הפנינג של ילדי מועדון מכבי צעירי כפר סבא והפגנת הורים לפני ישיבת המועצה, צילום פרטי
הפנינג של ילדי מועדון מכבי צעירי כפר סבא והפגנת הורים לפני ישיבת המועצה, צילום פרטי

טענות קשות: האם יש גורמים בעיר שלא רוצים שיקום מועדון כדורסל של מכבי בכפר סבא?

רועי ששון, שהקים את מועדון מכבי צעירי כפר סבא, טוען שמזה זמן רב מנסים גורמים שונים לעכב את תחילת הפעילות על ידי אי הקצאת אולמות ואף הגיש עתירה מנהלית. את מי הוא מאשים? התשובה והתגובות בפנים

פורסם בתאריך: 21.6.23 09:13

האם בעתיד הקרוב יחזרו לפעול בכפר סבא שני מועדוני כדורסל? לשאלה הזו אין עדיין תשובה, אך מדובר בנושא שמעורר סערה קטנה בכפר סבא ואף הגיע בשבוע שעבר לפתחו של בית המשפט המחוזי.

את ענף הכדורסל בכפר סבא מוביל מועדון הפועל כפר סבא, כאשר המועדון הקטן יותר, מכבי כפר סבא, חדל למעשה להתקיים לפני כשנתיים. הסיפור הנוכחי התחיל לפני מספר חודשים, כאשר רועי ששון, אחד מבכירי מאמני הכדורסל בכפר סבא, החליט להקים מועדון כדורסל מתחרה הנושא את השם "מכבי צעירי כפר-סבא". לכאורה, צעד מבורך ושגרתי המתקיים בערים רבות, המקנה להורים ולילדיהם את הזכות לבחור מועדון לילדיהם. אך רועי מספר שהוא וחבריו ליוזמה הבינו מהר מאוד שקל זה לא יהיה. לטענתם, יוזמה זו נתקלה מיומה הראשון בהתנגדות אגרסיבית לכאורה של מועדון הכדורסל הוותיק בעיר, מועדון הפועל כפר סבא.

מבחינת העירייה ההתחלה דווקא נראתה ורודה, כאשר במרץ השנה, בפגישה בלשכת ראש העירייה, רפי סער, הוצגה בפניו תכנית הקמת מועדון הכדורסל "מכבי צעירי כפר סבא". לדברי ראשי המועדון, סער נתן את ברכתו למהלך וציין בהתלהבות שאכן ראוי שתהיה תחרות בעיר גם בענף הכדורסל והבטיח לסייע למועדון החדש בנושא הקצאת האולמות. רועי ששון, מנכ"ל המועדון החדש, אמר השבוע: "במהרה התברר כי "תמיכת ראש העיר" לא רק שלא התממשה אלא "תורגמה" על ידי עובדי עירייה הנוגעים בדבר, למנוע כל הקצאת אולמות למועדון "מכבי צעירי כפר סבא" ובכך לחבל בפעילותו מחד ומאידך לסייע למועדון הוותיק בעיר, מועדון הפועל כפר סבא לשמור על שליטתו הבלעדית בעיר. הדבר המפתיע ואולי אף המקומם הוא שמהרגע הראשון ולאורך כל הדרך גורמי עירייה מנסים בכל דרך להשהות, לדחות, לעכב כל פעילות ויוזמה של המועדון החדש תוך שהם מנצלים את שליטתם במשאב העירוני החשוב – חלוקת אולמות העיר לפעילות אגודות הספורט בעיר".

במועדון הצעיר לא ויתרו ובסוף אפריל נשלחה בקשה רשמית של המועדון החדש אל בכירי העירייה. באמצעות עו"ד איל יפה, ציינו ראשי המועדון מועדון הכדורסל "מכבי צעירי כפר-סבא" יחל את פעילותו בחודש יולי הקרוב ולכן הם מבקשים הקצאת אולמות על פי הקריטריונים המקובלים ובפריסה הוגנת במערב העיר ("השכונה הירוקה"), במזרח העיר ובמרכזה. מספר ימים לאחר מכן פנה עו"ד יפה שוב לעירייה וציין: "עיריית כפר סבא מחויבת משפטית ומוסרית לאפשר פעילות זו ואל לה למנוע הקצאה שוויונית באמתלות שונות ומשונות, פוליטיות, ביורוקרטיות וכו". לטענת ראשי המועדון, פנייה זו נעשתה לאור ההתעניינות העצומה מצד הורים שפנו למועדון מתוך כוונה להצטרף לשורותיו, אך לטענתם גם פנייה זו נותרה ללא מענה זמן רב.

לפני כחודש, מיד לאחר קבלת אישור רשם העמותות לפעילות האגודה, נשלח מכתב נוסף ובו בקשה מפורטת להקצאת האולמות הנדרשים למועדון על מנת שיחל פעילותו ויערך כנדרש לעונה הקרובה, אך הם עדיין לא זכו למענה מהעירייה ואמרו: "מנהלי מועדון מכבי צעירי כפר סבא נחושים להמשיך ביוזמתם ולהקים מועדון כדורסל מקצועי נוסף בעיר. התמיכה העצומה והעידוד מהורים רבים מחזקת ומעודדת ומוכיחה שהורים מבקשים לילדיהם לא רק מסגרת ספורט אלא מועדון ערכי המתנהל בשקיפות מלאה, בדוגמא אישית וערכית של מנהלי המועדון ומאמניו שמאמינים שהילד הוא המרכז".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


לאחר שהבקשות לא נענו, החליטו במכבי צעירי כפר סבא על הגשת עתירה מנהלית. ואכן, ביום שלישי שעבר הוגשה עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי מרכז לוד על ידי מועדון מכבי צעירי כפר סבא והמנכ"ל רועי ששון נגד עיריית כפר סבא והעומד בראשה, רפי סער. בעתירה ביקשו ראשי המועדון, באמצעות עו"ד איל יפה, כי בית המשפט יורה לעירייה להקצות למועדון מגרשים ומתקני ספורט כולל אולמות לצורך פעילות כדורסל כדוגמת קייטנות, חוגים וקבוצות ליגה וכן שיורה לעירייה להפסיק להפלות את מועדון מכבי צעירי כפר סבא ביחס לאגודת הפועל כפר סבא.

עו"ד יפה ציין בעתירה כי עקב התנהלות העירייה נגרמים נזקים כספיים למועדון הכדורסל ותקף את התנהלות העירייה: "העותרים והילדים הינם קורבן להתנהלות שערורייתית, מגמתית וחסרת תום לב הנובעת ממניעים זרים ופוליטיים של ראש העירייה ומקורביו תוך הפצת מידע כוזב, הטעיות, דחיות, אי מתן תשובות לפניות, מניעת זכות לגיטימית מילדי העיר לבחור היכן הם ישחקו ויתאמנו והכל על ידי רשות מקומית המעדיפה בזבוז כספי ציבור והוצאות משפטיות על פני שירות שוויוני מחויב על פי דין".

מעיריית כפר סבא נמסר: "מאחר שהנושא עבר על ידי המועדון לדיון בבית המשפט, נמתין להחלטת בית המשפט ונכבד כל החלטה שתתקבל".

ממועדון הכדורסל הפועל כפר סבא נמסר בתגובה: "מועדון הכדורסל הפועל כפר סבא הוקם כעמותה לפני 32 שנה והוא ממועדוני הכדורסל הבולטים בישראל. פעילים בו כ- 3,000 שחקנים ושחקניות, שיעור השתתפות מהגבוהים ביותר בארץ. המועדון מפעיל 16 מוקדים בבתי הספר בעיר ונותן מענה לכלל הציבור, בנות, בנים, בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי כאחד ובשיתוף פעולה מוצלח עם חטיבות הביניים והתיכונים בעיר. הצלחת המועדון היא פרי עבודה קשה, רבת שנים עם מיטב המאמנים בישראל וקהילה גדולה של מתאמנים בעיר כפר סבא. מחלקות הנערות והנוער של מועדון הכדורסל הפועל כפר סבא הן בצמרת קבוצות הנוער בישראל, למועדון כ 50 קבוצות אשר ישחקו בליגות הכדורסל בעונה הקרובה. מועדון הכדורסל הפועל כפר סבא אינו צד בשיח המתנהל בין מיזם מכבי צעירי כפר סבא לבין העירייה. יחד עם זאת חשוב לציין כי כבר כיום, קיים בעיר קושי רב לתת מענה לצרכי מועדון הכדורסל הפועל כפר סבא ושחקניו הרבים נודדים מידי יום בין אולמות ומגרשי העיר לטובת אימונים ומשחקים של קבוצות המועדון אשר פועלות מזה שנים בליגות הכדורסל, לפיכך נתנגד לכל פגיעה בהקצאת המתקנים שיש בה כדי לפגוע בפעילות הענפה של מועדון הכדורסל הפועל כפר סבא ושל ענף הכדורסל בעיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר