בנות הפועל כפר סבא בכדורסל עם הצלחת, צילום איגוד הכדורסל
בנות הפועל כפר סבא בכדורסל עם הצלחת, צילום איגוד הכדורסל

בעיות תקציב: בנות הסל של הפועל כפר סבא לא יהיו בליגת העל למרות שעלו

משיקולים כלכליים ובגלל חשש שלא יוכלו לעמוד בהתחייבויות הודיעו ראשי הקבוצה שהם מוותרים על הזכות לשחק בליגת העל, שהושגה בעמל רב על הפרקט

פורסם בתאריך: 11.7.22 08:10

ויתרה על ההשתתפות: בנות הפועל כפר סבא בכדורסל העפילו בקול תרועה לליגת העל לנשים לראשונה בתולדותיהן לפני חודש ימים, לאחר שגברו בתום סדרת גמר הפלייאוף על יריבתן מכבי רעננה. אולם למרות ההישג, בקבוצה ויתרו על ההשתתפות בליגה הבכירה, זאת לאחר שיקולים כלכליים ועקב "חוסר ודאות כלכלית ", כפי שהגדירו זאת מנהלי המועדון הירוק. במכתב שנשלח לאחרונה לראש עיריית כפר סבא, רפי סער ולסגנו, מחזיק תיק הספורט, אורן כהן, הודו קברניטי בפועל כפ"ס לעירייה על התמיכה והרצון לראות את הקבוצה בליגת העל, אולם הבהירו שקיים חשש לקחת סיכון מבלי ביטחון שיוכלו לעמוד בהתחייבות.

"רפי ואורן שלום. אנו מבקשים להודות לכם מקרב לב, על הרצון העז, הנחישות והעקשנות שלכם, כדי שהקבוצה תוכל לשחק בליגת העל", נכתב במכתב, "התמיכה שלכם אינה מובנת מאליה וריגשה אותנו עד מאוד. עם זאת, מתוך אחריות ל-3,000 ילדי המועדון, איננו יכולים לקחת סיכון שלא נעמוד בהתחייבויות שנצטרך לקחת. במקביל לחוסר הוודאות הכלכלית, גם נסגרה לחלוטין היום האפשרות להחתמת שחקניות ישראליות אפילו מדרג נמוך מאוד. אין ספק שמקום הקבוצה בליגה הבכירה ואנו נגיע לשם, אולם בעונה הקרובה נשחק בליגה הלאומית מהסיבות שהוזכרו".

בנות הפועל כפר סבא בכדורסל חוגגות את ההעפלה לליגת העל צילום איגוד הכדורסל

בנות הפועל כפר סבא בכדורסל חוגגות את ההעפלה לליגת העל צילום איגוד הכדורסל

מנכ״ל המועדון, בני חזן, הודה, כי למרות רצונו של ראש העירייה לראות את הקבוצה בליגת העל, בהפועל כפר סבא לא קיבלו התחייבות מוחלטת מצד העירייה לעמוד בהתחייבויות כלכליות גבוהות שנדרשות בליגת העל. חזן אמר: "היו מועדונים בארץ שהתמוטטו, אנחנו לא יכולים לקחת צ'אנס, כשאין לנו כסף שמובטח. העירייה הייתה בסדר וניסתה ללכת לקראת, אבל עדיין היה חסר בין 600-700 אלף שקלים. התקציבים בליגת העל לנשים מאוד עלו. אנחנו משתדלים לא לערב כספים של ילדים מהמועדון, לא רצינו לסכן את מחלקות הנוער והנערות ולא רצינו ללכת עם הבטחות שלא חקוקות בסלע. שלחנו מכתב לעירייה והודינו לה על המאמצים. ראש העיר רפי סער וסגנו מחזיק תיק הספורט אורן כהן עשו מאמץ למצוא פתרונות ואמרו שהם די משוכנעים שזה ילך, אבל לא הייתה לנו ודאות מוחלטת. ניסיון העבר מלמד לא לסכן את המועדון, אם הדברים לא בטוחים ב-100%. זו אחריות שלנו למפעל הגדול הזה".

אל האילוצים הכספיים, נוספה למועדון הכפר סבאית גם מגבלת זמן, כאשר הקבוצה לא יכולה הייתה להחתים גם שחקניות ישראליות שאינן מהשורה הראשונה. כפי שהסביר המנכ״ל: "ליגת העל של הנשים מסתיימת כבר בחודש אפריל בגלל אילוצי WNBA (ליגת הנשים של ארה"ב), ומהליגה הלאומית לליגת העל הקבוצות עולות רק בתחילת יוני. שחקניות חתמו בקבוצות אחרות".

 

האם ידעתם מראש עוד טרם העלייה על הקשיים הכלכליים?
"ידענו שיהיה חסר כסף ולא ידענו מאיפה יגיע. לא רצינו להיות בשר תותחים בליגת העל. הפער בין שתי הליגות מבחינה מקצועית הוא מטורף. עם זאת, אמרנו לעירייה שאנחנו יודעים שהמקום שלנו בליגת העל. אנחנו מועדון גדול עם 3,000 שחקנים, אבל ההיררכיה אצלנו הפוכה, קודם כל חושבים על השחקנים הצעירים. צריך לזכור, שהטוטו מוריד כל שנה את ההקצבות לבוגרים ונשים וגם הכספים ממינהלת הליגה נמוכים, זה לא ברמות של כמה מאות אלפי שקלים. שנה שעברה התקציב שלנו היה פחות מחצי מזה של רעננה".

מעיריית כפר סבא נמסר: "בשלוש שנים האחרונות נעשתה מהפכה בספורט בעיר, ואנו רואים חשיבות גדולה בקידום הספורט התחרותי. מיד עם סיום משבר הקורונה ראש העיר, רפי סער, פעל כדי להעלות באופן משמעותי את התמיכות לעמותות הספורט לרבות סיוע וסבסוד השימוש במתקנים העירוניים. ראש העיר, יחד עם צוותי המקצוע, קיימו מספר פגישות עם הנהלת הקבוצה על מנת לבחון מספר דרכים על מנת להגיע ליעד התקציבי. העירייה קיבלה בהפתעה את הצהרת הקבוצה לא לעלות ליגה, וראש העיר הפציר בהנהלת הקבוצה למצוא את הדרך יחד על מנת למצוא פתרון לנושא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר