זופר ודני אבדיה

"כדורסל זה שואו, כיף, לא באנו לסבול"

זופר אבדיה נמצא בימים אלה בוושינגטון לצד בנו דני שמחלים מפציעה, אבל גם מחפש זרים חדשים לבני הרצליה במסגרת תפקידו החדש כמנהל המקצועי של המועדון. ראיון

פורסם בתאריך: 25.6.21 08:41

אין אחד בהרצליה ובישראל כולה שלא יודע מי זה זופר אבדיה. שחקן העבר המחונן, שחרך רשתות במשך שנים וגדל ביוגוסלביה, כבר בן בית בהרצליה. זופר, הידוע בכינויו זופי, בן ה-62, מתגורר מעל 20 שנה בעיר, שהפכה להיות הבית שלו. כעת, אחרי שנים רבות בהן אימן קבוצות במחלקת הנוער של בני הרצליה כדורסל, זכה אביו של דני אבדיה לאמון מצד קברניטי הקבוצה ומונה לתפקיד המנהל המקצועי במועדון.

זופי הוא לא אחד שחושש מאתגרים, ומגיע מוכן לעבוד וגם ליהנות. הוא מספר על המינוי הטרי, המאמן חדש וגם מה דעתו על הדמות שלו בתוכנית "ארץ נהדרת". ולא, לא תשמעו אותו מדבר על הבן, שכל חובבי הכדורסל מייחלים להחלמתו המהירה וחזרה לפרקט במדי וושינגטון חזק מתמיד. זופי, כמו אב מגונן, די נרתע מלדבר על בנו, ואומר: "לדני יש את הקריירה שלו, עכשיו הוא בתקופת החלמה, באתי להיות לצדו. לגבי כל מה שקשור אליו אני לא אוהב לדבר, אם יש לך משהו לשאול אותו, אז תדבר איתו".

ברכות על המינוי, יש לחץ?
"זה תפקיד עם הרבה אחריות, אבל אני לא יודע אחד שחושש. אני אוהב לצחוק וליהנות, אבל בכדורסל אני מקצוען ורציני. אני בא לעבוד".

מה החזון שלך?
"קודם כל, שהאולם הביתי שלנו יהיה מלא. זה הדבר הכי חשוב. אני רוצה לנצח ולהגיע להישגים. אני מאמין בשחקנים זרים צעירים לצד הישראלים. אני רוצה להחזיר את בני הרצליה של פעם. כדורסל זה שואו, כיף, לא באנו לסבול".

בעונה האחרונה שרדתם בקושי, מה המטרות בשנה הבאה איתך כמנהל מקצועי? 

"אני תמיד רוצה לנצח, לא מתבייש להגיד פלייאוף עליון וגם יותר מזה".

אפשר בהחלט לומר שמכבי תל אביב חזרה לשלוט.
"היא תמיד שלטה, שום דבר לא השתנה באמת. היא הקבוצה שצריך לנצח".

אתה באמת כזה קשוח כמו הדמות שלך בארץ נהדרת?
"תתפלא, אפילו יותר קשוח ממה שרואים שם".

זופר אבדיה

בימים אלו שוהה זופר אבדיה בוושינגטון לצד בנו, שחקן ה-נ.ב.א, דני אבדיה, שמתאושש מפציעה. כחלק מהמסע שלו בארצות הברית, המנהל המקצועי החדש של בני הרצליה מבקש לקלוט שחקנים אמריקאים שיתאימו לסוג הכדורסל שהוא מחפש לקבוצה שלו.
לצד מינויו של אבדיה האב, הוחתם השבוע מאמן חדש לקבוצה, אורן אהרוני, שחקן העבר. עבור אהרוני מדובר בסגירת מעגל, אחרי שהצטרף לבני הרצליה בעונת 2009/10 (אז בני השרון) ושימש כעוזר מאמן של דן שמיר במשך שנתיים. אהרוני מחליף בתפקיד את המאמן היוצא שרון דרוקר.
המנהל המקצועי החדש בחר להודות למועדון שנתן בו אמון: "אני מאוד נרגש להצטרף לבני הרצליה ורוצה להודות לאלדד אקוניס על ההזדמנות לעזור ולתת מהניסיון הרב שלי לקבוצה שהיא קרובה לליבי. אני מאמין שהרצליה יכולה להתפתח למועדון שכל שחקן ישראלי ירצה לעבור בו, המועדון הזה נתן הזדמנויות לרוב השחקנים הישראלים שהיום מככבים בקבוצות הליגה, כולל שניים מה-MVP הישראלים של הליגה יפתח זיו וכארם משעור. אני ואלדד רוצים להחזיר את המועדון לימים שהוא גידל וקידם שחקנים כמו בורשטיין, גרין ויצחקי, ולשלב את זה עם הצלחה מקצועית גם ברמת הליגה. אנחנו רוצים לראות קבוצה צעירה ולוחמת, שתגרום לקהל ליהנות ותשאיר את הכל על המגרש בכל משחק. זה לא יהיה קל, אבל אני מאמין, שכמו כל דבר בחיים, עם עבודה קשה נוכל להגיע לשם".

יו"ר הקבוצה, אלדד אקוניס: "אני מאוד שמח על ההצטרפות של זופי לצוות שלנו. כל מי שמכיר את זופי יודע שהוא קודם כל בן אדם מיוחד ואנחנו מאמינים שהוא יביא רוח חדשה למועדון. אנחנו צריכים למצוא דרכים נוספות להגדיל את התקציב שלנו וזה דורש ממני להשקיע בזה יותר זמן ואנרגיה, ולכן היה חשוב לי לצרף מישהו נוסף, מישהו שקשור למועדון והמועדון חשוב לו שיכול לעזור ולחלק את העומס בעניינים המקצועיים, יהיה אוזן קשבת ועזר למאמן ולהנהלה ויעזור לנו להצעיד את המועדון קדימה. יש לנו חזון משותף להפוך את בני הרצליה לקבוצה שתקדם שחקנים צעירים, תיתן אופק לשחקנים מקומיים ותוכל להגיע דרך זה בסופו של דבר להישגים. אנחנו רוצים לראות קבוצה צעירה, רעבה, לוחמת שהקל ייהנה לראות השנה ואני מאמין שזופי הוא הבנאדם הנכון להוציא את החזון הזה לפועל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר