הכרטיס לטוקיו, חזרו מתחרות בהונגריה ונאלצו להיות בבידוד. באמצע השבוע קיבלו את הבשורה כי המשחקים האולימפיים נדחו ל-2021

פורסם בתאריך: 25.3.20 11:15

לאחר שרשרת הביטולים של ליגות הכדורגל בארץ ובאירופה, דחיית הגמרים בליגת האלופות ובליגה האירופית וההודעה המעציבה על דחיית היורו בשנה, זאת לצד סגירה הרמטית של ענפי הכדורסל והכדורעף, החוליה האחרונה, אך המשמעותית מכולן בשרשרת, נוגעת לדחייתם של המשחקים האולימפיים בטוקיו, יפן. הודעה רשמית על דחיה בשנה הגיעה באמצע השבוע, והתקבלה בשמחה אצל מרבית הספורטאים האולימפיים בעולם, שלא ידעו אם ואיך להמשיך את שגרת האימונים שלהם לקראת התחרות שעבור חלקם הגדול הווה את הרגע הגדול בקריירה.

בגזרה המקומית, מי שחלמו לייצג את ישראל הם שני לוחמי הסייף של מועדון הפועל כפר סבא, יובל פרייליך ועידו הרפר, המתחרים בסגנון דקר. הראשון, המדורג גבוה יותר מבין השניים בדירוג העולמי וזכה ביוני בשנה שעברה באליפות אירופה, אמור היה לצאת לתחרות "ההזדמנות האחרונה" במדריד כשבוע לאחר חג הפסח על מנת לנסות ולזכות בכרטיס המיוחל, אבל בימים של סגר עולמי מיותר לציין שהתחרות לא תתקים. תחרות רלוונטית נוספת שאמורה הייתה להיערך בבואנוס איירס, ארגנטינה, נדחתה.

בשבת האחרונה סיים פרייליך 14 יום בבידוד לאחר ששב מתחרות גראנד פרי בהונגריה. אמנם לגבי המדינה הזו לא הייתה הנחיה ספציפית, אך אותה תחרות הינה תחת ההגדרה של כינוס בינלאומי עם למעלה מ-100 משתתפים – כ-500 ליתר דיוק, ועל כן נכנס הסייף לבידוד בהתאם להנחיות. "זו תקופה משוגעת. לי ולכל הספורטאים הייתה אי ודאות גדולה, אבל המשכתי להתאמן כמה שאני יכול", אמר פרייליך בן ה-25. "כמובן שדחיית האולימפיאדה היא דבר מתסכל, מבאס ודבר בלתי נתפש, אבל כולם ממשיכים לעשות כל מה שאפשר במסגרת המגבלות. למרות זאת, הביטול הוא לא משהו שמעיק עלי. אני ממשיך להתכונן ומתמקד במה שקורה עכשיו".

הרפר שהה בבידוד בבית הוריו בכפר סבא עד יום שני השבוע, מאותה סיבה בדיוק ובשל השתתפות באותה תחרות. את רעייתו, גל, לא ראה קרוב לשלושה שבועות בשל העובדה שנכנס לבידוד מיד עם חזרתו ארצה. "אני מתאמן בחדר ועושה כל מה שאפשר – מלסייף עם עצמי, עבור בלדקור את הכרית ועד תרגילי כושר במרחב המצומצם", סיפר הרפר בן ה-28 ביום האחרון לבידוד. "קשה מאוד לא לראות את אשתי ואנשים בכלל, אבל אני קורא ספרים, רואה טלוויזיה ומתעדכן כל הזמן במה שקורה".

עידו הרפר. צילום: Augusto Bizzi

עידו הרפר. צילום: Augusto Bizzi

לאחר שאיבד את הסיכוי לזכות בכרטיס לאולימפיאדה, תחרות המטרה הבאה של הרפר היא אליפות אירופה ביוני, אבל מן הסתם גם קיומה מוטל בספק גדול. "המצב די מטורף ולמרות שמבחינתי הכרטיס האולימפי לא על הפרק, זה סצנריו שאף אחד לא חשב עליו", הוא אומר. "כל העונה נדחתה, לא ברור איזו המשכיות תהיה ומה דחיית האולימפיאדה אומרת על הדירוגים של השנה הבאה. כולם באי ודאות גדולה מאוד ולא ברור איך האיגוד העולמי יתמודד עם זה". ובכל זאת אופטימיות כפולה לסיום – החזרה הביתה בשלישי השבוע ("ניצחון קטן על הקורונה", הוא צוחק) וההחלטה שקיבל להמשיך למחזור אולימפי נוסף – ודאות לשנים הקרובות בימים של חוסר ודאות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר