אלישע לוי צילום ניר קידר

"גם שום מבין שאנחנו נאבקים על ההישרדות" | ראיון עם אלישע לוי

יומיים לפני קרב התחתית נגד הפועל חדרה, מדבר אלישע לוי, מאמן הפועל כפר סבא, על המטרות, על העבודה המשותפת עם יצחק שום, על העתיד של הקבוצה, וגם על גביע המדינה, האוהדים והאיצטדיון

פורסם בתאריך: 25.2.21 16:23

זה לא סוד שאלישע לוי גר בכפר סבא במשך שנים רבות והוא מאוד אוהב את העיר. מאז שתי הקדנציות הקודמות שלו במועדון בימי אלי טביב, הוא הספיק, בין השאר, לזכות בשתי אליפויות ולהגיע לליגת האלופות עם מכבי חיפה, ולקבל את שרביט האימון הכי יוקרתי בכדורגל הישראלי כאשר מונה ב-2016 למאמן הנבחרת. את העונה הנוכחית פתח לוי כמאמנה של בני יהודה, אך סיים שם את תפקידו מוקדם מהצפוי ולפני כחודשיים הוחתם לקדנציה שלישית במועדון מהשרון על ידי יצחק שום. מהלך זה הפתיע לטובה רבים מאוהדי הקבוצה, שהתרגלו לראות על הקווים מאמנים מהדרג הזוטר יותר בכדורגל הישראלי וכעת רואים באלישע לוי כמי שמסוגל אולי להצעיד את קבוצתם האהובה לימים יפים יותר.
"זה מאוד אתגר אותי כי הגעתי לקבוצה כשהיא הייתה במצב מאד קשה ועוד מתחת לקו האדום", אומר לוי בשיחה עם צומת השרון. "מצאתי קבוצה לא מאוזנת וחסרת ביטחון. מצאתי קבוצה שמאוד מתקשה להבקיע וזה משהו שעדיין אנחנו עובדים עליו. מצד שני, הצלחנו כבר לשפר את משחק ההגנה וממוצע הספיגה של הקבוצה ירד בסיבוב השני לשער למשחק".
האם אתה מרוצה מהיכולת הכללית שהקבוצה מציגה וממאזן הנקודות שעומד מאז הגעתך על 10 מ-24?
"אני חושב שחסרות לנו עוד 2-3 נקודות שלדעתי הגיעו לנו בעיקר בהפסדים למכבי נתניה ולהפועל באר שבע. אחרי שפתחנו חזק עם 7 מ-9 נקודות בשלושת המשחקים הראשונים מיד כשהגעתי, חלה לצערי ירידה, ולכן במקביל לעבודה הקשה באימונים, עבדנו מאוד קשה מאחורי הקלעים כדי לחזק את הקבוצה. שחררנו שישה שחקנים והבאנו במקומם שחקנים חדשים. במקביל אנחנו מנסים לקדם שחקנים צעירים כמו איתי שור. לא יכולנו להביא למשל שחקן כמו עומר אצילי.
אני מסתכל על שובל גוזלן בהפועל חדרה, יעקב בריהון באשדוד, או לידור כהן, דן אייבינדר ושלומי אזולאי בהפועל תל אביב, והתחושה היא שאצלנו תמיד מסתפקים בשחקנים יותר בינוניים.
"אנחנו לא הפועל תל אביב. היה רצון גדול מצד הבעלים להתחזק, אבל בעידן הזה של הקורונה התקשינו להביא ישראלים ברמה גבוהה, אז הלכנו על זרים כמו שימקוס, חסאני והופקאט שאני מאמין שאכן יחזקו אותנו".
איך אתה רואה את המשך העונה? הרי שום דיבר על פלייאוף עליון.
"אנחנו נעשה הכל כדי לטפס במעלה הטבלה, אבל היום כבר ברור שאנחנו נאבקים על ההישרדות בליגה, גם שום מבין זאת".

ספר לי קצת על העבודה המשותפת עם שום.
"מאוד קל לנו לעבוד יחד כי שנינו חווינו המון בכדורגל. אין ספק ששומי יודע כדורגל, אבל ברור שיש חלוקת תפקידים מאוד ברורה והוא ממש לא מתערב לי בהחלטות המקצועיות. עם זאת, כמובן שיש הרבה חשיבה משותפת והתייעצויות. לא באתי לפה לחצי עונה, אנחנו רוצים לקדם את כפר סבא לטווח הרחוק, מדובר במועדון מכובד עם מסורת של תארים בכדורגל הישראלי".
אפרופו תארים, תמיד נהוג להדגיש שהליגה היא מעל הכל, אבל מועדון כמו שלנו יכול לפנטז בעיקר על גביע. האם אפשר מבחינתך לסמן גם את הגביע כמטרה (כפר סבא תפגוש את הפועל עפולה בשמינית הגמר) ולא רק את ההישארות בליגה.
"כמובן שאנחנו רוצים להצליח בכל משחק, גם בליגה וגם בגביע. אני לא מאמין בלשמור שחקנים לליגה, נעלה לכל משחק גביע בהרכב הכי חזק שיעמוד לרשותנו והכל אפשרי, מדובר עכשיו בארבעה משחקים בלבד כדי לזכות בגביע ועם הגרלות נוחות בדרך הכל אפשרי".
מה יש לך להגיד לאוהדים שיושבים בבית כבר תקופה ארוכה.
"אני מכיר את האיכויות של הקהל שלנו. אנחנו צריכים את התמיכה שלו ואני בטוח שבקרוב מאוד נראה את כל האוהדים ביציע מעודדים את הקבוצה ותומכים כמו שהם יודעים בשחקנים שלנו, שמאוד זקוקים לזה. האוהדים הם לב ליבה של הקבוצה, ולכן אני גם מקווה ומאחל שבקרוב האוהדים האלה גם יוכלו ליהנות מאצטדיון ביתי וראוי".
בהצלחה מול חדרה בשבת.
"תודה רבה".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נגד חדרה

    ולא רק נגדם אם רוצים לנצח צריך לשחק משחק לחץ להוציא להם כדורים מהרגל באמצע המגרש לא לתת להם להתקרב

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר