אצטדיון לויטה צילום עזרא לוי

תלונות של הורים לילדים בהפועל כפר סבא על המחיר לעונה הקרובה: "לא נירשם"

הורים שלחו מכתב מחאה למועדון ומאיימים לא לרשום את ילדיהם: "אנחנו לא מתכוונים לשלם את המחיר הזה". עידן שום: "ברוב המועדונים, מתקיימים 10 חודשי פעילות ואילו המועדון שלנו מציע 11 חודשי פעילות"

פורסם בתאריך: 2.8.22 08:26

הורים לשחקנים צעירים במועדון הפועל כפר סבא טוענים לעליית מחירים לא הגיונית ברישום ילדיהם לעונה הקרובה. לדבריהם את ההודעה על כך קיבלו "בהודעת וואטסאפ ללא הסבר ונימוק", כפי שניסחו זאת במכתב שנשלח להנהלת המועדון אתמול מטעם הורי שחקנים מטרום ב' ועד הנוער.

"נוכחנו לקבל בימים האחרונים באופן שרירותי בהודעת וואטסאפ לקויה ללא כל הסבר ונימוק, כי המחיר לרישום לעונת 2023-2022 עולה בכמה מונים משנה קודמת וזאת ללא כל הסבר ונימוק והמחיר כעת בעת הרישום הינו 5,500 שקלים לעונה כולל ציוד. לאחר מספר פניות של הורים ואף פוסטים ברשתות החברתיות הואיל המועדון להוציא הודעה לקונית בטענה כי השנה ניתנו חודשיים מתנה ועל כן המחיר המוזל, האומנם ?! עלייה זו הינה עליה חדה מאוד בתעריפים וזאת לאחר בדיקה שכן מועדון הפועל כפר סבא היקר ביותר באזור השרון ואף יותר ממועדונים בליגת העל בערים שכנות. למרבה הצער, ככל והיינו מרגישים ומביעים אמון במועדון ובצעדים שהוא עושה בתמורה בעד האגרה, ייתכן כי עליית מחירים זו הייתה נספגת אל מול ההשקעה בדור העתיד עם דיוור נאות והסבר מנומק ומפורט בגין עליית המחיר הנ"ל".

ההורים חותמים את המכתב בדברים הבאים: "בשלב זה, שניתן כל כך מעט, לא ניתן לדרוש כה הרבה. לכן, עד התפכחות הנהלת המועדון והעומד בראשו, הורי המועדון לא יבצעו את הרישום לעונת 2023-2022 ולא יעבירו כספים במחיר הנוכחי של 5500 ש"ח. אנו ההורים מזמינים את הנהלת המועדון לפתוח שיח ישיר עם ההורים על תעריפים והתמורה בעד הרישום למועדון".

פנינו לעידן שום, מנכ"ל הפועל כפר סבא, ובנו של בעלי הקבוצה, יצחק שום, על מנת לקבל הסברים לטענות ההורים. לדבריו, בהפועל כפ"ס מציעים חודש פעילות יותר מאשר במרבית המועדונים האחרים, מה שמייצר את התשלום הסופי, כשבנוסף בשנה שעברה ניתנו חודשיים הטבה, וכך נוצר הפער אל מול השנה הקרובה.

"בהמשך להפצת הספינים ע״י אותם אנשים שמוכנים לשקר על מנת שיצחק שום לא יהיה במועדון, הופץ שקר חדש של העלאת מחירים גדולה וחסרת פרופורציות במחלקת הנוער ולהלן ההסבר האמיתי", פתח ואמר מנכ״ל המועדון. "ברוב המועדונים, מתקיימים 10 חודשי פעילות ואילו המועדון שלנו מציע 11 חודשי פעילות (מחודש אוגוסט ועד יוני) על מנת למנוע פגרה ארוכה. החודש הנוסף מייקר את התשלום הסופי ביחס למועדונים אחרים. בעונת 2021/22 הקדמנו לפתוח את העונה חודש קודם (בחודש יולי בגלל מגפת הקורונה ולכן היו 12 חודשי פעילות). עלות הפעילות לכל העונה הייתה 5,400 שקלים (לפי 400 ש"ח לחודש ×12 ובתוספת 600 ש"ח ציוד חד פעמי) חודש יולי ניתן ללא עלות, ובנוסף הענקנו חודש נוסף חינם מתנה אותו הפחתנו מהסכום הכולל. סה"כ הטבה של חודשיים בשווי של 800 שקלים, ואחרי ההפחתה שולם 4,600 ש"ח. לכן עלות הפעילות הייתה נמוכה משמעותית מהעונה. בעונה הנוכחית התשלום עבור חודש פעילות יהיה 450 שקלים לחודש למשך 11 חודשים. בתוספת 600 שקל לציוד", הוסיף עידן.

אחד ההורים, שבנו משחק במחלקת הנוער, רואה את הדברים אחרת: "זו עליית מחירים מטורפת. עשינו סקר במחלקות של קבוצות אחרות ויש התארגנות של הורים לשים סטופ לעניין. אנחנו לא מתכוונים לשלם את המחיר הזה. יש לי חברים שהילדים שלהם משחקים בקבוצות אחרות והם מקבלים מעטפת גדולה הרבה יותר עם מאמן מנטלי, פסיכולוג ספורט, תזונאי".

 

אותו הורה מתייחס להודעת המועדון לפני מספר ימים להסדיר את הרישום: "נשלחים רמזים לשלם כמה שיותר מהר, אנחנו משערים שזה נובע ממקום של מצוקה כספית, אם בגלל ספונסרים שביטלו תמיכה, אנשי פרסום מהמועדון שלא מצליחים לגייס כספים. בד"כ ההורים מקבלים מספר שבועות הודעה קודם לגבי הסדר תשלום. הטלפון שלי לא הפסיק לעבוד בימים האלה מהורים אחרים. אנו ההורים לא נותנים יד לעליית המחיר. יש לא מעט מועדונים באזור וגם בכפר סבא עצמה, הילדים מחוזרים ע"י לא מעט קבוצות ואנחנו לא קהל שבוי. אני מכיר עשרות אם לא מאות הורים שלא מוכנים לתת לזה יד".

עוד ציין ההורה, כי בוצעה פנייה לראש העירייה רפי סער לגלות מעורבות בנושא. "נעשתה שיחה עם ראש העיר, והוא קשוב. ראש העיר לא פחות בהלם מאיתנו ואמר שזה צעד לא מקובל מצד המועדון".

יובל קדוש, לשעבר מנכ"ל הפועל כפר סבא, ומי שמוביל מחאה נגד משפחת שום וכן מהלך להקמת קבוצת אוהדים, אמר: "אנו נמצאים בימים בהם החברה הישראלית קורסת תחת נטל יוקר המחיה ולמרות זאת בהפועל כפר סבא בחרו להעלות מחירים באופן חסר פרופורציה. גם הניסיון להסביר את המחיר ביחס למועדונים אחרים הוא ניסיון פתטי ולא ראוי. ראיתי לא מעט פוסטים שהעלו הורים כועסים ובצדק. בכל ההשוואות שנעשו, העלות בהפועל כפר סבא גבוהה יותר. כולל מועדונים כמו הפועל תל אביב, מכבי נתניה, מכבי פ"ת, הפועל חדרה ועוד. כמועדון ששואף למצוינות היה נכון להשוות את הרמה והמעטפת המקצועית שהם מספקים לעומת מועדונים אחרים".

תגובת עיריית כפר סבא תובא לכשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר