גן ילדים, אילוסטרציה, tifonimages depositphotos.com

סערה בעקבות סגירת 17 גנים, ההורים יפגינו בשישי הקרוב

הנהגת הורי הגנים: "העירייה החליטה באופן חד צדדי, לסגור מראש גנים לרישום לקראת השנה הבאה". העירייה: "אין זה לטובת הילד לשלבו בגן עם מספר בודד של ילדים"

פורסם בתאריך: 4.1.22 13:46

הורים רבים ברחבי כפר סבא כועסים עם היוודע הבשורה על סגירה של לא פחות מ-17 גני ילדים לקראת שנת הלימודים הבאה. מדובר ב-11% מסך הגנים בעיר, נתון כמעט בלתי נתפס. ההודעה הגיעה יממה בלבד לפני פתיחת הרישום לגני הילדים לשנת הלימודים הבאה (תשפ"ג), תזמון שקומם הורים רבים ואת הנהגת הורי הגנים העירונית, שם אמרו כי עיריית כפר סבא, החליטה באופן חד צדדי לסגור מראש גנים לרישום לקראת השנה הבאה, זאת בניגוד לעמדתם. בנוסף טענו בהנהגת הורי הגנים  כי את ההחלטה על מספר הגנים שיישארו וזהותם, בחרה העירייה בשיתוף עם המפקחות של משרד החינוך וללא שיתוף כלל של ההנהגה. חברת המועצה מטעם האופוזיציה הדר לביא, ביקרה אף היא את ההחלטה, ואמרה כי ראש העירייה רפי סער החליט באופן שרירותי על סגירת אותם 17 גנים. בעיריית כפר סבא מנגד התהדרו בהליך רישום שנעשה בליווי מערך התכנון האסטרטגי זאת במטרה לתת מענה לכל ילדי העיר בהתאם לשינויים דמוגרפיים שיחולו בה בשלוש שנים הקרובות.

כאמור, ההחלטה על סגירת 17 גני ילדים עוררה סערה רבה. בהנהגת הורי הגנים ביקשו לקבל את מערכת השיקולים לסגירתם של אותם 17 גנים, אך לא זכו להסבר. כעת, ובעקבות ההד הציבורי, החליטה ההנהגה לצאת להפגנה שתיערך ביום שישי הקרוב (7.1) בשעה 9:30 ברחבת העירייה ולהשמיע את קולם. בהנהגה ציינו: "מוזמנים כל ההורים לילדים שבגנים, והורים לילדים שאינם בגנים, אבל רמת החינוך לגיל הרך בעיר חשובה להם. יוצאים להפגנה על החינוך של ילדינו, כי מצב החינוך בעיר לא מתקבל על הדעת". בעיריית כפר סבא דחו את הטענה שמדובר בשיקול כלכלי, והדגישו כי השיקול הוא פדגוגי, רגשי וחברתי בלבד.

במקביל, הודיעה עיריית כפר סבא על פתיחת תהליך הרישום לגני הילדים עבור כ-4,300 ילדים אשר יבוצע בפעימה אחת באמצעות מערך דיגיטלי. כך הודיעה העירייה: "לאחר תהליך הזדהות קצר והכנסת העדיפויות, המשפחה תפתח רשימת גני ילדים לבחירה. מתוכם יתבקשו ההורים לבחור שלושה גני ילדים על פי סדר עדיפות. כחלק מהיערכות לפתיחת הרישום, ובעקבות זיהוי מגמות ילודה בעיר בשנים האחרונות, אגף החינוך בשיתוף המחלקה לתכנון אסטרטגי בעיריית כפר סבא קיימו עבודת מטה מסודרת על מנת להתאים את מערך גני הילדים לדמוגרפיה העירונית על פי חלוקה לשכונות ואזורי רישום. לאחר ניתוח מגמות הילודה נקבעו קריטריונים שונים לבחירת הגנים שייפתחו לרישום השנה. הקריטריון הראשון הוא מתן מענה מותאם לילדי העיר תוך עקרון של שוויון הזדמנויות, קריטריון נוסף הוא מספר מינימלי של ילדים ממשיכים בגן, וראייה כוללת של פריסת מספקת ורחבה ככל הניתן של גני ילדים בכל אזור רישום. קריטריון אחרון הוא מענה חינוכי לכלל זרמי ומגמות החינוך בעיר: ממלכתי, ממ"ד, ממ"ח, יול"א, קצר, חנ"מ וכו'".

מהנהגת הורי הגנים העירונית נמסר: "לצערנו הרב, העירייה החליטה באופן חד צדדי, לסגור מראש גנים לרישום לקראת השנה הבאה, בניגוד לעמדת הנהגת הורי הגנים העירונית וכן מבלי לבדוק בכלל את דעתם של ההורים המיועדים לאותם גנים. עד לרגע זה, ועד ההורים העירוני לא קיבל לידיו את הנתונים המראים על כמות הגנים שיש לסגור, וכן את מערכת השיקולים לסגירתם של אותם 17 גנים. נראה שלא הייתה כלל התחשבות באיכות הצוות וברמת התפקוד של הגן בהחלטה תמוהה ועצובה זו. הנהגת הורי הגנים העירונית קוראת לעירייה לפתוח את כל הגנים לרישום ולהגיע להחלטות יחד עם הנהגת הורי הגנים תוך התחשבות בביקושי ההורים כפי שישתקפו מנתוני הרישום ולתת לילדים שלנו את האפשרות להירשם לגנים שמתאימים להם".

 

 

חברת מועצת העיר, הדר לביא, אמרה: "סגירת עשרה אחוזים מגני הילדים בכפר סבא זו החלטה שלא מסתדרת עם ההיגיון ולא עם צרכי הילדים. במקום לבדוק את הבעיות בתהליך הרישום והשיבוץ ולערב את ההורים בקבלת ההחלטות, החליט ראש העירייה שרירותית על סגירת 17 גנים שאפילו לא מוצעים לבחירת ההורים בתהליך הרישום, כך שלא ברור איך מראש הוחלט שלא יהיה להם ביקוש. הפגיעה המתמשכת בחינוך לגיל הרך יושבת על חוסר הקשבה והבנה של צרכי המערכת, הילדים, ההורים והצוותים ולצערנו משפחות צעירות רבות בוחרות ברגליים – נשארות עוד שנה בחינוך פרטי או אפילו עוזבות את העיר. ככה לא מנהלים עיר".

אסנת חכמון, מנהלת אגף החינוך, אמרה: ״אגף החינוך בעירייה משקיע רבות בחינוך ילדי הגנים. כך למשל, ממוצע ילדי הגנים בכפר סבא נמוך מתקן משרד החינוך – על כך אנו מקפידים כחלק מהשאיפה העירונית לאפשר מינימום של ילדים בכל גן ומקסימום נשות צוות. העירייה משקיעה מידי שנה 35.5 מליון שקל בחינוך הקדם יסודי, וזאת לצד 97 מיליון שקל המושקע באמצעות תקצוב משרד החינוך״.

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "הודעת העירייה על בחינתם של מס' גנים לקראת הרישום לשנת הלימודים תשפ"ג מציפה באופן טבעי ומובן תגובות ושאלות רבות מצד הורים. יחד עם זאת, לצערנו במקביל לכך, מפיצים גורמים פוליטיים בעיר באופן שיטתי פייק ניוז, מסית משולל כל קשר למציאות – לשם מטרות פוליטיות אישיות. אנו מבקשים מהציבור להימנע מלייחס לאמירות אלו חשיבות כלשהי. אגף החינוך עושה ככל שביכולתו לדאוג לפיזור נכון של ילדי הגנים ולהקטנה ככל הניתן במספר הילדים תוך יצירת שוויוניות בין הגנים ברחבי העיר. חשוב לציין כי למרות שתקן משרד החינוך עומד על 35 ילדים בגן, הממוצע העירוני הוא 29 ילדים בגן. כפר סבא חווה בשנים האחרונות ירידה משמעותית במספר ילדי הגנים מה שמותיר גנים מסוימים עם מספר זעום של ילדים, בחלק מהמקרים אף של אפס נרשמים. השיקול לסגירת גן הוא פדגוגי, רגשי וחברתי בלבד – ואינו כלכלי. אין זה לטובת הילד לשלבו בגן עם מספר בודד של ילדים. כעת מתמקדת העירייה בהליך הרישום, על מנת לקבל תמונת מצב מדויקת של מספר הילדים והביקוש לכל גן. בהמשך לתהליך השיבוץ תתקבל החלטה סופית אם ואילו גנים יסגרו. כחלק מהרצון לסייע להורים וילדיהם בהליך הרגיש, פנה אגף החינוך באופן פרטני לכלל ההורים בגנים העשויים להיסגר, עם מתן עדיפות לבחירת גן חלופי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר