שחקניות הפועל כפר סבא במחאה שקיימו. צילום: יוסי לזרוף
שחקניות הפועל כפר סבא במחאה שקיימו. צילום: יוסי לזרוף

"הלכנו שמונה שנים אחורה": יו"ר מועדון הכדורעף הגדול והמצליח בישראל כועס. ראיון

תמיכות המדינה קוצצו בחצי, את העונה פתחו בלי ספונסר והעירייה דורשת מאות אלפי שקלים על שימוש באולמות. גרי אברמוביץ', יו"ר הפועל כפר סבא בכדורעף, מדבר על אחת השנים הכי קשות של המועדון

פורסם בתאריך: 5.11.20 21:05

יו"ר מועדון הכדורעף של הפועל כפר סבא, גרי אברמוביץ', כועס. מועדון הכדורעף שלו, הגדול והמצליח בישראל, ששולח את קבוצת הגברים והנשים שלו לייצג את ישראל בגביע אירופה ומפעיל מחלקת נוער ענפה עם כ-1,000 ספורטאים וספורטאיות, נקלע למצוקה כלכלית לאור קיצוץ ההקצבות המשמעותי עליו החליט משרד הספורט והתשלומים הרבים אותם נדרש להעביר לעיריית כפר סבא עבור דמי השימוש באולמות העירוניים.

מבין שש קבוצות ספורט המייצגות את ישראל באירופה בשלל ענפי הספורט, המועדון של אברמוביץ’ שולח שתי נציגות – קבוצות הגברים והנשים של האגודה, אשר מתחילות את משחקיהן באירופה השבוע ובשבוע הבא. אם לא די בקיצוצים של הממשלה ובדמי השימוש אשר משולמים לעירייה, תקופת הקורונה הביאה איתה קושי גם בגיוס ספונסרים, כאשר המועדון פותח את העונה ללא ספונסר.

לפני כשבועיים פנה אברמוביץ’ במכתב לשר התרבות והספורט חילי טרופר בו הלין על שלושה נושאים – הראשון, הקיצוץ החד בהקצבות המדינה, מ-1,206,000 מיליון שקלים ב-2018 ל-664 אלף שקלים ב-2020. נקודה נוספת היא ביטול ההקצבה של המדינה לקבוצות שמייצגות את ישראל באירופה, שאברמוביץ' דורש להחזיר. הנקודה השלישית נוגעת ל’רשת הביטחון’ אותה קיבלו מועדוני הכדורגל והכדורסל בסכומים של עשרות מיליוני שקלים, כאשר ענף הכדורעף לא זכה לכל עזרה מהמדינה בתקופה הזו. ביום רביעי, ולאחר פניית צומת השרון לתגובת משרד התרבות והספורט, שלח סגן ראש מינהל הספורט במשרד דוד מלכא, מכתב לאברמוביץ' בו התייחס לטענותיו.

גרי אברמוביץ'. צילום: יוסי לזרוף

גרי אברמוביץ'. צילום: יוסי לזרוף

"אנחנו המועדון הגדול בישראל בתחום הכדורעף ולכן הנזק שלנו הוא הגדול ביותר מבין המועדונים", אומר אברמוביץ' לצומת השרון. "המדינה חתכה לנו 55 אחוזים מהתקציב בתוך שנתיים. לכדורגל נתנו רשת בטחון של 110 מיליון שקלים, והכדורעף לא קיבל שקל אחד. ענף הכדורעף הוא לא ענף עשיר, הוא תלוי תמיכות ואנחנו רואים בשטח את המציאות. חלק מהקבוצות המקצועניות בישראל לא פותחות את העונה, ויש קבוצות שיעלו עם ילדים בגלל העדר תקציבים. אצלנו במועדון נאלצנו להקטין את התקציב, לקצץ שכר לשחקנים ולעובדים והקטנו את כמות הזרים שלנו בקבוצה. ישבנו למשא ומתן עם כל השחקנים וניסינו לקצץ במידת האפשר. אנחנו מועדון הכדורעף היחיד בישראל ששתי הקבוצות שלו נאבקות על תארים, היחידים עם שתי קבוצות באירופה ומפעילים 8 קבוצות מקצועניות בליגות הראשונות בישראל, כולל במחלקת הנוער. שלא לדבר על פעילות מחלקת הנוער, שלא הייתה פעילה במשך הרבה זמן וזה חותך לנו מהתקציבים. משרד הספורט עשה דבר שלא יעשה בימים כאלה".

טענותיו של אברמוביץ' הן לא רק כלפי משרד התרבות והספורט, אלא גם כלפי עיריית כפר סבא. ביום רביעי שעבר נפגש עם ראש העיר רפי סער, וביקש ממנו לבטל את התשלומים של המועדון עבור שימוש באולמות בעיר, תשלומים שמגיעים לטענתו של אברמוביץ’ לכ-400 אלף שקלים בשנה. "אנחנו מבקשים ביטול של התשלום הזה לאור המצב הקשה", הוא אומר. "יש לנו 34 קבוצות תחרותיות עם למעלה מאלף נערים ונערות כפר סבאים שמתאמנים במסגרות שלנו. הצגתי לראש העיר מסמך שמראה איך קוצצנו בשנתיים שלו בתפקיד ב-800 אלף שקלים. בכל הכדורעף הישראלי יש 6,000 ספורטאים, ומתוכם יש אלף אצלנו, זה מספר מטורף. אנו מצפים ממנו שיבטל את התשלומים לאור זה שאנחנו נפגעים מכל הכיוונים, זה הון עתק של כסף שמשמש את הילדים שלנו מהעיר כדי להתאמן". אברמוביץ' טוען כי במידה ולא יגיע סיוע מהגופים הנ”ל, קיים חשש כי המועדון לא יוכל להמשיך ולסבסד את אקדמיית הכדורעף של המועדון, דבר שיוביל לסגירת מרכזי המצוינות וההעשרה של הפועל כפר סבא.

שחקני הפועל כפר סבא במשחק בטורקיה השבוע. צילום: CEV

"שואלים אותנו למה אנחנו מתעקשים להמשיך לשחק באירופה", אומר אברמוביץ'. "תרבות וספורט הם דברים שחשובים לנפש. אפילו בשואה העם היהודי שמר על רוחו באמצעות הדברים האלה. חשוב דווקא עכשיו להראות לעולם שישראל פעילה, ולהראות לילדי כפר סבא שיש לו מועדון באירופה. יש לזה ערך חשוב, מעבר לקורונה שתגמר מתישהו. חשוב לשמור על רוח הספורט ולתת את התקווה. אני חושש לעתיד המועדון ברמה שהתרגלנו אליה. הלכנו מיליון וחצי שקלים אחורה, למעשה חזרנו שמונה שנים אחורה".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "עיריית כפר סבא מעודדת ותומכת בכל ענפי הספורט בעיר, ביניהם הכדורעף, ובמסגרת זו אף מעניקה תמיכות שנתיות בהתאם לקריטריונים, כאשר למועדון הכדורעף אושרה השנה תמיכה בסך של כמיליון שקלים. מתוך הבנה למצב ובעקבות המשבר הכלכלי הקשה שפקד את ישראל עקב התפשטות נגיף הקורונה, החליטה העירייה, באישור מועצת העיר, שלא לגבות כלל דמי שימוש מכל אגודות הספורט הפועלות בעיר עבור תקופת הסגר הראשון, כמו גם עבור תקופת הסגר השני. עם חזרת האגודות לפעילות בחודש יוני, החליטה העירייה באישור מועצת העיר, להעניק הנחה בשיעור של כ-40 אחוזים מגובה דמי השימוש עבור חודשים יוני-ספטמבר. מצוקת ענפי הספורט היא בעיה כלל ארצית ואנו פונים בקריאה למשרד התרבות והספורט ולשר חלי טרופר, לסייע בעת הזו לכל ענפי הספורט, שנקלעו למצוקה כלכלית קשה עקב הפסקת הפעילות. עיריית כפר סבא תמשיך ותעשה כל שביכולתה לתמוך בענפי הספורט השונים בעיר, על מנת שיוכלו לצלוח משבר זה ואנו תקווה כי נוכל כולנו לחזור בהקדם לשגרה בטוחה ובריאה".

ממשרד התרבות והספורט נמסר בתגובה: "משרד הספורט תומך בגופי ספורט לפי מבחני תמיכה ובהתאם לקריטריונים מדידים ומטפל בתמיכות לעמותות כפוף להגשת בקשות תמיכה במועד. כלל אגודות הספורט קיבלו הגנה ביחס לתקציב 2019 בשיעור של 20%, הגנה זו אינה חלה ברמת אגודה, כלומר, יכול להיות שאגודה מסויימת תקבל 120% ביחס לשנת 2019 ואחרת 60%, אבל חוזר שוב, כלל התקציב של האגודות בענף לא יפחת מ- 80% ביחס לשנת 2019. באשר לתמיכת המשרד בתחרויות גביע אירופה, נתון זה כלול היום במבחן התמיכה לאיגודים ואגודות, ובעתיד אף ישודרג".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר