אביב סולומון. צילום: ירדי עואמי
אביב סולומון. צילום: ירדי עואמי

"אני מרגיש בשל להיות המגן השמאלי של נבחרת ישראל". אביב סולומון בראיון מיוחד

לאחר עונת בכורה מוצלחת בהפועל כפר סבא, אביב סולומון מדבר על החיבור החזק למועדון הירוק ("יש במועדון משהו מיוחד"), ההצעה שדחה מהפועל חיפה ("ההצעה הייתה טובה יותר כלכלית") והביטחון שהעונה הפועל כפר סבא יכולה להגיע רחוק ("מסתכלים לכל קבוצה בלבן של העיניים")

פורסם בתאריך: 29.10.20 13:14

כאשר אביב סולומון הגיע בקיץ שעבר להפועל כפר סבא, היה מדובר בחידה גדולה עבור האוהדים. המגן השמאלי, שעשה רק שנתיים קודם לכן את הקפיצה לליגת העל במדי מ.ס אשדוד, עבר עונה לא פשוטה בעיר הנמל ונחת היישר לחולצת ההרכב הירוקה. אחרי עונה מוצלחת באופן אישי וקבוצתי, ולאחר שקיבל הצעה מפתה מהפועל חיפה בקיץ, בחר סולומון להישאר בכפר סבא, כאשר הרגש החזק כלפי המועדון שיחק תפקיד חשוב בהחלטה. כעת, בראיון ל"צומת השרון" הוא מבהיר כי הוא לא מתכוון לנוח על זרי הדפנה, והוא בהחלט מתכוון לעשות העונה קפיצת מדרגה נוספת.

סולומון עושה בכל בוקר את הדרך הארוכה מקרית אתא אל השרון, אבל לרגע הוא לא מראה הרהורי חרטה. "למרות שלוקח לי שעה וחצי להגיע לאימון בכל יום, אני מגיע עם חיוך", מספר סולומון. "אני כל כך אוהב את המועדון הזה. לרוב האימונים אני מגיע ראשון והולך אחרון ופשוט נהנה מכל דקה שאני פה. יש בהפועל כפר סבא משהו מיוחד, אווירה משפחתית מאוד. לא משנה מה יהיה בעתיד, אני תמיד אוהַב את המועדון הזה".

זאת גם הסיבה שבחרת לוותר על ההצעה מהפועל חיפה בקיץ?
"ההצעה מהפועל חיפה הייתה טובה יותר מבחינה כלכלית, אבל החלטתי עם עצמי שאם לא מדובר בטופ 3-4 של הקבוצות בליגה, אני נשאר בכפר סבא בלי התלבטות. השאיפה שלי היא להגיע למכבי חיפה או מכבי תל אביב. ההצעה של הפועל חיפה הייתה עבורי אטרקטיבית, כי הם מתאמנים בקרית חיים שזה במרחק של חמש דקות מהבית שלי, וגם יש את הדרבי החיפאי שיש סביבו הרבה עניין. חיים סילבס התקשר אלי וניסה לשכנע אותי לבוא לקבוצה וכל מי שהתייעצתי איתו אמר לי חד משמעית לעבור להפועל חיפה, אבל הלב שלי אמר כפר סבא ואמרתי את זה גם לסוכן שלי. ניגשתי לעידן שום ומשה קצב וביקשתי שיעזרו לי להישאר פה, ולשמחתי הצלחנו להגיע להבנות הכספיות כדי שזה יקרה".

נמאס מהבינוניות

סולומון, אוטוטו בן 26, מאורס טרי לליאור. גדל ושיחק כחלוץ במחלקות הנוער של מכבי והפועל חיפה, עד שנחת בקבוצת הנוער של מכבי עירוני קרית אתא. בקיץ 2015 עשה את קפיצת המדרגה הראשונה שלו, כשחתם בהפועל נצרת עילית מהליגה הלאומית, בה גם עשה את ההסבה לתפקיד המגן השמאלי. כעבור שנתיים עשה סולומון קפיצת מדרגה נוספת, כאשר חתם במ.ס אשדוד בליגת העל, אלא שהחיבור שלו למועדון מעיר הנמל הדרומית לא היה מוצלח במיוחד והשאיר אצלו טעם חמוץ, מה שסלל את דרכו בקיץ שעבר להפועל כפר סבא במסלול המהיר להרכב הראשון בעמדת המגן השמאלי. סולומון מבהיר שאת הקריירה שלו הוא חייב לאבא שלו ("החבר הכי טוב שלי"), שמנע ממנו לפרוש בגיל צעיר בגלל בעיות גדילה מהן סבל סולומון בצעירותו. כיום, אבא סולומון הוא האוהד מספר אחד של הירוקים ולא מפספס אף משחק, כל עוד זה מתאפשר.

פתחתם בצורה טובה את העונה. איפה אתה רואה את ההבדל מהעונה שעברה?

"האווירה אצלנו הפכה יותר ווינרית. אנחנו רוצים לנצח כל משחק ומאמינים ביכולת שלנו. היום, קבוצה כמו מכבי נתניה שתעשה איתנו תיקו, לא יכולה להגיד שזאת תוצאה גרועה עבורה. אנחנו מסתכלים היום בלבן של העיניים לכל קבוצה, אם זו נתניה, מכבי חיפה או מכבי תל אביב, אנחנו יודעים שאנחנו מסוגלים להוציא נקודות בכל מקום. אם אנחנו נבוא למשחקים כמו שאנחנו מתאמנים, אנחנו נפתיע המון אנשים בכדורגל הישראלי. בחמש השנים שאני משחק בבוגרים הייתי במאבקי תחתית, ואני יכול להגיד שהכל מתחיל בחדר ההלבשה. לשמחתי בבסיס שלנו אנחנו מאוד מגובשים, יש תחושה של יותר ביחד במגרש ואנחנו מרימים אחד את השני ברגעים הקשים תוך כדי משחק. אנחנו מאוד מנסים לעזור לשחקנים הזרים וליצור יחד איתם אווירה שכולם ביחד".

בוא נחזור אחורה, למשחק ההישרדות באשדוד. אתה כובש שער חשוב ואין קהל לרוץ אליו ולחגוג איתו. איך הייתה ההרגשה?

"כדורגל בלי קהל זה לא אותו דבר, למרות שאנחנו מרגישים ויודעים שהאוהדים שלנו איתנו גם מאחורי המסך. אני מאד אוהב ומעריך את הקהל ואני שומר על אופטימיות שהוא יחזור למגרשים עוד העונה. הסיפור המעניין בגול הזה הוא שצעקתי לעומר פדידה לעזוב את הכדור כדי שייצא לקרן. כל השנה אני וסודיק אטנדה עומדים בקרנות על החצי כדי למנוע מתפרצת, אבל יומיים לפני המשחק נגשתי לעמיר תורג'מן ורביד גזל, שדווקא נגד אשדוד, שעשו לי שם חיים קשים, ייתנו לי לעלות לקרן. ממש לפני הקרן ג'ניה ברקמן ואני סגרנו שאני הולך לצד הרחוק וככה בא הגול".

סולומון אחרי השער באשדוד. צילום: ירדי עואמי

סולומון אחרי השער באשדוד. צילום: ירדי עואמי

אתה שותף להרגשה שהפועל כפר סבא יכולה להגיע רחוק העונה? איפה אתה רואה את הקבוצה בסיום העונה?

"בחדר ההלבשה אנחנו מאוד מאמינים שאנחנו יכולים להגיע העונה לפלייאוף העליון, ובלי למצמץ אני מאמין שזה אפשרי העונה. חשוב שהקהל יידע שיש פה קבוצה שמאמינה ושואפת גבוה. יצחק ועידן שום תמיד אומרים שנמאס להם מהבינוניות ואני מבין אותם".

ביום שבת (17:15) ישובו סוף סוף הירוקים לליגת העל מפגרת הקורונה, כשיתארחו אצל מכבי נתניה. כפר סבא מגיעה מהמקום השלישי עם שש נקודות משלושה משחקים ותקווה להמשיך את הכושר איתו יצאה לפגרת הסגר השני. "אנחנו מציבים לעצמנו מטרה ברורה של ניצחון", מכריז סולומון. "ברגע שנרגיש באזור נוח בטבלה, נוכל גם להתמקד יותר במפעל הגביע ולשאוף להתקדם בו כמה שיותר".

בעשור האחרון ראינו שאין מגן שמאלי יציב בנבחרת ישראל, אתה רואה את עצמך מגיע לנבחרת בתקופה הקרובה?
"
אני בהחלט מאמין ביכולות שלי להגיע לנבחרת. כדורגלן בלי מטרות מבחינתי הוא לא כדורגלן. להגיע לנבחרת מבחינתי זו תהיה הגשמת חלום ואני מאוד מקווה שזה יקרה דרך הפועל כפר סבא. גם איתמר ישראלי, בן רייכרט ועומר פדידה שווים מקום בנבחרת. ברמה האישית אני כבר היום מרגיש בשל לכך, אני לגמרי מאמין שאני שם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר