בן רייכרט. צילום: ירדי עואמי
בן רייכרט. צילום: ירדי עואמי

"מסר לאוהדים? שיהיו בריאים ושנפגש במהרה במגרשים": בן רייכרט מסכם עונה ראשונה בירוק

בן רייכרט תכנן להיות בשלב הזה של הקריירה שלו במקומות אחרים, אבל מודה להפועל כפר סבא על ההזדמנות המחודשת שקיבל בינואר לחזור לליגת העל, נהנה להיות כאן, ובטוח שגם הוא וגם הקבוצה ימשיכו להתקדם. ראיון

פורסם בתאריך: 16.7.20 13:38

אחרי יותר מדי עליות ומורדות בקריירה שלו, ניכר כי בגיל 26 בן רייכרט מבין היטב שזה עכשיו או לעולם לא. הוא מודה שלאורך השנים הוא כיוון להיות היום באחת מהקבוצות המובילות בכדורגל הישראלי, אך לוקח אחריות מלאה על העובדה שנכון להיום הוא טרם הגשים את עצמו מקצועית. במקביל הוא משוכנע שכעת, עם מימוש האופציה של הפועל כפר סבא עליו לעונה נוספת בליגת העל, הוא חזק על מסלול ההמראה בדרך להגשמת יעדיו.

עושה רושם כי בנקודת הזמן הנוכחית רייכרט שמח להיות חלק מהירוקים מהשרון ומרוצה מהיכולת ומתרומתו לקבוצה מאז הצטרף בחלון ההעברות בינואר האחרון. ניכר כי המשפחה שהקים לאחרונה, ובעיקר האבהות, מהווים גורם ממתן וחיובי מאוד עבורו. אם השדים היחידים שיהיו סביבו בשנה הקרובה יהיו השדים הירוקים, אז אין ספק שיש לרייכרט את כל הכלים להצליח ולפרוץ כפי שחלם כל השנים.

איך אתה רואה את הקריירה שלך בנקודת הזמן הנוכחית?

“האמת היא שכיוונתי למקומות גבוהים יותר מכל הבחינות. עשיתי המון טעויות בדרך, אבל אני בטוח שעוד אתקדם. אני מאוד שמח שבכפר סבא האמינו בי והביאו אותי בינואר מרמת השרון לליגת העל”.

מתחילת הקריירה הבוגרת שלך קרו לא מעט דברים שלא יצרו לך תדמית חיובית. היו רגעים ששקלת לוותר ולפרוש?

“לפי הדברים שעברתי אני צריך להיות כבר בן 40 (צוחק), אבל אני בן אדם חזק. עם המשמעת העצמית הגבוהה שלי והאמונה ביכולת שלי אני בטוח שעוד אגיע רחוק למקומות שאני שואף אליהם”.

חלפו חמש שנים מאז רכישתך על ידי הפועל תל אביב בעידן אמיר כבירי תמורת כמיליון אירו, מה שתפס את הכותרות במשך תקופה ארוכה ולא ממש עזר לקריירה שלך לשגשג.

“עד היום מציקים לי ודואגים להזכיר לי את תג המחיר הזה. אין ספק שזה עיכב לי את התפתחות הקריירה, אבל אני עובד מאוד קשה כדי להשאיר את הסיפור הזה מאחוריי ולהצליח”.

אחרי ירידות ליגה עם רמת השרון, עכו והפועל תל אביב לצד חוויה לא מוצלחת בבלגיה, האם אתה רואה בהשארויות בליגה בשנתיים האחרונות עם אשדוד וכפר סבא סוג של סימן לנקודת מפנה חיובית?

“בהחלט. עם אשדוד גם כבשתי שער חשוב בטדי מול בית”ר ירושלים שעזר לקבוצה לנצח ובסוף להשאר בליגה. גם בכפר סבא השתלבתי מקצועית מצוין. למרות שזה לא קל להגיע לקבוצה מגובשת באמצע העונה, השתלבתי מהר גם בחדר הלבשה והשתדלתי לתרום כמה שאני יכול גם מהבחינה החברתית. קשה לא להצליח במועדון כמו הפועל כפר סבא, כולם מקבלים אותך יפה ויש פה באמת צוות נהדר שנותן לך את כל הכלים להצליח”.

ברמה המקצועית, עם מי אתה מרגיש שיש לך שיתוף פעולה טוב?

“אני מאוד אוהב לשחק עם אביב סולומון, עם יהב (אפריאט) וכמובן עם פדידה”.

אחרי האדום מול חדרה עקבתי אחריך יורד מכר הדשא ונראית מאוד מתוסכל. אתה חש שלפעמים היד של השופטים קלה על ההדק מול בן רייכרט?

“לחלוטין כן, אני אפילו מרגיש מסומן. אני שחקן שנותן הכל על המגרש, יש שחקנים שקיבלו העונה כמה אדומים, אבל תמיד כולם ידברו על האדום של רייכרט”.

בראיון שנתת אחרי אותו משחק לקחת אחריות בצורה מרשימה ובוגרת. ספר לי קצת על התהליך שאתה עושה עם עצמך.

“אני לא מתבייש להגיד שאני נעזר באנשי מקצוע כמו מאמן מנטאלי ופסיכולוגית שמלווים אותי לאורך הדרך. חוץ מזה, לפני חמישה חודשים הפכתי לאבא והמשפחתיות הזו עושה לי טוב ומרגיעה אותי, חשוב לי לפרנס בכבוד ולהיות מודל עבור ליאו”.

ליאו? שם מחייב.

“כן (צוחק), מאוד מחייב”.

איך אתה מסביר שלמרות היכולת הגבוהה שהפגנת ברוב המשחקים העונה, בחלק גדול מהמשחקים לא השלמת תשעים דקות?

“היו משחקים שכן שיחקתי תשעים דקות, אבל אחרי הקורונה הייתה לי פציעה קלה וכנראה שהמאמן לא רצה לסכן אותי יותר מדי והחליט קצת לשמור עלי. אני באמת מרגיש חלק משמעותי בהישארות בליגה ובבריחה שלנו מהקו האדום”.

בגלל הקורונה לא היה יותר מדי זמן לחיבור בינך לבין הקהל הירוק וכפי שזה נראה גם העונה הבאה תפתח ללא קהל. כמה זה חסר לך כשחקן?

“מאוד חסר. במעט הזמן שכן הספקתי להכיר קצת את האוהדים התרשמתי מקהל טוב ותומך”.

איזה מסר חשוב יש לך לאוהדי הקבוצה?

“לפני הכל שישמרו על עצמם בימים אלה ויהיו בריאים. אני מאוד מקווה שנוכל להיפגש במהרה במגרשים ונחגוג יחד המון הצלחות”.

אחרי השער נגד הפועל תל אביב התחלת לרוץ ונעצרת. תאר לי את הרגע.

“קשה לתאר במילים את הרגע הזה שאתה כובש שער. השמחה שלי הייתה אדירה אחרי השער הזה, אבל אז עצרתי כדי לכבד את המועדון שאני מרגיש קרוב אליו”.

חתמת בקבוצה לעונה נוספת אחרי מו”מ מאוד מהיר.

“להפועל כפר סבא הייתה אופציה עלי ומיד הם נתנו לי ולסוכן שלי להבין שהם רוצים אותי לעוד עונה. אני מאוד שמח להמשיך לשחק בקבוצה ומאמין שבעונה הבאה נמשיך להתקדם לכיוון מרכז הטבלה”.

היו הצעות נוספות?

“היו. אתה תצחק, אבל אפילו היו גישושים מהפועל תל אביב”.

בעונה הבאה גמר גביע מול הפועל ת”א, דקה תשעים גול ניצחון של בן רייכרט, רץ עד הסוף לחגוג עם הקהל?

“מבטיח”.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר