עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר
עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר

משרד הפנים: פרשת רוטשילד 55 עשויה להשליך על סיווגה של עיריית כפר סבא כעירייה איתנה

הדברים נכתבו בתגובת המשרד לבית המשפט במסגרת עתירה שהגיש יובל לוי נגד העירייה וצביקה צרפתי. בתוך כך, סיכם השופט את הדיון בבקשת העירייה לתקן את פרוטוקול הדיון באופן שמבהיר שלא מתנהלת חקירת משטרה נגד לוי

פורסם בתאריך: 3.12.18 09:00

"ההכרעה בדבר חוקיות ההצבעה והתנהלות העירייה (באשר לפרשת רוטשילד 55; א.א) עשויה להשליך על סיווגה של עיריית כפר סבא כעירייה איתנה בעתיד". כך נכתב בתגובה מקדמית של משרד הפנים לבית המשפט המחוזי בלוד לקראת דיון שהתקיים ביום רביעי שעבר בפרשה.

הדיון, נזכיר, התקיים במסגרת עתירה שהגיש חבר מועצת העיר יובל לוי נגד עיריית כפר סבא וראש העירייה היוצא צביקה צרפתי, בה דרש לוי לבטל את החלטת מועצת העיר מחודש יוני להחכיר קרקע עירונית ברוטשילד 55 ליזם הפרטי איתן סבאג בטענה שההחלטה לא חוקית. סבאג היה אחד התורמים לסיעת מעוף בבחירות הקודמות, סיעתו של יהודה בן חמו וצביקה צרפתי, והוא זקוק לקרקע לצורך הקמת חניון תת קרקעי.  הקמת החניון נדרשת כדי להוציא היתר בנייה לפרויקט המתוכנן בשטח הסמוך, על קרקע פרטית, להקמת בניין בן תשע קומות המשלב מגורים ומסחר.

השטח ברוטשילד 55 צילום עזרא לוי

השטח ברוטשילד 55. צילום עזרא לוי

מהתגובה המקדמית שהגיש משרד הפנים לבית המשפט עולה כי רק ב-11 באוקטובר נודע למשרד על קיומו של ההליך המשפטי, לאחר שמנכ"ל העירייה איתי צחר פנה פעם נוספת לממונה על מחוז מרכז במשרד הפנים יונתן בר סימן טוב וביקש לקבל את עמדתו בעניין תקינות ההצבעה. לדברי המשרד, הפנייה לא נענתה משום שכעת היה ברור להם שישנו הליך משפטי.

לעניין הסיבה מדוע משרד הפנים מסרב להביע את עמדתו, כך נטען, היא קשורה להיותה של עיריית כפר סבא עירייה איתנה (החל משנת 2014) – מה שמבחין אותה מבחינה משפטית מעיריות מקומיות אחרות שאינן מוגדרות כך, ולכן על פי חוק ביצוע העסקה הזו לא מצריך את אישור משרד הפנים.

"בהתחשב בעובדה שהליך ההצבעה לווה על ידי יועצה המשפטי של העירייה על פי הסמכות המוקנית לה בחוק הרשויות המקומיות, להיוועץ ביועץ משפטי מטעמה, הרי שמשרד הפנים לא מצא לנכון להתערב בשאלת חוקיות ההצבעה, זאת מבלי לקבוע עמדה האם מדובר בהצבעה חוקית או לא. זאת קל וחומר כאשר שאלה זו הונחה לפתחו של בית המשפט במסגרת ההליך דנן", נכתב בתגובת משרד הפנים לבית המשפט ובהמשך, כאמור, מזהירים במשרד כי: "על אף האמור לעיל, ההכרעה בדבר חוקיות ההצבעה והתנהלות העירייה עשויה להשליך על סיווגה של העירייה כעירייה איתנה בעתיד".

בסיום הדיון החליט השופט כי מעתה מועצת העיר אינה משיבה בעתירה אלא רק עיריית כפר סבא וצביקה צרפתי. עוד הוחלט כי עו"ד בראף תגיש תשובה מפורטת לבית המשפט תוך 60 יום. העתירה תועבר לחברת איתנים סבג כדי שתחליט אם היא מעוניינת להצטרף כמשיבה לעתירה.

 

יובל לוי במסיבת עיתונאים. צילום אריה אברמזון

יובל לוי. צילום אריה אברמזון

בתוך כך, בתחילת הדיון, דחה חלקית השופט מנחם פינקלשטיין את בקשת עיריית כפר סבא לתיקון פרוטוקול הדיון הראשון בעתירה שהתקיים ב-7 באוקטובר, באופן כזה שמבהיר שלא מתנהלת חקירת משטרה נגד חבר המועצה יובל לוי.

כזכור, כשבועיים לפני הבחירות ביקשה העירייה לתקן את הפרוטוקול ולהוסיף משפט שנאמר לכאורה מפי בא כוחו של לוי: "אבקש להטיל חיסיון על תמלילים אשר קשורים לחקירת משטרה שמתנהלת כנגד יובל לוי". לוי הכחיש שהמשפט נאמר, ובמשטרה סירבו לבקשת צומת השרון לאשר האם מתקיימת חקירת משטרה נגדו או לא.

בתחילת הדיון הציע השופט פינקלשטיין לעירייה לחזור בה מהבקשה לתיקון פרוטוקול "משום שאותו נושא ככל שעלה במהלך הדיון, הוא כלל לא רלוונטי לעתירה עצמה".

באת כוחה של העירייה עו"ד בתיה בראף אמרה כי עורך הדין של לוי הוא זה שביקש "שיוטל חסיון על כל חקירת משטרה שמתנהלת", וכי הוא "מסכים שהדברים ייכתבו, רק שמו של העותר יוסר". היא הוסיפה: "אנו סבורים שאלו דברים שהציבור צריך לדעת, שמישהו מבקש שדברים צריכים להיות תחת חיסיון, והאם הדברים נאמרו מפיהם. לכן הדברים היו צריכים להיכתב".

עורך דינו של לוי, גדעון גולדשטיין, אמר: "אני מתנגד לחלק מהדברים שהוכתבו לפרוטוקול, זה ניסיון לשרבב את שמו של העותר ולקשור אותו לחקירות משטרתיות. כל מה שהיה כאן זה ניסיון להגן על החקירות כדי שזה לא ייצא לעיניי הציבור. אין שום חקירה נגד העותר וזה ידוע. יש תמלילים של שיחות ביניהם. אנו חושבים שהדברים האלה לא רלוונטיים ולא חשובים".

השופט החליט: "אין חולק על כך שמטעם המשיבים עלה נושא של תמלילים. אין חולק על כך שבתגובה לעניין זה ציין בא כוח העותר שככל שמדובר בעניינים שקשורים לחקירות משטרתיות הבקשה היא שהתמלילים יוגשו באופן חסוי לבית המשפט. בכך סיימתי את הדיון בבקשה לתיקון פרוטוקול".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ג'.ר

    שנים אני דורשת מעיריית כפר סבא, שהתמלילים של כל הועדות וישיבות המועצה יהיו פומביים. לא ברור לי כיצד מוסד שאמור לייצג את הציבור מסתיר מממנו מידע

  2. סי

    מעניין מה עוד מסתתר בפרוטוקולים אשר הטיבו עם קבלנים. יש לבטל את כל ההתחייבויות של בן חמו כלפי קבלנים. לנקות את השולחן.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר