איצטדיון לויטה, היציע הסגור, צילום פרטי
איצטדיון לויטה, היציע הסגור, צילום פרטי

סאגת השלט והיציע של הפועל כפר סבא: האוהדים טוענים שהבעלים מנסים למנוע מהם למחות באצטדיון

אוהדים של הפועל כפר סבא טוענים שכבר מספר פעמים נמנע מהם להכניס שלט מחאה, ובנוסף נסגר היציע הקרוב לחדר ההלבשה ול"מרפסת". הנהלת הקבוצה: "בהמשך להסתה, לאלימות ולפרובוקציה, ממשיכים להעליל עלילות שמנותקות מהאמת"

פורסם בתאריך: 26.1.23 08:15

טענות לניסיון להשתקה של מחאה לגיטימית: אוהדים של הפועל כפר סבא מתרעמים על הניסיון להשתיק את מחאתם נגד הבעלים של הקבוצה, יצחק שום ובנו עידן. מחאת האוהדים גברה בחודשים האחרונים ובמקביל מספר האוהדים ירד באופן משמעותי. לאחרונה ביקשו האוהדים להכניס שלט מחאה במשחקי הבית שעליו כתוב "תם עידן שום", אך המאבטחים מנעו זאת מהם. בנוסף, מתרעמים האוהדים על סגירת היציע שבו נוהגים לשבת האוהדים הצעירים השרופים המכונים "העורק", וזאת מכיוון שהוא נמצא בסמוך לחדרי ההלבשה ול"מרפסת", בה נוהגים לשבת בעלי הקבוצה בזמן המשחקים.

את המחאה מובילים שניים מאוהדי הקבוצה, לירון נוסובסקי וארז תרם שטוענים כי כבר תקופה ארוכה קיים ניכור ונתק בין הבעלים יצחק שום ובנו עידן לאוהדי הקבוצה, דבר שגרם לאוהדים רבים להתרחק ולהדיר את רגליהם מהמגרשים.

נוסובסקי, שבעבר שימש כיו"ר עמותת האוהדים הלב הירוק וגם ככרוז הקבוצה בהתנדבות, מסביר: "מעל חצי שנה אנו, אוהדי כפר סבא, מביעים את מחאתנו נגד התנהלות המועדון בשנים האחרונות ונגד הבעלים, יצחק שום, והנציג מטעמו, בנו עידן שום. למעט מקרה אחד חריג שדאגנו לגנות אותו, בכל מקום המחאה שמתקיימת הינה לגיטימית ונעשית גם בשיתוף וידיעת משטרת ישראל. לפני חודשיים בערך רצינו האוהדים להיכנס לאחד המשחקים ולהביע את מחאתנו בפנים יחד עם שלט שהוכן מראש עם הכיתוב 'תם – עידן – שום' שהוא בעינינו שלט מחאה לגיטימי מאוד. בכניסתנו לאצטדיון נאמר לנו ע"י חברת האבטחה שאין אפשרות להכניס את השלט בשל הוראת משטרה. פנינו למשטרת כפר סבא וקיבלתי אישור להכנסת השלט לאצטדיון. ביום שלישי שעבר התקיים שוב משחק בית וכמובן שהפעם נשלח גם טופס מראש ומסודר מבעוד מועד לכל מי שצריך והגענו למשחק ובאנו להכניס את השלט ולא נתנו לנו להכניסו והפעם נאמר לנו שעידן שום לא מאשר".

ארז תרם, אוהד וותיק נוסף, אומר: "המטרה שלנו במחאה היא שהמצב של הקבוצה יהיה יותר טוב. התחושה שלנו היא שהקבוצה הולכת אחורה. בחודש מאי התחלנו את המחאה כמה אוהדים. הלכנו לבתים של ראשי המועדון והמחאה רק גדלה והתעצמה. העירייה ביקשה מאיתנו להפסיק את המחאה ואכן הפסקנו להפגין, אבל ראינו ששום דבר לא השתנה והמצב נהיה רק יותר גרוע".

שלט המחאה נגד משפחת שום, צילום פרטי

שלט המחאה נגד משפחת שום, צילום פרטי

מעבר לסאגת השלט, מטרידה את האוהדים גם ההחלטה שהתקבלה לפני מספר חודשים על סגירת היציע הקרוב לחדרי ההלבשה ובו יושבים כאמור, אותו קומץ אולטראס צעיר בעיקר, שמעודד את השחקנים במהלך המשחקים.

נוסובסקי: "גידרו את היציע התחתון שלא תתאפשר כניסת קהל. שוב נאמר לנו שזה בגלל הוראת משטרה, אבל במשטרה לא מכירים הנחיה כזאת שלהם. הם לא קשורים לזה ואין להם מושג מה אני רוצה מהם, כך שלכאורה מדובר בעוד החלטה של בעלי המועדון או חברת האבטחה מטעמו".

מאחר והמשחקים משוחקים באצטדיון לויטה שהוא אצטדיון עירוני, פנו האוהדים גם לעירייה, אך גם משם הם לא זכו ליחס רציני ולמתן פתרון לטענותיהם. "אמרו לנו בעירייה שאין מניעה שהשלט ייכנס אבל בזמן אמת במשחק לא מאפשרים לנו. אני מצפה מהעירייה, שדוגלת בחופש הביטוי וכבעלת האצטדיון, שתיתן הנחייה ויעזרו לנו עם זה. הרי לא מצפים שנרביץ למאבטח ונכניס את השלט בכוח. אמרו בעירייה שהנושא יטופל ושום דבר לא קרה".

 

 

 

 

 

נוסובסקי מצהיר כי למרות האיסור להכנסת השלט וסגירת היציע, המחאה תימשך במלוא עוצמתה: "אם השלט היה נכנס, אחרי משחק או שניים זה כבר לא היה האישיו אבל עכשיו זה האישיו. לקראת משחק הבית הקרוב ביום שישי נגד מכבי יפו, הוצאנו חולצות וצעיפים מטעם המחאה. בסוף גם השלט ייכנס".

ארז תרם מוסיף: "אני ולירון ניגשנו למשטרה ושם נאמר לנו שאפשר להכניס את השלט. גם המינהלת והעירייה אישרו את הכנסת השלט אבל בפועל חברת האבטחה לא נתנו לנו להכניס בטענה שעידן שום לא מרשה להכניס את השלט. ההרגשה שלנו היא שהבעלים של הקבוצה לא רוצים אותנו ביציע, אבל אנחנו לא מוכנים לוותר ולכן העברנו את המחאה לתוך האצטדיון וחלק מזה הוא השלט שהם מנסים למנוע את הכנסתו".

הנהלת הפועל כפר סבא מסרה בתגובה: "בהמשך להסתה, לאלימות ולפרובוקציה, ממשיכים גם עכשיו להעליל עלילות שמנותקות מהאמת. המועדון מכבד וימשיך לכבד כל אוהד ואוהדת של המועדון. יש משטרה ואבטחה שאחראיים על הסדר במשחקים וכל פרובוקציה תטופל לגופה על ידם".

מהמשטרה נמסר בתגובה: המשטרה לא ראתה מניעה בהכנסת השלט. סגירת היציע היא באחריות מנהל האירוע".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "עיריית כפר סבא דוגלת בחופש הביטוי והבעת מחאה לגיטימית, בהתאם לחוק, של כל אחד ואחת. האחריות על סידורי האבטחה ושמירת הסדר הציבורי בעת קיום משחקי כדורגל באצטדיון נמצאים באחריות בלעדית של קבוצת הפועל כפר סבא, כפי שנהוג ומקובל בכל משחקי הכדורגל".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר