אירנה מזין, צילום פרטי

אשת הברזל: אירנה מזין רוצה לכבוש את תחרות 'איירון מן'

היא בת 49, אמא לשניים, ועובדת כמתכנתת, אבל מאז 2012 מקדישה שעות וימים לאימונים ותחרויות טריאתלון. השאיפה: אליפות העולם במאיר בשנה הבאה

פורסם בתאריך: 12.11.21 08:29

אירנה מזין מרעננה, בת 49, היא אחת מבין אלפי משתתפים בתחרות 'איירון מן' IRONMAN הידועה והמאתגרת, כאשר ברקורד שלה זכיות בתחרויות בינלאומיות והיא נחשבת לאחת המתחרות הבולטות לקבוצת הגיל שלה בארץ. היום (שישי) היא מתייצבת  לתחרות שמתקיימת לראשונה בארץ תחת מותג IRONMAN הבינלאומי בשאיפה להתברג בצמרת ולהשיג תוצאה טובה.

לתחרות אמנם היו גרסאות מקומיות לאורך השנים, אך זו הפעם הראשונה שהמותג הבינ"ל מביא אותה ארצה. התחרות עצמה מתקיימת בטבריה עם לא פחות מ-2,000 משתתפים מ-36 מדינות והיא מורכבת משלושה חלקים ברצף: שחייה (1.9 קילומטר), רכיבה על אופניים (90 ק"מ) וריצה (21.1 ק"מ).

האתלטית אירנה מזין, צילום פרטי

למי שלא מכיר, IRONMAN הינה תחרות למרחקים ארוכים אותן מארגנת התאחדות הטריאתלון העולמית. הטריאתלון נערך ללא הפסקה, כאשר למשתתפים זמן קצוב לסיום כל אחד מקטעי התחרות וזמן גג כולל לסיומה, לכן 'איירון מן' מאתגרת את קצה היכולת האנושית והמשתתפים בתחרות נדרשים לכושר גופני ברמה גבוהה במיוחד. התחרות הבינ"ל שנולדה בהוואי, נחשבת לתחרות הטריאתלון היוקרתית ביותר שניתן לזכות בה, ומתקיימת בלמעלה מ-50 מדינות ברחבי העולם, וב-170 תחרויות המתקיימות מדי שנה. פעם בשנה מתקיימת תחרות אליפות עולם של איש הברזל בהוואי, שבה משתתף מי שהגיע למקומות הראשונים בתחרויות של "איש הברזל" שהתקיימו באותה שנה. התחרות  בטבריה תציע סה"כ ארבעים מקומות נכספים להעפלה לאליפות העולם ביוטה ארה"ב 2022.

אירנה מזין, שעלתה לישראל ב-1999, היא דוגמה חיה למי שמאתגרת את עצמה לקצה גבול היכולת. בין משרה מלאה כמתכנתת לגידול שני ילדים, היא מתחרה, כאמור, בתחרות הטריאתלון הנחשבת, זאת כמובן יחד עם אימונים יומיומיים. עד כה היא השתתפה בכ־15 תחרויות 'איש הברזל' ברחבי העולם, וארבע פעמים באליפות העולם בהוואי.

"מאז שאני זוכרת את עצמי הייתי ספורטיבית, אבל עסקתי יותר בספורט חורף. זה נותן לי סיפוק, מכניס אותי לסוג של אתגר, מגוון את החיים. הפעם הראשונה שלי ב-'איש הברזל' הייתה באוסטריה ב־2012. לאחר שעליתי ארצה ממוסקבה, התחברתי לטריאתלונים", מעידה אירנה." באותה תחרות באוסטריה בכלל לא הלכתי לבדוק את התוצאות, לא ציפיתי לכלום, אבל זכיתי בה במקום הראשון בקבוצת הגיל שלי לנשים,  משם המשכתי לאליפות העולם".

אירנה המשיכה לעשות חיל, וגם ב-2017 בתחרות בדרום אפריקה היא זכתה במקום הראשון. בשנה שעברה היא הייתה אמורה להשתתף באליפות העולם בפעם החמישית, אך בעקבות הקורונה האליפות נדחתה לשנה הבאה. הטריאתלטית מרעננה מספרת על אורח החיים שלה: "זו תחרות של 10-12 שעות ולפעמים יותר, יכולה להעיד שאני בין הטובות בארץ בקבוצת הגיל שלי. לרוב אני מתאמנת מוקדם כל בוקר לפני העבודה ולפעמים גם בערב".

היו פרפרים בבטן  לקראת התחרות היום?

"כן, אני מתרגשת כמו לפני כל תחרות. אני מרגישה מוכנה לאתגר, מקווה שילך טוב. מדובר באירוע גדול עם מתחרים מחו"ל והפקה בינלאומית עם יותר מ-2000 משתתפים".

מרגישה שהקורונה עצרה את ההתקדמות שלך?

"קשה להגיד שעצרה, אבל זו הייתה שנה בלי תחרויות שהתבטלו, מצד שני התפנה יותר זמן להתאמן".

מה השאיפה הגדולה הבאה?

"לעשות תחרות טובה באליפות העולם במאי שנה הבאה, להגיע כמה שיותר רחוק".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר