ירדן מנטל צילום מקסים דופלי

ירדן מנטל מכפ"ס רשמה את התוצאה הטובה בעולם בקפיצה במוט לגילאי 14

תלמידת כיתה י' בגלילי קפצה ל-3.95 מטרים. "החלום זה אולימפיאדה", היא מסמנת מטרה. על הקפיצה במוט: "זה ממש להרגיש איך זה לעוף לכמה רגעים"

פורסם בתאריך: 30.12.21 07:52

הישג בקנה מידה עולמי לירדן מנטל בת ה-14, שרשמה 3.95 מטרים בקפיצה במוט במסגרת אליפות אתנה באתלטיקה שנערכה בהדר יוסף בתחילת החודש. מדובר בשיפור של 15 סנטימטרים לשיאה האישי, שעמד על 3.80 מ', אבל בעיקר ראוי לציין כי התוצאה הזו נחשבת כתוצאה הטובה בעולם לגילי 14 ובאופן טבעי מכניסה אותה לאור הזרקורים כהבטחת עתידית בענף האתלטיקה. ירדן היא תלמידת כיתה 'י בתיכון גלילי בכפר סבא ומשתייכת לאגדות הפועל אתלטי אורן כפר סבא. היא מלווה באופן מקצועי על ידי מאמנה, קופץ המוט האולימפי לשעבר, קונסטנטין סמיונוב.

ברכות על ההישג ירדן, שיא עולמי?

"בגילים שלי פחות עושים שיאי עולם ויותר מתייחסים לתוצאה הטובה בעולם לאותה שנה, אז כרגע יש לי את התוצאה הטובה בעולם לגילאי 14. מכיוון שהשנתונים מתחלפים ובאתלטיקה זה עובד כל פעם בשני שנתונים על כל קטגוריה, אז ב-1.1.22 התוצאה שלי תהיה הכי טובה בעולם עד גיל 16".

איך התחושות אחרי ההישג?
"מרגיש מדהים, אחרי לא מעט זמן של אימונים ללא תחרויות, לבוא ולהראות לעצמי, ולקוסטה המאמן שלי, שהנה, עבדנו נכון".

כמה זמן את מתאמנת בקפיצה במוט ואיך הגעת לתחום?
"אני מתאמנת שלוש שנים. אחרי שאמא שלי קצת שמעה על עולם האתלטיקה, היא הבינה שזה כנראה מה שמתאים לי, והובילה אותי לקוסטה, המאמן שלי. לפי הביצועים והנתונים שלי הוא הגיע למסקנה שקפיצה במוט הוא הענף שמתאים לי. כשהייתי קטנה יותר הסתובבתי המון בין חוגי ספורט, המשפחה שלי מאוד ספורטיבית אז זה תמיד היה במודעות".

ירדן מנטל עם המאמן קונסטנטין סמיונוב צילום פרטי

"זה ממש להרגיש איך זה לעוף לכמה רגעים"

מה את אוהבת בקפיצה במוט?
"מה שאני הכי אוהבת בקפיצה במוט זה שיש בקפיצה המון מרכיבים שצריך לעבוד עליהם, וזה ממש כמו להרכיב פאזל שלאט לאט נבנה, כשהתוצאה הסופית היא הקפיצה עצמה שאין דבר כיף ממנה. זה ממש להרגיש איך זה לעוף לכמה רגעים".

מה החלום הגדול שלך?
"החלום כמובן זה אולימפיאדה, זה רחוק מהעין, אבל זאת המטרה הגדולה".

 

 

מאמנה של ירדן מנטל, קופץ המוט האולימפי לשעבר, קונסטנטין סמיונוב, מספר בעקבות ההישג של חניכתו: "אני מאמן אותה שלוש שנים. כרגע היא עם התוצאה טובה בעולם לגילי 14. יש לה את כל הנתונים להגיע לרמות הכי גבוהות ואפילו לאולימפיאדה. היא התקדמה משמעותית בתוך שלוש שנים. זה מרגש וזו גאווה גדולה".

מה הכי מיוחד בירדן?
האופי שלה, להיות הכי גבוה, חזקה, אמיצה, להיות מנצחת ולא לוותר על כלום".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר