ברז מים
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

היו"ר הממונה של מפעל המים: "בכפר סבא משלמים עבור אספקת המים יותר מבערים השכנות"

מוטי דלג'ו חושף כי מתקיימים מגעים להעברת הטיפול באספקת המים בעיר לתאגיד המים פלגי השרון. בתוך כך, היו"ר המודח של המפעל, ראש העירייה רפי סער, יוכל לבקש לבטל את ההחלטה להדיחו עד 31 במאי

פורסם בתאריך: 24.5.20 18:45

יו"ר הוועד הממונה של אגודת מפעל המים, מוטי דלג'ו, מקדם את צירופה של כפר סבא לתאגיד המים פלגי שרון. פלגי שרון, נזכיר, מספק שירותי מים וביוב לכוכב יאיר-צור יגאל ושירותי ביוב גם לכפר סבא אך לא מים, כשעל אספקת המים בכפר סבא אחראי מפעל המים, שהוא אגודה שיתופית היסטורית שבה חברים כל תושבי העיר. במקביל, מבקש היו"ר המודח של הוועד המנהל של האגודה, ראש עיריית כפר סבא רפי סער, לבטל את ההחלטה מפברואר להדיח אותו מהתפקיד.

בדיווח ששלח לחברי אסיפת המורשים של האגודה, שהם חברי מועצת עיריית כפר סבא, במלאות שלושה חודשים לכניסתו לתפקיד, כותב דלג'ו כי הוא שוקד על קיום פגישות עם רשות המים וראשי תאגיד המים פלגי השרון, כדי "ללמוד ולבחון את מיזוג נושא המים באגודה עם פלגי השרון או מתן שירותים לפלגי השרון והתחשבנות של פלגי השרון עם רשות המים, דבר שאנו עוסקים בצורה אינטנסיבית בימים אלה".

דלג'ו אף חושף בדיווח שהרווחיות של מפעל המים נשחקה עקב הרגולציה על משק המים והעלייה המשמעותית בעלויות הפקת המים. כתוצאה מכך חברי האגודה, שהם תושבי כפר סבא, משלמים לדבריו עבור אספקת המים יותר מאשר תושבי רשויות אחרות סמוכות. הוא כותב כי הוא צופה שפעילות מפעל המים לשנת 2020 צפויה להיות גרעונית. "סימן מדאיג ליכולותיה של האגודה ומצבה הכלכלי", כתב, "אפשר להסיק מהירידה המשמעותית בתמיכות לעירייה על ידי האגודה עד כי בהווה שואף לאפס. המשך המצב ללא שינויים אף צפוי גירעונות בעתיד ושימוש בקרנות והתחייבויות של האגודה לחידוש ותחזוקת תשתיות המים".

משרדי מפעל המים בכפר סבא

עוד כותב דלג'ו על התקציבים העוברים ממפעל המים לעירייה. "עיריית כפר סבא, מאז הקמת האגודה בשנת 1933 ועד למינוי הוועד הממונה, ראתה את מפעל המים כגוף הנשלט על ידי העירייה ומקור לקבלת תקציבים לפעילויות ופעולות על ידה, או בשיתוף האגודה בלשלם ישירות או בעקיפין לגופים המומלצים על ידה", כתב, "קיימים בעיר כמה עשרות חברים פעילים וביניהם חברי מועצת העיר וכאלה שנחשפו להיותה של האגודה בנוסף לספק מים גם מקור תקציבי עם רמת שקיפות נמוכה לשימושים שנעשים בכספים. הקשר בין העירייה לבין האגודה ויצירת הזהות הפרסונלית של המנהלים בשני הארגונים יצר ויוצר ניגוד עניינים מובנה שתוצאותיו כשל ארגוני ומינהל לא תקין, עם רמת ניהול המבוססת על אינטרסים של קואליציה ואופוזיציה של העיר ובמיוחד של מנהלי העיר לדורותיהם".

דלג'ו מכנה מצב זה "ניגוד עניינים מובנה וחוסר שקיפות", שגורם לטענתו, "לאי שקט חברתי בין חברי האגודה תושבי העיר הפעילים בהקשר של מינויים וחלוקת מענקים מכספי מפעל המים. יש לציין שעל פי מטרות האגודה ולפי תקנונה הינה רשאית לתמוך בפעולת תרבות וחברה ברחבי העיר למען חבריה".

לדבריו, הוא מבקש להכין תקנון חדש שייתן מענה לשינויים שחלו משנת הקמת האגודה, ומלבד הגברת השקיפות גם עדכון והכנת ספר חברים, הכנת ספר נכסים מפורט ומעודכן, הפסקת קליטת עובדים ומתן אפשרות ליציאה לפנסיה מוקדמת של מי שמעוניינים בכך.

דלג'ו, נזכיר, מונה כיו"ר הוועד הממונה על האגודה לאחר שהוועד המנהל הקודם ויושב הראש שלו, ראש עיריית כפר סבא רפי סער, הודחו בחודש פברואר על ידי סגן רשם האגודות השיתופיות עו"ד שאול גורדון. הרקע להדחה היה סירובו המתמשך של סער לאפשר לתושב העיר וחבר האגודה ערן ורנר לעיין בפרוטוקולים של ישיבות הוועד המנהל. בהחלטת ההדחה נמתחה ביקורת חריפה על ראש העירייה ובין היתר נכתב כי יש בהתנהלותו "קריאת תיגר על שלטון החוק".

בתוך כך, כאמור, דחתה רשמת האגודות השיתופיות, עו"ד נעמה קאופמן פס, ביום חמישי שעבר, את בקשתו של סער לקיים פגישה במשרדה בניסיון לבטל את ההחלטה על פיזור הוועד ומינוי ועד ממונה. היא קבעה שסער וחברי הוועד המנהל המודחים יוכלו להגיש בקשה בכתב לביטול ההחלטה להדיח אותם עד 31 במאי, ולאחר מכן תינתן אפשרות לכל חברי האגודה, שהם כל תושבי כפר סבא, להתייחס לבקשה.

רפי סער מסר: "מכתבו של ראש הוועד המנהל מוטי דלג'ו מייצג את מצבו של מפעל המים לאחר שנים רבות של ניהול שהוביל למצב זה. עם כניסתי לתפקיד ראש העירייה, החלה עבודת מטה מעמיקה מול רשות המים, על מנת להעביר את הטיפול במשק המים לתאגיד פלגי השרון, וכך לייעל את העבודה ולחסוך עלויות לתושבי העיר, וזאת.למען טובת העיר כולה. לצערי, גורמים אינטרסנטיים שלא השלימו עם תוצאות הבחירות בחרו לפעול נגד האגודה. אני מברך ובירכתי על ההחלטה למנות ועד מנהל למפעל המים, שכן אני מאמין כי צעד זה של מינוי גורם אובייקטיבי בלתי תלוי הציג את התמונה העגומה של מפעל המים ואת כשליו לאורך שנים רבות, והבעתי את תמיכתי המלאה בכך. אני מודה למוטי דלג'ו על עבודתו המקצועית וסמוך ובטוח כי נשתף פעולה גם בעתיד. אני מקווה כי רשם האגודות ייתן את דעתו בשנית בהקדם, למען תושבות ותושבי כפר סבא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רפי אמרת שאתה רוצה להפוך את האגודה לארגון מקצועי (מה הקשר למיזוג עם פלגי השרון). מדוע אם כך כל השנים העדיפו להשאיר פעילות המים בנפרד?? אם זה מה שטוב לתושבי כפר סבא (איכות ההספקה והשירות) אזי יש להשאיר הדבר על כנו. כן צריך להפוך את האגודה לארגון מקצועי ולא פוליטי, לטובת כלל תושבות ותושבי העיר.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צריך להפוך את האגודה לתאגיד מים עירוני. תושבי כפר סבא רגילים במשך שנים לקבל אספקת מים איכותית.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר