יוסי סדבון (מימין) ורפי סער. צילומים: ראובן קפונצקי, דניאלה קונטיני
יוסי סדבון (מימין) ורפי סער. צילומים: ראובן קפונצקי, דניאלה קונטיני

מים סוערים: רפי סער רוצה לחזור לראשות מפעל המים. יוסי סדבון לא מסכים שזה יקרה

בפנייה רשמית לרשם האגודות השיתופיות טוען סער שההחלטה להדיח אותו מראשות מפעל המים היתה "שימוש מופרז וקיצוני" בסמכות הרשם. סדבון טוען מנגד שראש עירייה לא יכול לפי החוק לשמש בתפקיד נוסף, ובטח שלא יו"ר מפעל המים שכן הוא אינו בעל נכס בעיר. סער: "ראוי שסדבון ימתין להחלטת רשמת האגודות"

פורסם בתאריך: 30.6.20 08:34

יו"ר האופוזיציה במועצת עיריית כפר סבא, יוסי סדבון, מתנגד לבקשתו של ראש עיריית כפר סבא רפי סער לבטל את החלטת רשם האגודות השיתופיות מחודש פברואר להדיח מראשות אגודת מפעל המים את סער ואת חברי הוועד המנהל של האגודה ולמנות תחתם ועד ממונה בראשות ראש המועצה האזורית דרום השרון לשעבר, ד"ר מוטי דלאג'ו.

סער וחברי הוועד המנהל, נזכיר, הודחו מתפקידם על ידי סגן רשם האגודות השיתופיות במשרד הכלכלה עו"ד שאול גורדון, לאחר שסער סירב לאפשר לפעיל החברתי ערן ורנר, תושב העיר וחבר האגודה, לעיין ללא כל צנזורה בפרוטוקולים של ישיבות הועד המנהל של האגודה. עו"ד גורדון התבטא במילים חריפות נגד סער ואמר כי ועד ההנהלה "מונע משיקולים זרים ופועל תוך התעלמות מהוראות הדין". סער אמר אז בתגובה כי הוא זה שביקש את מינוי הוועד הממונה ואת בדיקת התנהלות האגודה בשנים האחרונות.

בחודש מאי ביקש סער לקיים פגישה במשרד רשמת האגודות השיתופיות, עו"ד נעמה קאופמן פס, בניסיון לבטל את ההחלטה על פיזור הוועד המנהל, אולם עו"ד קאופמן פס דחתה את הבקשה וביקשה שיגיש בקשה רשמית.

כעת מגלה צומת השרון כי סער אכן הגיש, ב-31 במאי, בקשה רשמית לביטול ההחלטה בה כתב בין השאר, באמצעות באי כוחו ממשרד עורכי הדין מיתר, כי השחרת הפרוטוקולים שניתנו לורנר נעשתה בעיקר כדי לשמור על סודיות עניינים מסחריים גם של צדדים שלישיים וכן על מנת לשמור על צנעת הפרט בעיניינים מסוימים שהוזכרו בפרוטוקולים המבוקשים. "ועד ההנהלה והיועצת המשפטית לאגודה היו מצויים במהלך של ליבון הצורך בהשחרת פרטים אלו ואחרים מול משרד הרשם, כאשר קיבלו לידיהם במפתיע את החלטת סגן הרשם".

באשר להחלטת סגן הרשם כתב: "המבקשים סבורים כי החלטת סגן הרשם התקבלה תוך פגיעה חמורה בכללי הצדק הטבעי. ההחלטה לגופה נעדרת בסיס משפטי ורצופה בטעויות עובדתיות. היא מהווה הפעלה בלתי סבירה ובלתי מידתית בעליל של סמכותו של הרשם, ומבוססת על שיקולים שאינם ממין העניין. כל אלו מצדיקים ומחייבים את ביטולה המיידי. עצם ההחלטה למנות ועד ממונה לאגודה שיתופית בשל מחלוקת הנוגעת לאופן המצאת פרוטוקולים – עם השחרת פרטים מסוימים או בלא השחרה – מהווה שימוש מופרז וקיצוני ביותר בסמכות מלכתחילה".

סער ובאי כוחו התנערו מהמסקנה כי הוועד "מזניח את ענייני האגודה", כפי שהובאה בהחלטת סגן הרשם וטענו כי זו אינה עומדת על שום בסיס עובדתי כלשהו וכי הוועד שיפר לאין ערוך את מצבה של האגודה בפרק זמן קצר. כעת הם סבורים כי לרשם נתונה הסמכות המנהלית לביטול ההחלטה שקיבל בעבר, ובמקרה הזה שהתקבלה בידי סגן הרשם.

בהודעה לתקשורת כתב סדבון כי פנה לרשמת האגודות במכתב בו נימק מדוע יש לדחות את הבקשה להחזיר את ראש העיר והוועד המנהל לתפקידם הקודם. לדבריו מינויו של ראש העירייה לעמוד בראשות מפעל המים מנוגד לחוק מפני שחוק הרשויות המקומיות מונע עיסוק נוסף לראש העירייה, גם אם העיסוק הנוסף נעשה בהתנדבות. בנוסף הוא טוען כי יש לבחון את זכאותו של ראש העיר שאינו בעל נכס בעיר ושוכר בה דירה, להתמנות לוועד מנהל של האגודה, שהחברים בה הם בעלי נכסים בכפר סבא.

לדבריו, חל "ניגוד עניינים מובנה וקבוע בכהונת ראש העירייה כיו״ר הוועד המנהל של מפעל המים" וכי מאז שנת 2002 בה תוקנות תקנות אסיפת המורשים, לא כיהנו ראשי עיריית כפר סבא לדורותיהם כיו"ר מפעל המים. עוד טוען סדבון כי "שימוש בכספי מפעל המים לתמיכה בפעילות עירונית מדגים את ניגוד העניינים המובנה בין תפקידו של ראש העיר וחובת האמון שלו לאגודה, שמטרתה העיקרית היא אספקת שירותי מים".

הוא הוסיף: "אני סבור שהמבקש מנוע לטעון שנשללה ממנו זכות השימוע או לבקש זכות זו לאחר שוויתר עליה והודיע על רצונו למינוי ועד ממונה", וטען כי הדרך לערער על החלטת רשם האגודות השיתופיות הינה באמצעות פנייה לבית משפט לעניינים מנהליים בפרק הזמן הקבוע בחוק. "הפנייה לרשם בשלב זה, לאחר ארבעה חודשי פעילות של הוועד הממונה, הינה מוקדמת מדי. החלטת הרשם קובעת שניתן להביא נושא זה בדבר הצורך בהמשך כהונת הוועד הממונה לעיונו בתוך שנה ולא יאוחר מיום 1 במרץ 2021. משני דוחות הביניים המפורטים שהגיש הוועד הממונה נראה שאכן הוועד הממונה עושה מלאכתו נאמנה כוועד מקצועי כמפורט במכתבי".

תגובת רפי סער: "צר לנו שסדבון עדיין לא השלים עם רצון הבוחרים בכפר סבא. היה מן הראוי שסדבון ימתין להחלטת רשמת האגודות והגורמים המוסמכים ולכבדה טרם היציאה לתקשורת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כמובן שעדיפה ההצעה הזולה ביותר אך אם מפעל המים עושה את זה טוב יותר יש להשאיר את אספקת המים בידי המפעל, ובמקביל להפוך את האגודה לגוף מקצועי שמספק שירותים העירייה (שממש יישבו שם אנשי מקצוע ולא מפעל לסידור ג'ובים).

    חוששני שלרפי אין הכוח הפוליטי לעשות זאת ועל כן על דלג'ו לקדם את הצעתו של סער לטובת כלל תושבות ותושבי העיר (לטפל בכל תחלואי המפעל במקום להעביר פעילות המים ולהשאיר את השחיתות כמו שהיא)

  2. David sela

    חצוף מר סטבון המריר זו חציית קו אדום שלך לשלוח מכתב לרשם בגין שראש העיר לא יכול לעמוד בראש אגודה מאחר והוא שוכר דירה בכפר סבא ואין לו כל רכוש נדלני ומאחר וכל חברי האגודה יש להם רכוש בכפר סבא טיפשות או צרות עין

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר