חגית ברוכים. צילום פרטי

מתכון לשבת: אשתו של בני ברוכים מכינה לכם עוגת טירמיסו

חגית ברוכים היא אופה חובבת אבל לא שוללת להפוך למקצועית. יש לה מתכון לעוגת טירמיסו מעולה והיא גם מגלה מה התבלין האהוב על בעלה הסטנדאפיסט

פורסם בתאריך: 28.6.19 08:31

קצת על עצמך: "אני חגית ברוכים, בת 42. נשואה לבני ברוכים, הסטנדאפיסט, ואמא לנועם בת 11 ולאיתמר בן 8.5. אנחנו גרים מזה שש שנים בשכונה הירוקה בכפר סבא. אני עובדת מזה 15 שנה, לסירוגין, בחברת אמדוקס ואופה עוגות להנאתי בכל הזדמנות או אירוע. האהבה שלי לאפיה מגיעה מהאהבה שלי לעיצוב ולאסתטיקה. מאז שאני זוכרת את עצמי אני אוהבת ליצור, לצייר, לצבוע ולעצב. ובאפיה אני יכולה ליישם את זה וליהנות מהכל יחד. כמובן שחשוב גם שיהיה טעים. אני לא עוסקת באפיה כמקצוע, אבל אני לעולם לא אומרת לעולם לא".

רקע בעיר: "נולדתי, גדלתי והתחנכתי בכפר סבא. לשמחתי, הצלחתי לשכנע גם את בעלי לגור בעיר. זה לא היה פשוט בהתחלה, אבל היום הוא מכור לכפר סבא אפילו יותר ממני".

 מאיפה האהבה למטבח: "האהבה למטבח הגיעה באיחור. לפני שהתחתנתי בקושי ידעתי להכין חביתה. אבל האהבה לאפיה תמיד הייתה והלכה והתפתחה עם השנים, בעיקר מהאהבה ליצירה. כשהתחתנתי מצאתי את עצמי עומדת במטבח בימי שישי, כשכולם מסתובבים בקניונים העמוסים, ונהנית מכל רגע. מבשלת ואופה ממתכונים ברשת או ממתכונים שאני מקבלת מאחותי או מחברה, ובדרך כלל אני משדרגת אותם עם משהו משלי".

שף או קונדיטור אהוב: "אין מישהו אחד מסוים. לרוב, לפני שאני מכינה משהו, מנה אני קוראת מתכונים של כמה שפים, או סתם מתכונים של אנשים לא מוכרים שאפשר למצוא בחיפוש קל ברשת, ומשדרגת לפי מה שנראה לי. בדרך כלל איעזר במתכונים של פסקל פרץ רובין המדהימה, מיקי שמו, ניקי ב, רות אופק ועוד".

מנה אהובה: "לבשל אני אוהבת חריימה עם דג סלמון, מתכון שלמדתי מגיסי. לאפות אני אוהבת מאוד עוגות בחושות, נימוחות עם הקפה. אם בא לי להשקיע קצת יותר אז עוגת טירמיסו היא מבחינתי המנצחת".

בישול או אפיה: "לגמרי אפיה!".

תבלין אהוב: "כורכום. הוא בריא, טעים ומוסיף כמעט בכל מתכון. וגם, ובעיקר, כי בעלי מכור אליו. הוא אוהב להוסיף אותו גם לחביתה ואפילו למרוח אותו כמשחה מרפאה על פצעים".

מה בתפריט ביום שישי: "בדרך כלל אנחנו אוכלים עם המשפחה שלי (שישה אחים, כולם כפר סבאים). אני בדרך כלל מכינה סלמון ברוטב חריימה בבישול ארוך של כמה שעות בתנור, גונדי (קציצה פרסית) כי הילדים אוהבים ותמיד עוגת פרווה כלשהי. אני משתדלת לגוון".

מה המנה הראשונה שהכנת: "בגיל 13 בערך אילתרנו מסיבת הפתעה לחבר מהכיתה. הייתי אצל חברה והחלטתי לנסות לאפות לו עוגה. העוגה יצאה מעולה וממש ממש גבוהה, ומאז לא הפסקתי לאפות".

מה המומחיות שלך: אני חושבת שהדבר שאני הכי חזקה בו וגם הכי אוהבת זה העיצוב של הקינוח שאותו אני מכינה".

מה לא תסכימי לבשל או לאכול: "אוכל נא. מאכלים חיים לא עושים לי את זה. לא במרקם ולא במראה".

 

מתכון לשבת

עוגת טירמיסו ללא אפיה

המצרכים (לתבנית בקוטר 24 או 26):

חבילה וחצי בישקוטים

כוס אספרסו או קפה נמס מגורען מכל סוג (עדיף קפה חזק)

כף ליקר אמרטו (לא חובה)

המצרכים לקרם הגבינה:

2 מיכלי שמנת מתוקה (500 מ"ל)

1 חבילת אינסטנט פודינג וניל

חצי כוס סוכר

250 גרם גבינת מסקרפונה

כף ליקר אמרטו (לא חובה)

בנוסף נשתמש באבקת קקאו לפיזור בין השכבות.

אופן ההכנה:

נכין קפה לטבילת הביסקוטים: כפית מלאה של קפה מגורען עם מים חמים, או כוס אספרסו. נוסיף כף ליקר אמרטו ונערבב הכל יחד. נעביר לצלחת עמוקה או כוס רחבה כדי שיהיה נוח לטבול. נטבול כל בישקוט בנפרד ונסדר בתחתית התבנית (מספיקה טבילה קלה, אחרת הבישקוטים נמסים ומתפוררים).

הכנת קרם הגבינה:

נקציף שמנת מתוקה. נוסיף את שאר המצרכים, כולל הליקר, עד לאיחוד ולקבלת קרם חלק ויציב. אם הקרם מרגיש לכם סמיך מדי ניתן להוסיף מעט חלב לפי הצורך. משטחים חצי מכמות הקרם על שכבת הביסקוטים ומפזרים מעל קקאו בנדיבות. יוצרים שכבה שניה של בישקוטים וקרם גבינה באותו אופן. מעל השכבת השנייה ניתן לפדר בקקאו שוב בצורה אחידה, או לקשט עם הקקאו בעזרת שבלונות שונות שיש לכם. עוטפים בנייר כסף ומכניסים למקרר לשש שעות לפחות (עדיף לילה). ניתן לאחסן במקפיא ולהפשיר במקרר כשעתיים-שלוש לפני.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר