ירון עולמי, צילום פרטי
ירון עולמי, צילום פרטי

"להראות את הצד האנושי". ירון עולמי, הדובר החדש, ינסה לקרב את שופטי הכדורגל לקהל

קבלו את ירון עולמי, חבר מועצה בהרצליה, אוהד בית"ר ירושלים ומכבי הרצליה, שינסה לשפר את תדמית השופטים והאיגוד בעונה הקרובה."התפקיד החדש הוא אתגר ואני אוהב אתגרים", הוא אומר

פורסם בתאריך: 29.7.22 08:55

הפנים החדשות של השופטים. ירון עולמי מהרצליה הוא דובר איגוד השופטים החדש, ובעצם, הראשון אי פעם. עולמי, המכהן גם כחבר מועצת העיר הרצליה, מונה לתפקיד לאחרונה ובישר בהתרגשות עם מינויו: "משהו חדש מתחיל… במקום "לעודד" את השופטים מהיציע – עברתי לדברר אותם מהמגרש… קבלו את דובר איגוד השופטים החדש".

עולמי, שבין שלל עיסוקיו, עובד בחברת 'טל שחר תקשורת ואסטרטגיה', המעניקה שירותי ייעוץ להתאחדות לכדורגל, נבחר להיות הדובר החדש של איגוד השופטים. על התפקיד החדש שלו הוא מסביר: "השנה הוחלט להתמקד בקידום הנושא התקשורתי באיגוד השופטים ולהוביל דרך התנהלות חדשה, פתוחה ומשמעותית יותר, במטרה להנגיש ולהאניש את האיגוד לקהל הרחב. 'טל שחר תקשורת ואסטרטגיה', בתיאום מלא עם האיגוד, בחרו בי להוביל ולקדם את הנושא".

עולמי, בן 46, נשוי ואב לשלושה, חובב כדורגל מושבע ואוהד בית"ר ירושלים, יעמוד בפרונט של האיגוד והוא מודע למעמד השופטים שהתערער ונשחק בשנים האחרונות. תפקיד הדובר הוא חלק משורת מינויים חדשים באיגוד, כאשר לתפקיד היו"ר מונה בחודש מרץ השנה תא"ל (במיל) גיורא ענבר, שיחליף את קודמתו בתפקיד רונית תירוש.

כחבר מועצה ותיק, זו הקדנציה החמישית במספר של ירון עולמי. הוא מעיד כי הוא עושה זאת בהתנדבות, בשמחה ואהבה, ותמיד קשוב לתושבים. כמו כן, תפקיד הדוברות אינו זר לו. בעבר עבד כדובר שרי הממשלה לשעבר עוזי לנדאו, דודי אמסלם ואיוב קרא. "אני פונה לעיסוק האהוב עליי – כדורגל, אבל במקום להיות רק אוהד, אני עובר לדברר מתוך המגרש", מספר עולמי.

הדובר החדש מגלה, כי מתוכננת מהפכה באיגוד וחושף מספר מהלכים בתחום: "נשאף לקרב את השופטים לקהל, לחשוף אותם יותר, שתהיה יותר פתיחות ושקיפות, להאניש אותם ולהראות את הפן האנושי והיפה שלהם. השופטים הם חלק מהמשחק והחוויה. בסוף כולם טועים, גם אני ואתה בעבודות שלנו. החוכמה היא לדעת ללמוד מהטעויות ולהשתפר, לצמוח ולהתמקצע, וזה בהחלט מה שהולך לקרות השנה. אם עד היום האיגוד חסה בצלה של ההתאחדות לכדורגל, אנחנו רוצים לעשות שינוי תדמית, לפתוח עוד פלטפורמות ולהגיע לקהל, לקרב אותו, למשל דרך הרשתות החברתיות, וכך, הקהל ייחשף לנושאים מקצועיים של החוקה, החוקים המשתנים תדיר, תהיה שקיפות. בסוף, המטרה היא לתווך בין השופטים לקהל, זה ייראה אחרת". עוד הוא מציין כי ב-17.8 תיערך מסיבת מסיבת עיתונאים לקראת פתיחת עונת הכדורגל, שם יוצגו חזון האיגוד וזה של היו"ר החדש, גיורא ענבר.

צפויות תמורות במה שיקרה במגרש?
"יהיו שינויים מינוריים, לא משהו דרמטי. תהיה יותר הקפדה למשל, שמי שיושב על הספסל לא ייכנס לתחומי המגרש".

איך אתה רואה את מעמד השופט הישראלי בזירה הבינלאומית?
"התקדם מאוד. קח למשל את משחק הסופר קאפ הצרפתי ביום ראשון, צוות השיפוט יהיה ישראלי. השופטים הישראלים שופטים גם בזירות הבינלאומית הגבוהות, כמו למשל מוקדמות ליגת האלופות כעת".

 

עולמי מבקש מהקהל סבלנות וסובלנות: "התפקיד החדש הוא אתגר ואני אוהב אתגרים, תהיה עונה מדהימה עם הרבה קהל. השופט הוא חלק מהמשחק, ויש להודות – כולנו כאן מאהבת המשחק ורוצים שהמוצר יהיה מוצלח יותר, יפה יותר, מושך ואטרקטיבי יותר. צריך לזכור שאף שופט לא בא עם החלטות מהבית עושים הכל כדי להצליח".

ואי אפשר בלי התייחסות למצבה הקשה של קבוצתו האהובה, בית"ר ירושלים. עולמי מודע לחומרת המצב, אבל מקווה לטוב (הראיון נערך ביום רביעי, לאחר הענקת ארכה נוספת לבית"ר להעברת תקציב). "אין ספק שמצב הקבוצה קשה מנשוא ולא נעים, אבל אני מאמין שעד פתיחת הליגה הקבוצה תאושר, אין ספק שזה לא קל. אני מכיר תקופות זוהרות ויפות, אבל יש גם תקופות כאלה. אני מנסה לשמור על אופטימיות".

עולמי מודה, כי חרף אהדתו לבית"ר ירושלים, הוא שומר נאמנות גם למכבי הרצליה המקומית, בה אף שיחק בעבר. הוא מקווה כי הקבוצה תחזור במהרה לליגות הבכירות: "הבנתי שהשנה בונים קבוצה לא רעה בכלל ומקווה שיעלו ליגה. ליגה א', שם היא משחקת, היא ליגה קשה עם קבוצות בתקציב גבוה".

האם תציע את מועמדותך גם בבחירות הבאות למועצת העיר?
"המועצה המקומית זו אהבה שלי, אני אוהב לעזור לציבור, יש זמן להכל, גם לישיבות מועצה וגם למפגשים. אני מאמין גם שארוץ לקדנציה נוספת במועצה בבחירות הבאות בנובמבר שנה הבאה. איך אומרת הקלישאה? כל עוד הציבור ירצה – אני אשאר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר