שחקני הפועל כפר סבא חוגגים מול מכבי חיפה. צילום: ירדי עואמי
שחקני הפועל כפר סבא חוגגים מול מכבי חיפה. צילום: ירדי עואמי

שינויי מזג האוויר / הטור של רועי עדן

43 שנים אחרי מנחם בגין, הנין מתן זלמנוביץ' אחראי על המהפך הגדול של 2020. עמיר תורג'מן חייב להעז יותר מהפתיחה, כדי שמחציות שניות כמו נגד מכבי חיפה יחזרו בתדירות גבוהה הרבה יותר

פורסם בתאריך: 27.11.20 12:16

1. ערב המשחק מול בני סכנין סיכמתי עם אחד מאוהדי הקבוצה שבאופן ריאלי, השאיפה היא לסיים את שבוע המשחקים הזה עם ארבע מתוך תשע הנקודות. באופן טבעי התוכנית כללה ניצחון על נועלת הטבלה וגניבת נקודה מאחת הגדולות, הגיוני לא? אלא שלמשחק מול סכנין שחקני הפועל כפ"ס פשוט לא הופיעו ונכנעו לשער בודד, כאשר איתמר ישראלי בהחלט לא חף מאחריות כלפיו. לא חלפו אלא 72 שעות והקבוצה כבר התייצבה למשחק מאתגר הרבה יותר מול הטוענת לכתר, מכבי חיפה, שמצידה הגיעה למשחק הזה מוכה וחבולה לאחר ההפסד בדרבי עמוק בתוספת הזמן. עמיר תורג'מן נאלץ להסתדר ללא ישראלי ועומר פדידה הפצועים ועם ההבנה שאם הקבוצה לא תחולל איזו סנסציה מיוחדת זה עלול להיות משחק הפרידה שלו מהמועדון.

במחצית הראשונה, כמיטב המסורת העונה, הבלאנקוס מכפ"ס גילו יכולת חלשה ומשחק נרפה אל מול חניכיו של ברק בכר, שתקפו גלים גלים ורק חוסר ריכוז מנע מהם לרדת למחצית עם יתרון משמעותי של יותר משער אחד, בעיקר הודות לניקיטה רוקאביצה שנקלע ליום חלש ואף סחט עצירת פנדל ממחליפו של ישראלי בין הקורות, מתן זלמנוביץ', שעצר גם את הכדור החוזר. עם השריקה למחצית אמרתי לכרוז שישב לצדי כי זלמנוביץ' משאיר לנו לפחות את הפנטזיה שניתן לחזור למשחק כי ב-2:0 זה כבר היה גמור. בדיעבד, העצירה הכפולה הנהדרת שלו היוותה את נקודת המפנה המרכזית של המשחק וכמה סמלי שהנין של מנחם בגין המנוח הוא הראשון להיות אחראי למהפך הזה, או אם תרצו מ-ה-פ-ך 2020, 43 שנים אחרי המהפך של סבו, יחי ההבדל הקטן.

מתן זלמנוביץ'. צילום: ירדי עואמי

הופעה גדולה. מתן זלמנוביץ'. צילום: ירדי עואמי

למחצית השנייה עלתה קבוצה חדשה לחלוטין, לא מעט בזכות חילוף כפול מוצלח של מייקל אומוה (עדיין בגדר חידה) וטריקו גטהון הפעלתן במקומם של יהב אפריאט ורז כהן, שעד כה לא מצליח לשחזר העונה את יכולתו הטובה מהעבר. כבר אחרי שמונה דקות המהפך הושלם אחרי שתי התקפות מעבר מושלמות, שכללו חילוצי כדור נהדרים של אומוה, שבישל לקיזיטו את השוויון, ושל עומר דנינו בדרך למהלך קבוצתי נאה שהוביל לשער היתרון העצמי. בעוד הירוקים מהכרמל מפנטזים על מהפך משלהם, חילוץ כדור נפלא של אביב סולומון עמוק בשטח המגרש של חיפה, מסתיים בפריצה סוחפת של קיזיטו, גיבור המשחק, לתוך הרחבה וסחיטת פנדל, שמתורגם ע"י קיזיטו עצמו ל-1:3 מהדהד.

2. עמיר תורג'מן עלה למשחק הזה כשהחרב כבר מונחת חזק על צווארו, כעת במשפחת שום יאלצו לחשב מסלול מחדש בכל הקשור לרצונם לסיים עמו את ההתקשרות. האמת שאני די מתקשה להבין כיצד הם עובדים ככה יחד ובעיקר כיצד תורג'מן מצליח לעבוד מול חניכיו, כשהרושם הכללי הוא שחלקם אף לא ממש סופרים אותו. במישור המקצועי, תורג'מן חייב לתת את הדעת לפערי היכולת הלא ברורים בין שתי המחציות מאז פתיחת העונה, שבאים היטב לידי ביטוי גם במספרים. לעומת יחס שערים שלילי של 7:1 במחציות הראשונות, יש לקבוצה יחס שערים חיובי של 3:7 במחציות השניות. המסקנה המתבקשת היא שתורג'מן חייב להאמין עוד קצת בקבוצה שלו ולשחק באופן התקפי יותר כבר משלבי המשחק המוקדמים, מבלי לחכות שהקבוצה תקלע לפיגור.

3. מודל הרמזור גרסת הכדורגל: אחרי התיקו המרשים מול האדומים מבירת הנגב והסנסציה מול הירוקים מהכרמל, יוצאת הקבוצה ביום ראשון למשחק נוסף כאנדרדוג מובהק, והפעם מול הצהובים האלופים. כמו ב"ש, גם מכבי ת"א תגיע למשחק מולנו שלושה ימים בלבד לאחר משחק קשה במסגרת הליגה האירופית, מה שעשוי בהחלט לסייע לנו להשיג תוצאה טובה. אצלי הבית צפוי להפוך ליציע מיניאטורי עם אוכל טוב וחגיגה ירוקה-צהובה עם חברים-אוהדים של שתי הקבוצות בסימן יום הולדת 8 של בני האהוב איתי, אוהד שרוף בפני עצמו, שכבר דרש עוגה עם סמל המועדון. סומך על רייכרט, קיזיטו, סולומון, מכלוף ושאר החברים שלא יהרסו לחמוד את החגיגה. אופטימיות זהירה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בסדר אבל

    שחקן נמדד לאורך תקופה ולא לפי משחק אחד נכון נגד מכבי חיפה הוא חתום כמעט בלעדי על הניצחון אבל נגד מכבי תל אביב הוא כבר אשם בלעדי בשער השלישי שחקן נוגח חופשי מכדור קרן ממרחק של 5 מטר תיצא תארגרף אפילו לקלוט הוא יכל אבל בחר להיתקע על קו השער שוערים יוצאים לכדורים והגבהות גם ב 13 מטר יש לך רחבה שלמה שמותר לך לגעת ביד תנצל אותה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר