מחאת האוהדים ויצחק שום, צילומים פרטיים
מחאת האוהדים ויצחק שום, צילומים פרטיים

נמשכת מחאת האוהדים נגד שום, שאומר: "אלו שונאי כפר סבא, לא אוהדים" | צפו

עשרות אוהדים של הפועל כפר סבא מחו מול ביתו של בעלי הקבוצה, עוד קודם לכן קיבל אחד האוהדים מכתב התראה מעורך דינו של שום

פורסם בתאריך: 26.6.22 17:13

המחאות נמשכות. גם ביום שישי האחרון הפגינו קרוב למאה אוהדי הפועל כפר סבא אל מול ביתו של יצחק שום, בעלי המועדון, במה שהפך למסורת שישי בשבועות האחרונים. כמאה אוהדים בירוק צעדו מרחוב ויצמן בעיר לכיוון ביתו של עידן שום, שם ציפתה להם המשטרה, שפיזרה את ההתקהלות. כ-50 אוהדים לא אמרו נואש, והמשיכו לכיוון ביתו של הבעלים, יצחק שום, שם, לטענתם, ציפתה להם מוסיקה מחרישת אוזניים שבקעה ממערכת הגברה בחצר ביתו, זאת במטרה לעמעם את שירת ומחאת האוהדים.

האוהדים מוחים בשבועות האחרונים על מה שהם מכנים אובדן הזהות של המועדון וחוסר השקעה מצד הבעלים יצחק שום. לאחרונה, נמכר קשר הקבוצה יוני סטויאנוב להפועל באר שבע בסכום של 650 אלף שקלים, לא לפני שחרור שחקנים נוספים כגון גיל יצחק ומתן פלג. כזכור, גם לפני כשבועיים פרסמנו אודות מחאה נוספת של האוהדים.

קדם להפגנה השבוע, מכתב התראה משפטי שנשלח לאוהד הקבוצה אמיר אסטליין, מי ששימש עד לפני קצת יותר משנה יו"ר עמותת האוהדים 'הלב הירוק', בטענה כי הוא פועל כנגד המועדון וכנגד הבעלים יצחק שום ומסית אוהדים נוספים, ועל כן הוא נדרש במיידי להפסיק פעולות אלו. "הינך פועל בגלוי מזה זמן מה כנגד המועדון ובאופן אישי כנגד מחזיק עיקר המניות במועדון, מר יצחק שום. הינך ממשיך באופן סדרתי ובלתי פוסק, לפגוע בפעילות המועדון על בסיס יום יומי , תוך הסתת אוהדים, חלקם קטינים". צוין במכתב.

אסטליין דחה את הטענות כלפיו ואמר: "זה נראה רע. לדבריהם, אני האחראי למחאות. הטענות כלפיי פשוט מופרכות ואבחר להגיב בהתאם יחד עם עורך הדין שלי, אוהד הקבוצה בעצמו, שבחר לייצג בהתנדבות כל אוהד שיעבור הטרדה מהסוג הזה. יש כאן עניין ציבורי, שמועדון כדורגל מאיים להשתיק ולתבוע אוהדים, זו חצייה של גבול אדום לגמרי. זה איבוד רסן מוחלט לטעמי, ואפילו חסר תקדים שקבוצה מאיימת משפטית על אוהדים בעקבות הבעת דעה. אנחנו בסך הכל מביעים את זעקתנו הכנה. כל ניסיון להפוך את זה לאישי הוא פסול לחלוטין".

בהודעה רשמית של עמותת 'הלב הירוק' זכה אסטליין לגיבוי: "אנו מביעים שאט נפש מניסיון להלך אימים על אוהד בגלל מחאה חוקית נגד בעל השליטה במועדון. העמותה תעמוד מאחורי האוהד האמור וכל אוהד אחר, אשר ימחו כדין, ככל שמנהלי המועדון יחליטו לממש את האיומים האלו".

לצד זאת, לפני כשבוע נערך כנס אוהדים בהשתתפות כ-100 איש, זאת כדי לדון במצב הקבוצה תוך כדי קריאה לאיחוד השורות בין האוהדים הרבים והצטרפות לעמותת האוהדים הרשמית "הלב הירוק". יובל קדוש, מי שהיה בעבר מנכ״ל הפועל כפר סבא, מוביל מהלך להקמת קבוצה של אוהדים שתנהל את העמותה. קדוש אמר: "כולנו פועלים ומונעים מאותו רצון עז להוציא את המועדון מהשפל הנמוך ביותר בהיסטוריה שאליו הוא הגיע. הפועל כפר סבא 2022 הוא מועדון אנטי קהילתי, מנוכר, ללא שום זהות עם הקהילה. כוחה של קהילה נמדד בעת משברים וזהו רגע האמת של כולנו להתאחד למען עתיד המועדון, שלפני כל בעלים כזה או אחר שייך לנו, לקהל ולקהילה".

לגבי מכתב התלונה כנגד האוהד אמיר אסטליין אמר קדוש: "עצוב מאוד שבשנת 2022 אדם יביע מחאה ויקבל מכתב מעורך דין, זה רק מראה עד כמה משפחת שום מנוכרים ומנותקים מהקהילה". קדוש אומר כי לפני כחודש פנה למשפחת שום וביקש להיפגש עמם, כדי לנסות לשלב כוחות: "לפני שהגשתי מועמדות לקחת את העמותה, פניתי למשפחת שום וביקשתי להיפגש איתם. כתבתי להם שמצב המועדון והעמותה מאוד מטריד אותי, שגמרתי בליבי לעשות מעשה ולהוביל את העמותה וכן שאשמח להיפגש איתם ולראות איך אפשר לשתף פעולה. הם לא מצאו לנכון אפילו לחזור אליי".

מנגד, בעלי הפועל כפר סבא, יצחק שום, מדגיש כי הוא עומד באופן מלא מאחורי מכתב ההתראה המשפטי לאוהד אמיר אסטליין. שום אמר לצומת השרון: "הוא קורא לי 'שום שקרן', 'שום גנב'. אין לו זכות למחות, הוא לא אוהד הקבוצה ולא קנה מעולם מינוי. אם בן אדם עובר את הגבול, אני שולח מכתב התראה. למה אני צריך להתייחס אליו בכלל? למה להתייחס בכלל למישהו שמבחינתי לא קיים? הוא ייתבע על מעשיו. מי שקורא לי גנב, אני אתבע אותו על לשון הרע, אנחנו מצלמים את הכל'.

מה דעתך על המחאות שממשיכות?
"את מי זה מה מעניין, 15 איש? זה לא משפיע עלינו. אני אמור לתת למישהו את הקבוצה? אלו שונאי כפר סבא, לא אוהדים".

יובל קדוש עומד בראש קבוצה ששואפת להוביל את עמותת האוהדים, מה דעתך?

"הוא לא אוהד, אף פעם לא היה בכדורגל. מאז שעזב את הקבוצה לפני כ-3 שנים הוא לא קנה מנוי. איזו עמותת אוהדים קיימת היום? אני רוצה שיחיו את העמותה, כי ככה אסור להם ללכת נגד האגודה, ורק אני יכול לקבוע מי יהיה יו"ר העמותה ומי לא יהיה. יש לי אפשרות לפסול מינוי. יובל קדוש עבד אצלי כמנכ"ל וקיבל הרבה כסף, בקנה מידה של מכבי חיפה ומכבי ת"א. יש אנשים שחושבים שהם יותר טובים ממני. אם הוא רוצה לתרום כסף ולהיכנס כשותף – בבקשה, הוא מוזמן".

 

מכרתם את יוני סטויאנוב, אתה לא חושש שזה מצטייר כהיחלשות מקצועית?
"ממש לא, בעיני מי? יוני רצה להתקדם, קבוצות מוכרות שחקנים. כולם מבקשים ממני שאני אבנה קבוצה על בסיס שחקני הנוער של הפועל כפ"ס ועל צעירים ובכלל לא לנסות לעלות אפילו".

האוהדים טוענים שאתה לא משקיע בקבוצה. 
"אני לא צריך להשקיע, הבטחתי למישהו שאשקיע? אני מנהל את הקבוצה שלי הכי טוב שרק אפשר, התקציב של הפועל כפר סבא הוא מספר 2 בליגה הלאומית. עיריית כפר סבא והמינהלת נותנים לי 3 מיליון שקלים בשנה, התקציב שלי עומד על 9 מיליון. אני מביא את ה-6 מיליון האחרים, מה זה משנה מאיפה? אני שם את הביטחונות. אף פעם לא הייתי בתקציב מינימום, בליגת העל שמתי תקציב של 15 מיליון שקלים".

יש מטרה לעלות לליגת העל בעונה הקרובה?

"הכוונה שלי היא שתהיה קבוצה טובה שתשחק כדורגל טוב, אף פעם לא הצהרתי על עליית ליגה".

פורסם סרטון בו אתה אומר לאוהדים משהו בסגנון שהיה לך יום רע וקנית את הפועל כפר סבא. התכוונת לזה?

"מי שנכנס כבעל בית לכדורגל הוא מבסוט? זה שטויות על גבי שטויות, הוציאו את הדברים מהקשרם".

בתגובה לדברי שום בנוגע אליו אמר יובל קדוש: "יש לי הערכה רבה ליצחק שום השחקן והמאמן ואני מאחל לו מכל ליבי בריאות איתנה. לצערי תגובתו היא לגופו של אדם ולא לגופו של עניין והסיבה לכך מאוד ברורה לכל מי שמכיר מקרוב את אופן הניהול וההתנהלות של המועדון בשנים האחרונות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר