בית"ר כפר סבא, צילום פרטי

שקיעה: בית"ר כפר סבא ירדה לליגה ג'

הקבוצה שלפני שלוש שנים עוד שיחקה בליגה א' ירדה לליגה הכי נמוכה שיש. השחקן עידן סרור, היו"ר דני סוויסה וציבי אלון שניהל אותה בעבר, מנסים להסביר איך זה קרה. סוויסה מבטיח: "נעלה חזרה"

פורסם בתאריך: 6.4.22 08:37

שקיעה. בית"ר כפר סבא, קבוצת הכדורגל הצנועה שחוסה בימים כתיקונם בצילה של האחות הבכורה, הפועל כפר סבא, ירדה באופן רשמי לליגה ג', הליגה האחרונה. הכפר סבאים, שלפני שלוש עונות עוד הספיקו לשחק בליגה א' מחוז דרום, סיימו אחרונים בפלייאוף התחתון של ליגה ב' דרום א' (בית א'), כשבאמתחתם 5 ניצחונות בלבד ו-16 הפסדים. בסוף השבוע (שבת) הקבוצה קיבלה חותמת רשמית לירידה לאחר תבוסה נוספת, 3:6, לשמשון בני טייבה.

השחקן הבכיר במדי בית"ר כפר סבא, עידן סרור, עבר אליה העונה מבית"ר רמלה, אף היא מליגה ב', במטרה לחזק אותה ולעזור לה לשרוד בליגה. לצערו, ולצערה של הקבוצה כולה, המשימה לא צלחה. סרור (36), המשחק בעמדת הקשר ההתקפי, הספיק להבקיע שני שערים בקדנציה הקצרה שלו במדי בית"ר כפ"ס. הוא שיחק בעברו בהפועל תל אביב והפועל פתח תקוה, והעפיל עם הנבחרת הצעירה לאליפות אירופה שנערכה בשנת 2007. הקשר הוותיק מסכם עונה קשה: "הירידה זו הרגשה לא נעימה ולא טובה. עברתי כבר הכל בכדורגל, ולמדתי שלכל דבר יש פתרון. צריך לעלות שנה אחרי ואז הכל נשכח, כמו שאומרים, אבל צריך לצאת מזה חזקים ומלומדים. אני מאמין שהכל לטובה".

סרור, ששיחק בקבוצות בכירות בכדורגל הישראלי, רשם, כאמור, נקודת שפל בקריירה עם הצניחה לליגה האחרונה. "זו עונה בהחלט פחות טובה מבחינה אישית. האמת שאני פה רק כמה חודשים, ועשיתי הכל כדי שהקבוצה תישאר בליגה, אבל זה היה מאוחר מדי".

איזה מסקנות הסקת ממשחק בליגה ב'?
"ליגה לא קלה בכלל, מה שכן, צריך לבנות קבוצה חזקה מההתחלה".

אתה יכול לשים את האצבע מה לא עבד השנה אצלכם?
"זה הרבה דברים אין לי משהו, אין משהו ספציפי שאוכל להגיד, אבל נעשו הרבה טעויות בדרך".

תמשיך עם בית"ר כ"ס גם בליגה ג'?
"צריך לשבת ולראות, מקווה שנסתדר".

בית"ר כפר סבא, שנוסדה ב-1962, היא קבוצה המזוהה עם השכונות המזרחיות בעיר, קפלן, יוספטל וגבעת אשכול. הישג השיא של "הצהובים-שחורים" היה בעונת 2011/2012, אז העפילו לשמינית הגמר של גביע המדינה לאחר ניצחון 2:0 על הפועל ראשל"צ, ובשלב שמינית הגמר היא הודחה לאחר הפסד 0:2 לעירוני רמת השרון.

דני סוויסה, יו"ר הקבוצה והאיש החזק במועדון מסביר את הכישלון המקצועי: "הייתה בחירת שחקנים לא נכונה, אולי בחירת מאמן לא נכונה. הבאנו את עידן סרור קצת מאוחר מדי. השופטים פירקו אותנו בתחילת הפלייאוף עם הרחקות, היו הרבה צירופי מקרים שלא קרו לי 45 שנה מאז שאני בכדורגל. קורונה, פציעות, אי אפשר להסביר את זה, הבאנו ושחררנו שחקנים".

מי אחראי לדעתך על הכישלון העונה?
"אין אחד, קודם כל מבחינה מקצועית לא פגענו, אז המאמן אחראי, מעיין נגב. נתתי לו את כל הגיבוי והסמכות וכלום לא הסתדר. האמנתי בו, אולי זו הייתה טעות. לא רציתי לעשות יותר מדי זעזועים, היו גם ככה מספיק".

לפני 3 שנים עוד שיחקתם בליגה א'?
"היינו מילימטר קרובים להעפיל לליגה לאומית. הירידה הזו היא לצורך עלייה, נביא שחקנים צעירים. אני לא יכול להביא שחקנים בסכומים גבוהים, יש מגבלות תקציב. בליגה ג' אם אתה קצת רציני, עם מאמן טוב וכמה שחקנים חדשים, יחד עם 5-6 שחקנים מהסגל הקיים, זה צריך להספיק לעלייה".

חושש שהמועדון ייעלם ויימחק מהמפה הספורטיבית?
"זה כבר קרה בעונת 98/99 וחזרנו ב-2002, לא אתן לזה לקרות שוב. נבנה קבוצה טובה ונעלה בחזרה, לא נשתגע עם התקציב".

המאמן מעיין נגב אמר: "עונה בה נתתי את כל כולי לקבוצה ולמועדון, עשיתי כל שביכולתי כדי שנצליח, אבל לפעמים דברים באמת לא מסתדרים והכל הולך הפוך כמו השנה. מודה למועדון על התמיכה והאמונה לאורך העונה, דבר שלא מובן מאליו כלל. מאחל הצלחה רבה למועדון בהמשך הדרך, בתקווה שיעלו בחזרה כבר בעונה הקרובה".

 

אחת הדמויות היותר מזוהות עם בית"ר כפר סבא הוא ציבי אלון, שייסד את מחלקת הנוער במועדון בשנת 1986 ואף הקים מחדש את הקבוצה הבוגרת ב- 2002 לאחר פירוק של מספר עונות, הוא אף ניהל אותה במשך שש שנים נוספות. לדבריו הכתובת הייתה על הקיר: "הייתי שוער בקבוצה הבוגרת בעונה הראשונה שעלינו ליגה. אני גדלתי בשכונת יוספטל ואחרי זה עברתי לקפלן. הצלחתי להביא את המועדון עד ליגה א', עלינו שלוש ליגות תוך חמש שנים והפוליטיקה אז הרסה את המועדון. ראש העיר אז לא רצה לתקצב, ואני התפטרתי. אני הבאתי מעל חצי מיליון שקל מהכיס שלי".

לדעתו של אלון, אין אחראי אחד על הכישלון: "הכישלון הוא כללי, היו 300 ילדים במחלקה, היום יש פחות מ-200. היו כ-100 שחקנים ממוצא אתיופי והיום אין אחד. היו קבוצות של בנות, הייתה קבוצת ותיקים. היום 85% מהילדים שם הם מהשכונה הירוקה, אין אף אחד מהשכונות במזרח העיר. היה פרויקט לימודים במשך 17 שנה, מתמטיקה, אנגלית, הבנת הנקרא למאה חמישים ילדים בו זמנית, והיום אין את זה. כל מה שהעירייה הייתה צריכה אז להכניס את היד לכיס – היא ביטלה. לא נשאר זכר למבנה החברתי שלשמו המועדון הוקם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר