אוהדי קבוצת כפר סבא 1928 בפעולה. צילום באדיבות המועדון
אוהדי קבוצת כפר סבא 1928 בפעולה. צילום באדיבות המועדון

"תהיה תחרות להראות במי הקהל תומך יותר". הסיפור שמאחורי הקמת קבוצת האוהדים בכפר סבא

אוהדים של הפועל כפר סבא הרגישו שמאסו בניהול הקבוצה תחת משפחת שום. אז מה עושים? הם הקימו קבוצת אוהדים. בקרוב יתחיל המסע הארוך בליגה ג' ולירון נוסובסקי אופטימי: "לדעתנו משפחת שום תעזוב את הפועל כפר סבא ואז נתאחד לקבוצה אחת"

פורסם בתאריך: 23.8.23 18:27

הסכסוך בין האוהדים לבעלים שהוביל להקמת קבוצת אוהדים חדשה: לפני כמעט ארבעה חודשים החליטו מספר אוהדים של הפועל כפר סבא על הקמת קבוצת אוהדים וזאת לאחר שלטענתם מאסו בניהול מועדון הפועל כפר סבא. הקבוצה, שכבר סוחפת אחריה קהל רב, נקראת כפר סבא 1928 (שנת הקמת מועדון הפועל כפר סבא), אבל בהתאחדות לכדורגל תיקרא "מועדון כדורגל כפר סבא" מאחר ויש איסור לציין מספרים בשם הרשמי של הקבוצה.

הקבוצה תחל את דרכה בליגה ג' (מחוז שרון) ב-9 בספטמבר במשחק במסגרת גביע המדינה נגד בני רעננה השכנה. את הליגה תפתח ב-22 בספטמבר ותנסה כבר בעונתה הראשונה להעפיל לליגה ב'. את הקמת הקבוצה הובילו שישה אוהדים מסורים וותיקים של הפועל כפר סבא: לירון נוסובסקי, גיא בלום, איתי שטרן, שי גולוב, אלחנן גולוב ויונתן אוטמזגין, המשמשים חברי הנהלת הקבוצה החדשה.

שחקני כפר סבא 1928 באחד ממשחקי האימון. צילום באדיבות המועדון

שחקני כפר סבא 1928 באחד ממשחקי האימון. צילום באדיבות המועדון

לירון נוסובסקי הסביר השבוע מדוע הוחלט על הקמת קבוצת האוהדים: "הצורך עלה מאחר שמזה תקופה ארוכה הבעלים של הפועל כפר סבא לא מקיימים את ההסכם שבין עמותת "הלב הירוק" להנהלת הקבוצה. אחרי שנה של מחאות ועימותים של משפחת שום מול האוהדים, החלטנו להתנתק מהפועל כפר סבא וכתוצאה מכך הקמנו את המועדון החדש. ההחלטה על הקמת המועדון התקבלה כבר בסוף אפריל ויצאנו לדרך עם הקמת עמותה ברשם העמותות, כנס אוהדים, עבודה מול העירייה וההתאחדות וכל מה שצריך. היה לנו חשוב להחזיר לאוהדים את הריגוש שבכדורגל".

יש גם רצון להראות למשפחת שום שאתם יכולים לעשות את זה בלעדיהם?

"לא, לא. ממש לא. אנחנו לא מתעסקים בהם. זה לא מעניין אותנו".

אבל אי אפשר להתכחש לתחרות שתיווצר.

"תהיה תחרות להראות במי הקהל תומך יותר, אבל לא בפן המקצועי כי הם בלאומית ואנחנו בליגה ג'. אנחנו לא מסתירים את התחרות הזאת. אנחנו מגייסים הרבה יותר כסף ממה שהפועל כפר סבא יכולה גייס, להוציא כמובן מכירת מנויים וספונסרים. גייסנו עד כה כ- 200 אלף שקלים, כאשר המטרה לגייס בסך הכל 450 אלף שקלים והתקציב לעונה הקרובה יעמוד סביב 400 אלף שקלים, שזה אחד התקציבים הגבוהים בליגה".

ספר על בחירת המאמן והשחקנים.

"את הקבוצה מאמן שלומי בן ציון שהוא אוהד הפועל כפר סבא מאז שהיה ילד ומאוד מחובר למועדון. שלומי אימן במחלקת הנוער של הפועל כפר סבא כולל את קבוצת הנוער בליגת העל והיה עוזר מאמן בבוגרים, כך שיש לו נסיון באימון. הבחירה בשלומי למאמן הייתה הכי קלה וטבעית כמו שהיה ברור שמאמן השוערים יהיה אבא שלי (עופר נוסובסקי – ש.י.), לא בגלל שמדובר באבא שלי אלא בגלל שהוא מזוהה עם המועדון. כך גם לגבי השחקנים. יכולנו להביא 30 שחקנים אלמוניים אבל הקהל לא היה מתחבר אליהם ולכן כמעט כל השחקנים שהבאנו יש להם קשר כזה או אחר להפועל כפר סבא ורובם שיחקו במועדון במהלך השנים, אפילו אם זה רק במחלקת הנוער. כדי לרתום את האוהדים שלנו היינו חייבים לשמור על הזהות".

כמה אוהדים להערכתך יגיעו למשחקי הבית?

"המטרה שלנו היא למלא את כל היציע של המגרש הסינטטי, משהו כמו 300 – 400 אוהדים כל משחק שזאת כמות אדירה לליגה ג'. קהל כזה בליגה הזאת שווה נקודה או שתיים בכל משחק".

לאן אתם שואפים להגיע?

"אנחנו לא באים להעביר את הזמן בליגה ג'. המטרה שלנו היא תוך שנתיים להעפיל לליגה א'. אם לא נעלה ליגה העונה זה יהיה כישלון מוחלט. הגיעו שחקנים עם נסיון מוכח בשילוב חבר'ה מבוגרים וצעירים. הם מקבלים את התנאים הטובים ביותר לליגה ג' וכולם יודעים שיש פה מטרה מאוד גבוהה".

איפה אתה רואה את המועדון הזה בעוד חמש שנים?

"אני לא חושב שהמועדון יחזיק חמש שנים מהסיבה שלדעתנו משפחת שום תעזוב את הפועל כפר סבא ואז נתאחד לקבוצה אחת כמו שקרה בהפועל ירושלים".

ואם זה לא יקרה?

"אנחנו ערוכים להכל. לאחר הבחירות ניפגש עם ראש העירייה שייבחר על מנת לקדם הקמת בית ספר לכדורגל ומחלקת נוער. זה היה אמור לקרות כבר השנה, אבל בגלל הבחירות ראש העירייה ביקש שנמתין עם זה".

יש כבר ארבעה מועדוני כדורגל בכפר סבא עם מחלקת נוער. יש מקום לעוד אחד?

"יש מקום גם בזכות העובדה שעומד להיבנות מגרש נוסף".

הנהלת הפועל כפר סבא בחרה שלא להגיב לכתבה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר