גן ילדים Paha_L depositphotos.com
גן ילדים Paha_L depositphotos.com

סערת גני הילדים: הבנות בין העירייה להנהגת ההורים, ההפגנה בוטלה

לאחר הבנות שהושגו עם העירייה: רגיעה במחאת ההורים שנוצרה בשל כוונה לסגור גנים רבים בעיר. באופוזיציה דורשים ישיבה שלא מן המניין בנושא

פורסם בתאריך: 6.1.22 17:12

עיריית כפר סבא והנהגת ההורים העירונית הגיעו להסכמות השבוע, זאת על רקע הסערה שהתעוררה בעיר בעקבות כוונת העירייה לסגור 17 גני ילדים לקראת פתיחת הרישום השבוע, המהווים מעל 10% מסך הגנים בעיר ומונים מאות ילדים. אותם גנים לא מופיעים גם באפשרויות הרישום.
בהודעה משותפת של העירייה והנהגת ההורים, כולל ועד הורי הגנים העירוני נמסר כי הוסכם שמספר גני הילדים שייפתחו בשנת הלימודים תשפ"ג ייקבע רק בתום תקופת הרישום, 23.1, ובהתאם למספר הנרשמים בפועל. כן סוכם כי ממוצע הילדים יישמר כפי שהיה בשנים האחרונות ולא יעלה על 29 ילדים בגן, וכי אם תהיה ירידה בכמות הנרשמים, והעירייה תצטרך עקב כך לסגור גנים, כמות וזהות הגנים שייסגרו ייקבעו בהתאם לרישום בפועל תוך מכלול שיקולים, לרבות העדפות השיבוץ וזאת בשיתוף הגורמים המקצועיים והנהגת ההורים העירונית. בנוסף, בדף בחירת הגנים במערכת הרישום העירונית יתווסף שדה "הערה" בו ניתן יהיה לנסח בקשה אישית, לרבות בחירה בגן שלא מופיע ברשימת גני הילדים במערכת הרישום. בהתאם לכך, גן שיירשמו אליו לפחות 25 ילדים – לא ייסגר.

שבעת חברי האופוזיציה במועצת העיר לא השתכנעו מהסיכום ודרשו לזמן ישיבה שלא מן המניין, כהגדרתם  בשל – "הניהול הכושל של החינוך לגיל הרך". לטענתם, "גנים רבים ברחבי העיר סובלים ממחסור חמור בכוח אדם וכי הטענה של עיריית כפר סבא כי מדובר בתופעה ארצית וכי לעירייה אין מה לעשות בנדון מעידה במקרה הטוב על חוסר הבנה בתחום ובמקרה הפחות טוב, על סדר עדיפויות לקוי ועל בריחה מלקיחת אחריות. לא נעשה אף מהלך לבחינת אופן ניהול כח האדם בגני הילדים ולשיפור המצב", כהגדרתם. עוד הם מציינים, כי רק לפני שבועיים הביאו למועצת העיר בקשה לתקצוב ויישום תוכנית ייעודית לגיל הרך, לרבות תוכנית ייעודית להתמודדות עם משבר כח האדם בגני הילדים: "לצערנו, ראש העירייה וחברי הקואליציה התנגדו כולם לתקצוב תוכניות אלו. הם העדיפו להגדיל את תקציבי היח"צ והאירועים על חשבון תקציב החינוך לגיל הרך. תקוותנו היא שהפעם ההצבעה של חברי הקואליציה תהיה עניינית ולא פוליטית".

קיראו גם:

סערה בעקבות סגירת 17 גנים, ההורים יפגינו בשישי הקרוב

מטעם הנהגת ההורים העירונית בשיתוף עם ועד הגנים העירוני נמסר: "הנהגת ההורים העירונית והנהגת הורי הגנים פעלו בשיתוף פעולה כדי למנוע סגירת גנים שרירותית. גנים לא ייסגרו כברירת מחדל, אלא רק אם יש ירידה בביקוש, ובכל אופן הביקוש ייבחן בצורה דקדקנית, בכל שכונה ושכונה בנפרד. ההורים שהגן שהם מעוניינים בו לא מופיע ברשימת האפשרויות שקיבלו, מוזמנים להוסיף את שם הגן בשדה פתוח שיתווסף לטופס (צפוי להתווסף ביום ראשון הקרוב). בעניין המחסור בסייעות, סוכם שהנושא עולה לראש סדר העדיפויות ותתקיים פגישת עבודה שבועית בין הנהגת ההורים לבין העירייה כדי למצוא פתרונות ישימים ואפקטיביים. לאור ההסכמות שהושגו עם העירייה, ההפגנה שתוכננה ליום שישי הקרוב, נדחית בשלב זה".

חברת המועצה ד"ר אסנת ספורטה אמרה: "ראש העיר הגדיל את תקציב היח"צ על חשבון תקציב החינוך. המשבר הזה הוא תוצאה של סדר עדיפויות לקוי. לא נשלים עם המציאות הזאת ונפעל בכל האמצעים לשינוי המצב הבלתי נסבל הזה. לילדי כפר סבא ולצוותי החינוך שלנו מגיע הרבה יותר".

מעיריית כפר סבא נמסר: "רק השבוע קבע הלמ"ס שתושבי כפר סבא נהנים מאיכות החיים הגבוהה ביותר בישראל. שביעות רצון זו, מסמלת יותר מכל את מה שחלק מחברי האופוזיציה כנראה מסרבים להבין – סל השירותים שניתן לתושבי כפר סבא הינו מהטובים בישראל. התקציב הגדול ביותר לעיר אי פעם, שאושר לשנת 2022 זה מכבר, טומן בחובו השקעה של 44% בנושא החשוב ביותר – חינוך ילדנו. חלק משמעותי מתוכו מושקע בגיל הרך ומיושם בשטח באמצעות תכנית עבודה סדורה באמצעות אנשי המקצוע הטובים ביותר. כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל, כפר סבא מצויה בתקופה רגישה ביותר שטרם נראתה כמותה. קצב התפשטות נגיף הקורונה הוא חסר תקדים ובעל השלכות קשות על מערכת החינוך. עובדה זו לצד תנאי העסקתן של צוותי גני הילדים – מציב את הרשויות המקומיות עם התמודדות מורכבת ביותר. לצערנו הרב, עובדה זו אינה מפריעה לגורמים שונים לנצל את המצב לאינטרסים פוליטיים. התבטאויות הסתה מופצות חדשות לבקרים לציבור הרחב כנגד עובדות ועובדי אגף החינוך, צוותי החינוך בבתי הספר וגני הילדים. זו לא השעה לתמרונים פוליטיים. עיריית כפר סבא ניצבת לצד עובדות ועובדי מערכת החינוך העירונית ומצדיעה להם על ניהול מערך מורכב בשיתוף מלא של ועד ההורים העירוני במקצועיות רבה, למען ילדי הגנים והוריהם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר