אלכס שטילוב עם אלה, רום וגיא צילום פרטי

האולימפיאדה הרביעית של אלכס שטילוב | "אני עדיין מתרגש מאוד"

המתעמל מהרצליה ירשום ציון דרך משמעותי, כשיעלה למשטח ההתעמלות בפעם הרביעית במשחקים האולימפיים. הכירו את נציגי השרון במשלחת הישראלית לטוקיו

פורסם בתאריך: 23.7.21 08:53

אולימפיאדת טוקיו 2020 נדחתה בשנה, כמו מרבית אירועי הספורט הגדולים שהיו אמורים להתקיים בשנה שעברה. היום (23.7) בבוקר נכנסו הישראלים למעגל התחרויות. האולימפיאדה תינעל ב-8.8. במשלחת הישראלית יש 90 ספורטאים וספורטאיות במשלחת הישראלית, שתהיה הגדולה ביותר ששלחה ישראל אי פעם למשחקים האולימפיים. במשלחת יש נציגות נכבדת לספורטאים מהשרון, תשעה כאלה בסך הכל במגוון ענפים.

עבור אלכס שטילוב, המתעמל מהרצליה, זו אולימפיאדה רביעית. שטילוב זכה בעבר באליפות אירופה בהתעמלות, בשתי מדליות ארד באליפות העולם ובמדליית זהב בגביע העולם במתח ב-2014. הוא המתעמל הישראלי הראשון שזכה במדליית זהב וכסף באליפות אירופה, המתעמל הישראלי הראשון שזכה במדליה באליפות העולם, וגם מתעמל המכשירים הישראלי הראשון שהעפיל לשלב הגמר במשחקים האולימפיים ובאליפות העולם. באולימפיאדת בייג'ינג 2008 סיים במקום ה-8 בגמר בתרגיל הקרקע, בו הוא מצטיין. ארבע שנים מאוחר יותר, באולימפיאדת לונדון 2012, הוא סיים כבר במקום ה-6 בתרגיל הקרקע, הדירוג הגבוה ביותר של מתעמל ישראלי במשחקים האולימפיים. לצידו יתחרה הנציג השני של המשלחת בענף ההתעמלות, ארטיום דולגופיאט.
שטילוב נולד באוזבקיסטן, עלה עם משפחתו לארץ ב-2002 וקבע את מגוריו עם משפחתו בהרצליה. הוא מספר על ההכנות לאירוע הגדול, המטרות שהציב לעצמו וגם נותן מילה טובה לעיר שהפכה להיות הבית שלו.
שטילוב מספר: "למרות שזאת תהיה אולימפיאדה רביעית שלי, אני עדיין מתרגש מאוד ומחכה כבר לחוות את העוצמות של האירוע. המטרה קודם כל זה לעלות לגמר 8. הכל שונה הפעם. עובדה שדחו את המשחקים בשנה. עשיתי הכנה טובה, אני מרגיש מוכן, למרות שהייתה תקופה מאוד מאתגרת עבורי עם הרבה אי ודאות, כי אי אפשר היה לתכנן שום דבר. למזלי יש לי הרבה תמיכה מהבית. אני משלים עם העובדה שזו ככל הנראה האולימפיאדה האחרונה שלי. אני בכושר מצוין ומרגיש טוב".
המתעמל האולימפי נשוי לאלה, ולהם שני ילדים, רום בן 4 כמעט וגיא בן 1.5. הם השתקעו בהרצליה עם הגעתם לארץ ב-2002. שטילוב מתאמן במכון וינגייט ובהדר יוסף בתל אביב. הוא לא שוכח לפרגן לעיר שאימצה אותו לחיקה כמעט 20 שנה: "הרצליה עיר מצוינת", הוא אומר, "כיף לגור בעיר. העירייה משקיעה הרבה בחינוך. בתור הורה אני מרגיש את ההבדלים ביחס למקומות אחרים. יש גם הרבה פארקים ופעילויות לילדים".
מה הסיכויים של המשלחת למדליות?
"אני מאמין שהמשלחת תחזור עם 3-4 מדליות. ארטיום דולגופיאט המתעמל מאוד מוכשר. לדעתי יש לו את כל הסיכויים לזכות במדליה גם בטוקיו וגם במשחקים הבאים".

# # # 

אלו הנציגים מהשרון במשלחת הישראלית לאולימפיאדת טוקיו:

אלכס שטילוב מהרצליה, בן 34, התעמלות קרקע. אולימפיאדה רביעית במספר, אלוף אירופה בעבר.
חנה קנייזבה מיננקו, הרצליה, בת 31, אתלטית קפיצה משולשת, הישג השיא סגנית אלופת העולם, אולימפיאדה שלישית.
מתן רודיטי, הרצליה, שחיין, בן 23, הראשון אי פעם לייצג את ישראל במשחה ל-1500 מטר חופשי.
ליהיא רז, רמת השרון, מתעמלת מכשירים, בת 17. זכתה במדליית ארד בתרגיל הקרקע באליפות אירופה 2020.
גילי כהן ג'ודאית, 30, גרה ברעננה ומתאמנת בהרצליה, מתחרה בקטגוריית משקל עד 52 ק"ג, מדליית ארד באליפות אירופה 2014.
ניקול זליקמן מכפר סבא, מתעמלת אומנותית, בת 20, זכתה במדליית כסף היסטורית ב-2019 הנבחרת הישראלית שכללה את לינוי אשרם
מאור טיורי מכפר סבא, בת 30, אתלטית ריצות ארוכות, ייצגה את ישראל באולימפיאדת לונדון 2016.
גירמה אמרה מכפר סבא, בן 33, ריצות ארוכות ומרתון, שיאן ישראל בעבר בריחת המרתון.

נאחל לכולם בהצלחה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר