תחנת התדלוק בגז בחניון האוטובוסים של מטרופולין סמוך לבית העלמין מנוחה נכונה
תחנת התדלוק בגז בחניון האוטובוסים של מטרופולין סמוך לבית העלמין מנוחה נכונה

חשיפה: תחנת התדלוק בחניון של מטרופולין פועלת בלי אישור הכבאות ובלי רישיון עסק

עשרות אוטובוסים מתדלקים במקום מדי לילה. הכבאות: "מי שאחראית על הרישיון היא העירייה". סגן ראש העירייה: "הודענו למטרופולין שעליה להסדיר את הנושא". מטרופולין: "המקום פועל כחוק"

פורסם בתאריך: 26.3.20 15:45

לתחנת התדלוק בגפ"ם (גז פחמי מעובה) בחניון האוטובוסים של חברת מטרופולין, שהוקם לפני שנה על חשבון חניית בתי העלמין מנוחה נכונה ופרדס חיים, אין רישיון עסק. מבדיקה של צומת השרון עולה כי מערך הכיבוי לא אישר את תחנת התדלוק הפועלת במקום מאחר ולא בוצעו בשטח ההנחיות הנדרשות שהועברו על ידם.

"נכון לעכשיו אין למקום רישיון", אומר גורם במערך הכיבוי, "מי שאחראית על הרישיון היא הרשות המקומית. אנחנו גוף מקצועי שממליץ על הנחיות לביצוע. מכיוון שלא בוצעו עדיין ההנחיות במקום אז הוא לא קיבל את אישורנו. ההמלצה הועברה לרשות המקומית וברגע שהרשות תחליט אם לתת רישיון עסק למקום או שלא, מערך הכבאות יפעל בהתאם. בסוף אנחנו גורם מקצועי שעושה ביקורת. כחלק מקבלת רישיון לעסק יש כמה גופים שנדרשים לאשר בהם גם הכבאות. כל ההמלצות מועברות לרשות המקומית וברגע שביצעת את הכל אז יהיה רישיון. אם יאשרו רישיון עסק למקום מבלי לבצע את כל הדרישות אנחנו בכל זאת נדרוש שכך יעשו".

נזכיר כי צומת השרון דיווח במרץ אשתקד כי החלו העבודות להקמת מסוף האוטובוסים על שטח חניית בית העלמין בישיבה שנויה במחלוקת של ועדת התנועה העירונית. העירייה טענה מנגד כי ההחלטה התקבלה כחוק. מנכ"ל העירייה, איתי צחר, אמר בתשובה להצעה לסדר של סיעת "כפר סבא מתקדמת" בישיבת מועצת העיר כי מדובר בחניון זמני וכי בעתיד יועבר החניון לאזור התעשיה המתהווה כפר סבא 50. לצומת השרון נודע כי בחברת מטרופולין ביקשו להעביר צינור גז למקום אך בעירייה סירבו ואמרו כי יאפשרו לעשות זאת במקום הקבוע לכשיבנה. לכן במטרופולין משנעים משאיות גז לאזור בית העלמין.

מבדיקת צומת השרון עולה כי עם סיום העבודה נהגי מטרופולין מחנים את הרכבים ושני אנשי חברת "סופר גז" מתדלקים במשך כל לילה 84 אוטובוסים. כל תדלוק אוטובוס לוקח 10 דקות. פעם בשבוע מגיעה מיכלית אחרת כדי לתדלק את המיכלית הממוקמת בחניון.

חבר מועצת העיר מסיעת "כפר סבא מתקדמת" פנחס כהנא שהתריע בשנה שעברה נגד הקמת חניון האוטובוסים הן מבחינת המיקום והן מבחינת התהליכים הלא סבירים לדבריו שהובילו להקמת המקום אמר לצומת השרון: "מדובר בפרויקט שלא ממוקם במקום הנכון וכולם יודעים את זה, שהגדירו אותו כזמני לתקופה ארוכה ושפוגע בחניות של בתי העלמין שזקוקים לשטחים הללו, שנעשה בצורה שאינו משמרת מים למרות שהובטח שהנושא ייבחן. בפירוש אסור להקים שם תחנת תדלוק ולדעתי עדיין מתדלקים שם. אין ספק שזה פרויקט שלא היה צריך לקום לא כאן ולא בצורה הזאת".

מכבאות והצלה לישראל נמסר בתגובה: "כבאות והצלה לישראל פועלת בכל המישורים להטמעת אמצעי כיבוי הולמים, לכל גורם אשר עלול לסכן בדרך כזו או אחרת נפש ורכוש. כבאות והצלה העבירה את עמדתה לרשות המקומית, ברם, יובהר כי הכבאות הינה גורם מייעץ והאחריות בסופו של יום למתן הרישיון הינה הרשות המקומית. ככל שהרשות המקומית תסבור שיש מקום ליתן רישיון עסק למקום, תחנת כיבוי השרון בתיאום מול מפקדת המחוז והנהלת הכבאות יעדכנו את בעל העסק מהם סידורי הכבאות הרלוונטיים אשר מתבקשים נוכח סיווג העסק".

מחזיק תיק התחבורה עילאי הרסגור-הנדין: "מזה כשלושה חודשים, מאז הכנסת האוטובוסים המופעלים באמצעות גז לשירות, משתמשת חברת מטרופולין בתדלוק באמצעות מיכליות ניידות. עיריית כפר סבא הודיעה לחברה כי עליה להסדיר זאת מול כיבוי אש ואכן החברה נמצאת בהליכי הסדרת הנושא מול שירותי הכבאות במטרה להציב תחנת תדלוק נייחת. יש לציין כי זהו חניון זמני. חניון קבוע מתוכנן מזרחה משם, ואליו יגיע הגז באמצעות צינור שיחובר למערכת הולכת הגז הארצית. עם זאת, עיריית כפר סבא מעוניינת לקדם הפעלת אוטובוסים חשמליים, ולשם כך מתוכננות תשתיות תומכות במסופי הקצה. עיריית כפר סבא סומכת ידיה על דרישותיהם של שירותי הכבאות וההצלה ועומדת על כך שהפעלת תחנת התדלוק תוסדר בדחיפות".

תגובת העירייה תובא כשתתקבל.

מחברת מטרופולין נמסר: "המקום פועל כחוק".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שלום

    כאשר מנכ"ל העיר אומר שזה זמני אנחנו בטוחים שזה יהיה לעד !

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר