שחקני כפר סבא 1928 חוגגים עם האוהדים את הניצחון בדרבי על בית"ר, צילום רמי ימיני
שחקני כפר סבא 1928 חוגגים עם האוהדים את הניצחון בדרבי על בית"ר, צילום רמי ימיני

הדרבי הגדול: ניצחון לקבוצת האוהדים כפר סבא 1928 על בית"ר כפר סבא. קטטה בסיום

לצד טענות על מחירי הכרטיסים, וקטטה מכוערת בסיום, זה היה דרבי כפר סבאי עם 1,800 צופים ביציעים ומשחק מותח בין שתי קבוצות שנאבקות על העלייה לליגה ב'

פורסם בתאריך: 3.3.24 13:12

המאבק על עליית ליגה של שתי היריבות מכפר סבא מגיע ליישורת האחרונה: ביום שישי האחרון נפגשו קבוצות הכדורגל של בית"ר כפר סבא ו-מ.כ. כפר סבא לדרבי הראשון העונה ביניהן בליגה ג'. המשחק יסתיים בניצחונה של מ.כ. כפר סבא, המוכרת יותר כקבוצת האוהדים כפר סבא 1928, בתוצאה 2 :1, אבל על החגיגה העיבה תגרה אלימה ומכוערת בין הצדדים על כר הדשא לאחר סיום המשחק.

קבוצת האוהדים הוקמה בקיץ האחרון כמחאה על התנהלות הנהלת הפועל כפר סבא מהלאומית והחלה, כאמור, את דרכה בליגה ג', כאשר המטרה היא אחת וברורה – עלייה לליגה ב' כבר בעונתה הראשונה. המיזם הנפלא תפס חזק ואת הקבוצה מלווים לכל משחק מאות אוהדים, כאשר השיא היה בדרבי האחרון, בו הגיעו 1,300 אוהדים ירוקים ובסך הכל ביציעי אצטדיון לויטה היו כ- 1,800 צופים והכל להזכירכם במסגרת משחק בליגה ג'. מדהים!

מנגד התייצבה בית"ר כפר סבא שירדה לפני שנתיים לליגה ג' ומאז מנסה לשוב לליגה ב'. השתיים מגלות עליונות ברורה במחוז שרון ומובילות על שאר הקבוצות בהפרש גדול, כאשר בית"ר מובילה עם 37 נקודות (12 נצ', תיקו והפסד) ואילו קבוצת האוהדים במקום השני עם 36 נקודות (12 ניצחונות והפסד), אבל היא עם משחק חסר בשל מספר אי זוגי של קבוצות בליגה. בתום סיבוב ליגה אחד, יעפילו שש הראשונות לפלייאוף העליון לסיבוב אחד שבסיומו הראשונה תעפיל לליגה ב' והשניה תנסה לעלות ליגה דרך משחקי המבחן. אם שתי הקבוצות ינצחו בכל המשחקים, מה שיכריע את גורל העולה מהמקום הראשון יהיה המשחק ביניהן בפלייאוף, אותו תארח זו שתסיים במקום הראשון בסיום הליגה הסדירה.

לירון נוסובסקי, אחד ממקימי קבוצת האוהדים וחבר הנהלת הקבוצה, אמר לאחר המשחק: "מה שקורה בפועל זה בדיוק מה שחשבנו שיקרה, מבחינת הישגיות והתעניינות הקהל שהוא בריגוש מטורף. אנחנו מקבלים המון תודה מאנשים שהחזרנו להם את הריגוש והאהבה לכדורגל, אנשים שכל הזמן מצטרפים ועובדה שגם שמצטרפים אלינו ספונסרים. הקבוצה נבנתה לליגה ב'. ההפסד מול נתניה הייתה מעידה שמקווה שתהיה חד פעמית. פחות מעליית ליגה זה יהיה כישלון. המטרה שלנו היא לסיים במקום הראשון בסיום הליגה הסדירה ואחרי הניצחון בדרבי הסיכויים שלנו לכך טובים מאוד. אנחנו הקבוצה הכי טובה בליגה, גם יותר מבית"ר כפר סבא. אנחנו הפייבוריטים לעלות ליגה. אני מעריך שהקבוצה שתסיים במקום השני גם תעלה ליגה מהמבחנים".

בית"ר כפר סבא, צילום ענת סויסה

בית"ר כפר סבא, צילום ענת סויסה

בקבוצת האוהדים טוענים כי בית"ר כפר סבא הפרו סיכום בנוגע למחירי הכרטיסים כפי שמתאר נוסובסקי: "היה סיכום בהתחלה על מחיר של 25 שקלים ולאחר מכן הם העלו ל- 30 שקלים ויומיים לפני המשחק העלו ל- 40 שקלים. הייתה לנו הקצאה ל- 1,500 כרטיסים והצלחנו להביא 1,300 ביום אחד של מכירת כרטיסים שזה יפה מאוד. אם זה היה מאורגן טוב יותר היינו מביאים גם יותר".

על התגרה המכוערת שאירעה בסיום המשחק אמר נוסובסקי: "אני לא יודע מה גרם לתגרה הזאת שהייתה על הדשא. רואים בסרטונים שהשחקנים שלנו באו לכיוון היציע שלנו לחגוג ופתאום זה התפתח למכות ואני באמת לא יודע מה היה שם. אין דם רע בינינו. השחקנים חברים אחד של השני. יש שחקנים אצלנו ששיחקו בבית"ר כפר סבא ולכן לא יודע למה זה הגיע למצב כזה".

כאמור, מי שמנסה למנוע מקבוצת האוהדים עליית ליגה, כבר בעונתה הראשונה, היא הקבוצה הוותיקה יותר בעיר, בית"ר כפר סבא, שבעבר אף שיחקה בליגה א'. לאחר שירדה לליגה ב' המשיכה ההתדרדרות עד ליגה ג', בה היא שוהה כבר עונה שניה. בעונה שעברה הקבוצה הפסידה את העלייה בחזרה לליגה ב' במשחק המבחן האחרון מול הכח רמת גן והשנה היא מנסה לעלות שוב, רק שמולה יריבה חזקה מאוד.

אלברט זנפט, מנכ"ל המועדון (בהתנדבות) מזה 18 שנים, אמר לאחר הדרבי: "כמו לפני שנה, גם העונה המטרה שלנו לעלות בחזרה לליגה ב'. המאבק יהיה בינינו לקבוצת האוהדים עד הסוף".

ההפסד בדרבי נתן לקבוצת האוהדים יתרון משמעותי לגבי העלייה מהמקום הראשון?

"התוצאה בדרבי הכריעה את מאבק העלייה מהמקום הראשון בחמישים אחוז וחמישים האחוז הנותרים ייקבעו במשחק בינינו בפלייאוף העליון. את המשחק בשישי הפסדנו כי לא נכנסנו טוב למשחק והשער השני שחטפנו בתוספת זמן של המחצית הראשונה היה בעוכרינו. במחצית השנייה היינו טובים יותר, אבל לצערי הצלחנו לצמק רק בדקה ה- 90. לאחר מכן היו לנו עוד כמה מצבים להבקיע אבל לצערי לא הצלחנו להשוות".

לקבוצת האוהדים יש יתרון בגלל הקהל שלהם?

"אין ספק שיש להם קהל גדול יותר כי אנחנו קבוצה משפחתית. היו לנו יותר אוהדים בעבר אבל עם השנים מספרם ירד למרות שלדרבי הצלחנו להביא 500 אוהדים שזאת כמות יפה ומכובדת בשבילנו. למרות הפער בכמות האוהדים, העלייה תיקבע בשל איכות המקצועית על הדשא ולדעתי שתי הקבוצות שוות לחלוטין ואין פייבוריטית למקום ראשון. אנחנו נפלנו במחזור השני בתיקו בטירה לאחר צום יום כיפור ויום חם במיוחד והם נפלו בהפסד בנתניה. ההפסד בדרבי היה הראשון שלנו העונה, כך שברור ששתי הקבוצות שוות לחלוטין ואם שתי הקבוצות לא ייפלו בהמשך מה שיקבע את גורל המקום הראשון זה הדרבי הבא בפלייאוף העליון".

מה הסיפור עם מחירי הכרטיסים?

"זה נורא פשוט. על 25 שקלים לא דובר בכלל. הכוונה שלנו הייתה לקחת 30 שקלים לכרטיס, אבל אחרי שהמשטרה דרשה מאיתנו 40 סדרנים ו-13 שוטרים לא הייתה לנו ברירה אלא להעלות את המחיר ל-40 שקל לכרטיס כדי שלא נצא מופסדים כלכלית מהמשחק".

המשחק הסתיים באירוע מכוער בין הצדדים. מה קרה שם בדיוק?

"חשב לי להדגיש שאנחנו נגד כל אלימות ומגנים זאת. השחקנים שלהם הלכו לכיוון הקהל שלהם כדי לחגוג ואז כנראה אחד השחקנים שלהם זרק מילה לעבר אוהד שלנו והאווירה התחממה. הייתה הרבה המולה שלא צריכה לקרות, אבל בסופו של דבר זה בגדר אמוציות של סוף משחק. חשוב לי לציין שהמשחק עצמו היה גברי והגון מאוד מצד שתי הקבוצות ואין דם רע בינינו. אנחנו רוצים לערוך מפגש סולחה בין הקבוצות כי באמת שהכל בסדר וזה אירוע נקודתי שלא היה צריך להתרחש".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר