גאיה נק
גאיה נק

מתכון לשבת עם גאיה נק: "המנה הזאת מחזירה אותי לבית שלי"

היא גדלה בין הסירים לשני הורים בשלנים של המטבח הפרסי ובטיול להודו התפרצה אצלה האהבה לבישול. גאיה נק תלמד אתכם איך להכין את הגונדי המושלם

פורסם בתאריך: 26.7.19 07:33

קצת על עצמך: "גאיה נק, 36, נשואה פלוס שניים (שבע ושנה וחצי), תושבת כפר סבא, עובדת בתור אנליסטית שכר בעבודה שהתחלתי לאחרונה. למדתי תואר ראשון בסוציולוגיה ופסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה ורק אחר כך למדתי חשבות שכר. יש בי גם צד אמנותי, ולפני התואר הראשון למדתי עיצוב פנים ואופנה בשנקר. אחרי הלימודים בדיוק נפרדתי מבן זוגי, אחרי חמש שנים של זוגיות וטסתי להודו. כשחזרתי הכל השתנה והתחלתי ללמוד. בגדול אני אדם שיכול להתסגל ולסגל עצמו לכל מקצוע שיש, מסטיילינג, אופנה, והאמת היא שהחלום שלי זה להיות מיילדת. לי ולבעלי, שנינו בשלנים טובים, יש גם חלום קטן להקים בית קפה משלנו".

רקע בעיר: "נולדתי וגדלתי באזור תל חי בכפר סבא ומאז ועד היום אני תמיד גרה באזור הזה. ביסודי למדתי בבית הספר השרון שעכשיו נקרא תורה ומדע, בחטיבה בבר לב ובתיכון למדתי בהרצוג היובל. לגור באזור שבו נולדתי וגדלתי משאיר אותי תמיד צעירה וילדה. הייתי בתנועות נוער ובתיכון היינו מבלים בפארקים בקריית ספיר, בקניון ערים ולמוסד שנקרא קופי טרי. גם את בעלי הכרתי בכפר סבא. הוא עלה מטשקנט לארץ בגיל תשע ומאז הוא בעיר. שנינו הינו מנהלי צוות בסלקום וככה הכרנו".
מאיפה האהבה למטבח: "תמיד ספגתי מטבח ובישולים וסירים מאמא ואבא שהיו בשלנים מעולים ועשו את מיטב התבשילים הפרסים שיש. הם היו שמים אותי על השיש וספגתי את כל הניחוחות והבטתי בהם מבשלים. מטבח זה דבר שמנקה לי את הראש, זמן איכות למוח, מרגיע אותי מאוד, כמו ספורט".

שף או קונדיטור אהוב: "'השף העירום' (ג'ימס טרוור אוליבר) , שדרך הספרים שלו למדתי את כל רזי האפייה".

מנה אהובה: "בעיקרון אני הכי אוהבת לאכול בשר כל מה שקשור לבשר. אני קרניבורית אמיתית והמנה האהובה עלי, וזה ישמע אולי לא הכי אטרקטבי, אשכי הודו. זה מעדן למות מתענוג. המנה שאני הכי אוהבת להכין זה גונדי, מאכל פרסי של כדורי בשר על בסיס בשר וחומוס. שנים לא העזתי לעשות את המנה הזו כי היה לי ראף מאוד גבוה של הגונדי של אמא ופחדתי לנסות ולהיכשל. והנה, לפני שנה וחצי ניסיתי גונדי, ובפעם שניה כבר יצא לי פגז. המנה הזו אותנטית ומחזירה אותי לשורשים שלי לבית שלי למקום שבו גדלתי".

בישול או אפיה: "ברור שבישול כי יש בו יד חופשית והוא פחות מדע מדויק. זה דבר יצירתי ואפשר להכניס המון טוויסטים. אפייה מזכירה לי את העבודה שלי, עם המון מספרים ודיוקים".

תבלין אהוב: "כורכום. יש לו המון ערכים בריאותיים והוא אנטי דלקתי, והוא גם צובע יפה את המאכלים ומכניס חיים לאוכל. גם קארי, שמחזיר אותי לשלושת הטיולים שלי בהודו".
מה בתפריט ביום שישי: "צלעות כבש בתנור עם בצל, כמון ומרינדה, קציצות שאמי מהמטבח הפרסי של בשר עם תפוח אדמה וירק, ואני מכינה גם אורז וגונדי. בגלל שאנחנו שומרים כשרות ואני לא עושה קינוחי פרווה, אז לקינוח אנחנו אוכלים פירות. את הקינוחים החלביים שאני מכינה בשישי אוכלים ביום ראשון, כשהקינוח האהוב עלי זה עוגת גלידה של אמא שלי, עוגת שמנת עם נשיקות מרנג ונסקפה".

מה המנה הראשונה שהכנת: "פסטה עם טונה ועגבניות. זו הייתה המצאה שלי ושל חברה שלי כי רצינו לעשות משהו זריז, בריא וטעים אחרי לימודים. אני גם מכינה אותה לילדים. המנה הראשונה הרצינית יותר שלי הייתה בהודו, בטיול הראשון בגיל 21, כשטיילתי לבד וישנתי פעם אחת בקשמיר ובישלתי דגים שקניתי בשוק".
מה המומחיות שלך: "המומחיות הגדולה שלי זה פיצות, כל פעם אני מותחת את קצה הגבול של הפיצה, כי אפשר לעשות מיליון גרסאות ולשים גבינות איכותיות וירקות. הילדים מתים על זה".
מה לא תסכימי לבשל או לאכול: "כל מה שעם מחושים. דברים דוחים ויזואלית אני לא אוכל ולא אבשל".

מתכון לשבת: גונדי ("הקניידלך של הפרסים")

 גונדי פרסי

גונדי פרסי

מצרכים לכופתאות הבשר:
חצי ק"ג בשר עוף והודו אדום טחון טרי
100 גרם שומן כבש
2 בצלים קלופים וחתוכים לקוביות
200-150 גרם גרגרי חומוס קלויים וטחונים, או קמח חומוס
כפית וחצי כורכום
חצי כפית פלפל שחור‬
מלח לפי הטעם
רבע כפית הל
שתי כפות מים
הוראות הכנה:
מערבבים את כל החומרים ומניחים לנוח עד שהמרק מוכן.

המצרכים למרק:
שלושה גזרים
קופסת חומוס מבושל
קולורבי אחד
שני קישואים
כורכום, מלח, פלפל ושמן
הוראות הכנה:
שמים את כל המצרכים בסיר ומחכים לרתיחה. במקביל מכינים כדורי בשר מחומרי הבשר, מכדררים אותם בזהירות ומניחים במרק. לא מערבבים, ומבשלים על אש נמוכה במשך חצי שעה.

בתיאבון!
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר