אילוסטרציה תחנת כוח. צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
אילוסטרציה תחנת כוח. צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

התושבים המתנגדים להקמת תחנת הכוח אחרי הדיון היום בות"ל: "צריך להתארגן למאבק"

הוועדה לתשתיות לאומיות שמעה היום את התנגדויות התושבים להקמת תחנת כוח, 1,800 מטר מזרחית לכפר סבא

פורסם בתאריך: 30.10.17 19:05

הוועדה לתשתיות לאומיות (הות"ל) שמעה היום (שני) את התנגדויות התושבים המתנגדים להקמת תחנת הכוח של חברת ריינדיר אנרגיה, סמוך לתחנת הדלק מפגש השלום, בתא שטח הכלוא בין הכבישים 6 ממזרח, 444 ממערב ו־55 מצפון, 1,800 מטר בקו אווירי מכפר סבא.

בישיבה השתתפו ממלא מקום ראש עיריית כפר סבא צביקה צרפתי ומהנדסת העיר ענת צ'רבינסקי, נציגים ממטה המאבק נגד הקמת תחנת הכוח של יישובי גוש חורשים, נציגים מאגודת מושב ירחיב, ג'לג'וליה, אלפי מנשה, משרד הביטחון, משרד הבריאות וחברות האנרגיה ריינדיר ודליה אנרגיה.

"אנחנו, המתנגדים למהלך, הצגנו במהלך הישיבה את הטענות שלנו נגד הקמת תחנת הכוח של ריינדיר באיזור", אומרת יעל בנט, ממובילי מאבק התושבים של יישובי גוש חורשים, "הפגישה הסתיימה אך לא נקבעה פגישה נוספת והתחושה היא שהכל כבר סגור והנושא הכלכלי גובר על הכל. חייבים להתארגן למאבק בו ישתתפו כל תושבי האזור. תחנת כוח לא יכולה לקום קילומטר מבתינו, באיזור שהוא צפוף אוכלוסיה. הם חסים על שמורת הטבע שאמורה לקום באזור נחל קנה, אבל את הגורם האנושי – 30 אלף איש בגוש חורשים ומאות אלפי תושבים במעגל השני שכולל את כפר סבא, הוד השרון ואלפי מנשה, לא סופרים. מתסכל ומעוות שרק ההחלטה של הקרבה לצינור הגז וההולכה של החשמל עומדים לנגד עיניה של הות"ל".

צרפתי אמר בוועדה: "לא ניתן שכפר סבא תהפוך לחצר האחורית של מדינת ישראל. כנציג העיר כפר סבא ותושביה, אני מביע התנגדות נחרצת למהלך ובעיקר לחוסר השקיפות וחצאי האמיתות איתן אנו נאלצים להתמודד. עיריית כפר סבא עושה לילות וימים על מנת להתמודד עם זיהום האוויר באזורה, ותהיה זו החלטה חסרת היגיון להכניס עוד מפגע סביבתי קשה לאזור". עוד הוסיף צרפתי: "תחנת הגז עתידה לקום 700 מטר בלבד מקלקיליה, דבר שמהווה סיכון בטחוני לכל האזור. בנוסף, לא יתכן שחברה פרטית תשיג רווחים על חשבון רווחת ובריאות הציבור".

אתמול פרסמנו כי חברי אגודת המושב ירחיב הצביעו ביום חמישי שעבר נגד החכרת שטחים חקלאיים של המושב, שני קילומטר מזרחית לכפר סבא, לחברת דליה אנרגיות, לצורך הקמת תחנת כוח. יחד עם זאת, בתא שטח סמוך, בו נמצאת תחנת הדלק מפגש השלום, 1,800 מטר בקו אווירי מכפר סבא, מבקשת כאמור חברה אחרת, ריינדיר אנרגיה, להקים תחנת כוח שאמורה, לפי פרסומים, לייצר חשמל בהיקף של עד 1,300 מגה וואט.

התושבים המתנגדים הביעו חשש מזיהום ומסכנות בריאותיות, וכן מירידת ערך הבתים והנחלות של היישובים מסביב, אם אכן תקום תחנת כוח באזור. הם גם הביעו חשש שהתחנה, אם תוקם בשטח הסמוך יחסית לקו הירוק, תהיה חשופה לפיגועי טרור ולהתקפת טילים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר