צביקה צרפתי (משמאל, צילום רמי זרנגר) ויובל לוי
צביקה צרפתי (משמאל, צילום רמי זרנגר) ויובל לוי

האם מתנהלת חקירת משטרה נגד יובל לוי, או שמדובר בתרגיל של צרפתי?

בבקשה לתיקון פרוטוקול שהגישו עורכי דין של העירייה נטען כי לוי ביקש חיסיון על תמלילים אשר קשורים לחקירת משטרה שמתנהלת נגדו. לוי מכחיש שהמשפט נאמר: "מדובר במגננה שקרית של החשודים בפרשת רוטשילד 55". צרפתי קורא ללוי להסיר את מועמדותו

פורסם בתאריך: 23.10.18 19:08

האם מתנהלת חקירת משטרה נגד המתמודד לראשות עיריית כפר סבא, יו"ר האופוזיציה במועצת העיר, עו"ד יובל לוי, או שאולי מדובר בתרגיל של צביקה צרפתי שנועד לפגוע בו לפני הבחירות, ו"מדובר במגננה שקרית של החשודים בפרשת רוטשילד 55", כטענת לוי? דבר קיומה של חקירה כזאת לכאורה עולה מבקשה לתיקון פרוטוקול שהגישה ביום שלישי לפני כשבועיים (9 באוקטובר) עורכת הדין של עיריית כפר סבא וצרפתי, בתיה בארף, לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד.

לוי, נזכיר, ביקש וקיבל מבית המשפט צו איסור פרסום על חלק מהבקשה, צו שהוסר הבוקר (שלישי) בעקבות פניית צומת השרון לבית המשפט. בבקשה טענו עורכי הדין של העירייה כי שני משפטים הושמטו מהפרוטוקול, כשהמשפט השני, עליו ביקש וקיבל לוי צו איסור פרסום, וש"הובא מפי בא כוח העותר ומפי מר יובל לוי עצמו", לשון הבקשה, היה לכאורה: "אבקש להטיל חיסיון על תמלילים אשר קשורים לחקירת משטרה שמתנהלת כנגד יובל לוי".

לוי מכחיש שהמשפט נאמר ואומר שהבקשה לתיקון הוגשה על ידי המשיבים רק כדי שיוכלו לפרסמה ובכך לפגוע בו. בבקשה למתן צו איסור הפרסום כותב עורך דינו גדעון גולדשטיין כי "המשיבים (העירייה וראש העירייה צביקה צרפתי; א.א) עושים שימוש פסול בהליכים התנהלים בפני בית המשפט על מנת להשחיר את שמו הטוב של העותר (לוי; א.א) ולהשפיע על מערכת הבחירות". באשר למשפט שביקשה העירייה להוסיף לפרוטוקול כותב עורך הדין גולדשטיין כי "דברים מזעזעים אלו פשוט לא נאמרו..", והסביר: "כל שנאמר בעת הדיון הוא כי ככל שמנכ"ל העירייה ירצה להגיש תמלילי שיחות ולא רק תכתובות בינו לבין משרד הפנים, אזי ככל שמדובר בעניינים הקשורים לחקירות משטרתיות – ולא הוזכר קשר כלשהו למר לוי, העותר – נבקש שהתמלילים יוגשו באופן חסוי לבית המשפט".

הוא הוסיף: "למיטב ידיעת העותר (לוי; א.א) אין כל חקירה משטרתית המתנהלת נגדו ואלו דברי בלע שנועדו להכפישו ולפגוע בשמו הטוב בשיאו של קמפיין בחירות, באופן שאם יפורסם יהיה קשה עד מאוד, אם בכלל, להחזיר את הגלגל לאחור". בבקשה לתיקון פרוטוקול של העירייה, טוען עו"ד גולדשטיין, "שזרו משפטים שעוותו על ידם באופן שקרי ומגמתי, שלא נאמרו על ידי העותר, מי מטעמו או בבית המשפט הנכבד ובוודאי יפגעו בעותר… ברור שתיקון הפרוטוקול לא נועד אלא להציגו לעיני כל על ידי המשיבים, אך חמור מכך הוא פרסום הבקשה שבה מתבקש תיקון שגוי, מעוות, מטעה ושקרי במטרה לפגוע בעותר. מדובר בתעלול פסול שבית המשפט הנכבד מתבקש שלא לתת לו יד".

את הבקשה לתיקון פרוטוקול הגישה עו"ד בראף בהמשך לדיון שהתקיים מוקדם יותר באותו שבוע (7 באוקטובר) בבית המשפט בעתירה שהגיש לוי נגד העירייה, בדרישה לבטל את החלטת מועצת העיר לאשר החכרת קרקע עירונית ברחוב רוטשילד 55 ליזם פרטי, אלי סבאג, אחד מהתורמים למעו"ף – סיעת ראש העירייה לשעבר יהודה בן חמו. נזכיר כי עם בקשת התגובה מיובל לוי על ידי צומת השרון לפני כשבועיים, ביקשו לוי ועורכי דינו צו איסור פרסום על חלק זה של בקשת תיקון הפרוטוקול והשופט נענה לבקשה. היום, לאחר בקשת צומת השרון, התיר השופט את הפרסום וכתב: "החלטה בבקשה לתיקון הפרוטוקול תינתן בחודש נובמבר. למרות חוסר הנוחות מהתנהלות הדברים, לא מצאתי עילה בדין להשארת צו איסור הפרסום על כנו. אשר על כן, הבקשה לתיקון הפקוטוקול מותרת לפרסום".

 

במטה של לוי נמסר כי בעירייה מנסים לכפר על העוול שנעשה בפרשת רוטשילד 55 בטענת שווא לפיה לוי עצמו נחקר במשטרה. "אל יתבלבל הציבור בין חושף השחיתות, יובל לוי, לבין המגננה השקרית של החשודים בפרשת רוטשילד 55, בה לנוכח המצלמות ניסו לכאורה בתחבולה למכור שלא כדין קרקע עירונית לתורמים לסיעת ראש העירייה. זאת למרות האירועים הטראומתיים שהעיר עברה לאחרונה", מסרו היום במטה של לוי, "יובל לוי ראש העיר הבא זוכה לאהדת הציבור וימשיך להיות שומר החוק והסדר כראש עירית כפר סבא בדיוק עקב אירועים אלה והדומים להם. תלונתנו למשטרת ישראל ועתירתנו לבית המשפט המחוזי בלוד, התבססו על העבירה לכאורה שנראית היטב בסרטון, והטוען אחרת מנסה להסיט החשדות ממנו, אך הדבר לא יצלח ולא ירתיענו מחשיפת האמת במלואה".

הערב, בהודעה לעיתונות שהוציא צביקה צרפתי הוא קורא ליובל לוי להסיר את מועמדותו לראשות העיר. צרפתי: "חובתו של יובל לוי לחשוף את פרטי חקירת המשטרה עליה דיווח בבית המשפט או שיודיע על הסרת מועמדותו לראשות העיר. בכל רשות מקומית ובמיוחד בעיריית כפר סבא שנכוותה לא מכבר, חובה על המועמד להיות ישר ונקי כפיים. הבחירות בכפר סבא הן על יושר וניקיון כפיים. תושבי העיר רוצים ראש עיר ביצועיסט אבל גם נקי וישר כפיים. חובתו של לוי כלפי הציבור לחשוף את פרטי חקירת המשטרה עליה דיווח בבית המשפט, על מנת שציבור הבוחרים יקבל את כל המידע הרלוונטי לפני שהוא שם את הפתק בקלפי. אם לוי מתעקש להשאיר את פרטי החקירה סמויים, כפי שביקש מביהמ״ש עליו להודיע על הסרה לאלתר של מועמדותו לראשות העיר".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "איננו מוסרים פרטים בדבר קיומן או אי קיומן של חקירות ואין בכך כדי לאשר או להפריך את עצם קיומן".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר