העבודות להקמת חניון האוטובוסים
העבודות להקמת חניון האוטובוסים

מנכ"ל העירייה: חניון האוטובוסים שנבנה על חשבון חניית בתי העלמין הוא זמני

לדברי המנכ"ל, החניון יועתק לשטח שיועד לו באזור התעשייה החדש רק אחרי שתתבצע הסדרת הצומת בכניסה לאזור התעשייה, שתאפשר הוצאת היתרי בנייה

פורסם בתאריך: 7.4.19 07:40

מנכ"ל עיריית כפר סבא, איתי צחר, הודיע בישיבת מועצת העיר שהתקיימה ביום רביעי, כי חניון האוטובוסים של חברת מטרופולין שמוקם בימים אלה על חשבון חניית בתי העלמין מנוחה נכונה ופרדס חיים, יועבר בעתיד לחניון האוטובוסים המתוכנן באזור התעשייה המתהווה כפר סבא 50.

הדברים נאמרו בתשובה להצעה לסדר של סיעת האופוזיציה כפר סבא מתקדמת בראשות הדר לביא, לפיה לחניון אין "הצדקה תכנונית, תחבורתית וציבורית". בסיעה ביקשו שמועצת העיר תצביע על ביטול לאלתר של פעולות הקמת חניון באוטובוסים, הקמת חניון בית הקברות המיועד והעברת חניון האוטובוסים לקרקע הייעודית. ההצעה נדחתה ברוב קולות הקואליציה.

כזכור, כפי שנחשף בצומת השרון בשבוע שעבר, החניון מוקם בניגוד לתב"ע. בהצעה לסדר מפורטת שהגישו בסיעת כפר סבא מתקדמת נכתב: "לאחר בדיקת האירוע נוכחנו לדעת כי הקרקע עליה מתעתדת הקמת החניון היא קרקע אשר מיועדת לחניון בית הקברות". לדבריהם, ב-29 בפברואר 2004 פורסמה למתן תוקף תכנית לשינוי ייעוד משטח חקלאי לשטח לבית הקברות. התוכנית קובעת יעודים למתחמי קבורה, דרכים ושצ"פ, פתרונות קבורה רווויה וכן מבנים לצורך מתן שירותי קבורה. במסגרת נספח התנועה בתוכנית סומנה הקרקע המדוברת כחניון ציבורי לטובת בית העלמין, העתיד לכלול 410 חניות פרטיות ו-19 חניות לאוטובוסים. "בית העלמין סובל מנגישות נמוכה", נכתב בנספח, "ומן הראוי לקבוע תקן חנייה גבוה כדי לשרת את באי בית העלמין אשר אינם צריכים לתור אחר חנייה".

בתוך כך, טוענים בכפר סבא מתקדמת שב-29 בפברואר 2001 פורסמה למתן תוקף תכנית כס/50 שבה נקבע חניון אוטובוסים. "האזור יהווה חניון, מתקני מוסך, תחנת תדלוק פנימית לצרכים עצמאיים, שירותי דרך לתחבורה ציבורית ושירותי עובדים", נכתב.

עוד טענו כי הכביש המוביל לבית העלמין, 5504, הוא בעל נפח תנועה משמעותי וממילא פניה שמאלה לתוך המתחם אורכת זמן. "לאוטובוס אף עלולה לקחת יותר", נכתב בהצעה לסדר, "הפנייה אינה מרומזרת ואיננה מוסדרת תחבורתית לשאת במסה של אוטובוסים הצפויים לעבור דרכה".

צחר השיב במועצת העיר לחבר המועצה פנחס כהנא: "פנית וביקשת שורה של מסמכים. את כולם קיבלת ללא יוצא מן הכלל. שאלת פעם נוספת ואף שוחחתי על כך עם הדר בטלפון. את הכל קיבלתם בזמן הכי מהר שניתן וקצר מהמתחייב בחוק. מה שלא צוין בדבריך שלא ניתן לאשר במיקום המוצע והעתידי של חניון האוטובוסים, כי יש בכפר סבא 50 מגבלות שלא מאפשרות להוציא היתרי בניה ללא הסדרה של הצומת. אנחנו עושים מאמצים לעשות זאת. נכון לעדכונים האחרונים שבידנו, במהלך 2019 אמורים להתחיל ביצוע הכשרת הצומת. כשזה יסתיים, יועבר חניון האוטובוסים לשם ובאי בתי העלמין ירוויחו את התשתית הקיימת".

על אף מחאות כהנא הוסיף: "דבר נוסף חשוב לדעת שיש מכרז שהוציאה המדינה, במסגרת המכרז להפעלת התחבורה הציבורית, בו מצוין השטח הזה מול בית העלמין. הם הוציאו את המכרז והם מממנים את החניון הזה. לגבי תחנת הדלק שתקום, בדקנו אם כל הדרישות עומדות. אם זה לא יתאפשר ירוויחו באי בתי העלמין חניון. עתודות הקבורה מספיקות לעוד עשרות שנים קדימה והחניון יתפתח כפי שצוין. לאור זאת אנחנו לא סבורים שראוי להמתין שנתיים-שלוש עד שיוסדר הצומת ובשלב הזה צריך להכשיר את החניון על פי החלטת משרד התחבורה. כך הרווחנו שנתיים של מערך תחבורה ציבורית בריא יותר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דואג וחרד

    ובינתיים ? באי בית העלמין, בשעתם הקשה ביותר, בבואם ללוות את יקיריהם בדרכם האחרונה, נאלצים לחנות על הכביש הראשים צפויים להיפגע או לקבל דו"ח על חנייה בלתי חוקית.
    תודה למועצת העיר !

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר