חן בן אורי
חן בן אורי

נטורופתית, הרבליסטית ומדריכת פילאטיס. ויש לה גם מתכון לשבת

חן בן-אורי מחפשת פתרונות טעימים לבעיות בריאותיות, וההתמחות שלה במטבח היא שייקים. ויש לה בשבילכם גם מתכון לעלי גפן ממולאים

פורסם בתאריך: 8.8.19 18:54

קצת על עצמך: "אני חן בן-אורי, בת 29, נשואה + 1, נטורופתית מוסמכת והרבליסטית קלינית. אני מטפלת בתזונה, צמחי מרפא, פרחי באך, ארומתרפיה ועיסוי רפואי. כמו כן, אני מדריכת פילאטיס בשמונה השנים האחרונות. אני מטפלת בקליניקה שלי בהרצליה ובכללית רפואה משלימה, בנשים, גברים וילדים. כמו כן, אני עובדת בשיתוף פעולה עם אופיר תרדין, דולה ומדריכת הכנה ללידה, ויחד אנו מלוות נשים במהלך ההריון, הלידה ולאחר הלידה. אנחנו גם מקיימות מפגשי 'שישי נשי' לנשים בהריון. אני מאמינה בכוחות הגוף שלנו וביכולת הריפוי העצמית שלו. אני מאמינה שבטבע קיימים כל חומרי הריפוי להם אנו זקוקים: במים, בצמחים ובמזון טבעי. כל שעלינו לעשות הוא לאפשר לגופנו את התנאים לתפקוד מיטבי- רגשי ופיזי. הדרך לשם היא תהליך שכולל תזונה מותאמת אישית ואורח חיים בריא שמתאים לרצונות והצרכים של כל אחת ואחד מאיתנו".

רקע בעיר: "נולדתי וגדלתי בתל אביב. לפני שנתיים וחצי, אחרי שהבן שלנו נולד, עברנו להרצליה לשכונה שבה בעלי גדל. אני מאוד אוהבת את הרצליה ואת חיי הקהילה שלנו כאן, שהולכים ומתפתחים בזכות רכזת הקהילה שלנו דורין קלמן. השנה התחלתי לרכז את ועדת קידום בריאות בקהילה".

מאיפה האהבה למטבח: "בתחילת הלימודים עבדתי במטבח של 'נרולי', חנות טבע מופלאה עם מטבח רו-פוד אורגני. שם הכרתי מקרוב המון מזונות חדשים, מזונות על, פטריות מרפא ועוד. כשפתחתי את הקליניקה שלי לפני שלוש שנים עלה הצורך במציאת פתרונות טעימים שיתאימו למטופלים עם צרכים בריאותיים שונים. הפעם חזרתי למטבח מהזווית של מטפלת והיום אני ממש מסתכלת על האוכל ככלי לריפוי. גם התפריט שלנו בבית משתנה בהתאם לעונות השנה והצרכים המשתנים, למשל אם מישהו מצונן אכין ארוחת ערב שעוזרת לרפא צינון".

שף או קונדיטור אהוב: "האקו-שפית חן ויינשטיין, השפית של דוסה בר ולאסי בר. האוכל שלה בריא, טעים, אמיתי ומקורי. היא תמיד תדע להמליץ לך על מנה שמתאימה לך עכשיו".
מהי המנה האהובה עלייך? "כרגע, מכיוון שכל כך חם, אני אוהבת מנות קלילות, אז הבחירה שלי בחודש האחרון היא גרנולה ביתית עם גרעיני דלעת, יוגורט סויה ביתי ופירות יער או שייק ירוק של מנגו, תרד וגרידת לימון".

בישול או אפייה? "אפשר טחינה בבלנדר? אני חושבת ששייקים זה מה שאני הכי אוהבת לעשות במטבח. פתרון מושלם לארוחת בוקר קלילה, מקום להכניס אליו מזונות מרפאים שפחות עוברים אצל ילדים כמו גרעיני דלעת, ג'ינג'ר ועלים ירוקים".

מה התבלין שלך? "זעתר ושמן זית, הטעם של האדמה כאן".

מה בתפריט של יום שישי? "בדרך כלל בימי שישי אנחנו אוכלים אצל חמותי. היא מבשלת מדהים ומאוד מגוון, כל אחד מוצא את עצמו שם. יש לה סלט ירוק שנראה הכי פשוט אבל הרוטב שלו ממכר, תבשילי מאש וירקות שאני מאוד אוהבת, דגים בתנור, ותמיד יש גם מנות בשר, שאני לא אוכלת כי אני נמנעת מבשר וחלב".

מה המנה הראשונה שהכנת? "כנראה עוגת שוקולד טבעונית, בדירה הראשונה ששכרנו יחד כשהיינו סטודנטים. היא הייתה מאכזבת והמתכון שלה נזרק".

מה המומחיות שלך במטבח? "שייקים וגרנולה".

מה המנה הכי מוזרה שהכנת? "עוגת שוקולד עם בטטה ממתכון מהאינטרנט. זה יצא נורא".

מה לא תסכימי לבשל או לאכול? "בשר".

מתכון לשבת: עלי גפן ממולאים

עלי גפן של חן בן אורי

המצרכים (ל-30 עלים):
30 עלי גפן
2 עגבניות בינוניות פרוסות לעובי 1 ס"מ

למילוי:
בצל גדול קצוץ דק
חצי צרור עירית שום (או עשב תבלין אחר)
חצי כוס עדשים שחורות מושרות
חצי כוס בורגול מלא (ניתן להחליף באורז בסמטי)
מלח, פלפל ורבע כפית כמון טחון

לבלילת הנוזלים לבישול:
מיץ מחצי לימון
3 שיני שום קצוצות
2-3 כפות שמן זית
מלח ופלפל לפי הטעם

הוראות הכנה:
אם משתמשים בעלי גפן טריים, חותכים את הגבעולים מהעלים וחולטים במים רותחים במשך כ-5 דקות. קוצצים בצל דק ומטגנים במעט שמן זית עד הזהבה קלה. בקערה גדולה מערבבים עדשים, בורגול/אורז, עירית קצוצה, בצל, מעט מלח, פלפל שחור וכמון רבע כפית כמון טחון. מסדרים בתחתית הסיר פרוסות עגבנייה.
מגלגלים את עלי הגפן: פורסים עלה על משטח יבש ונקי, כאשר הצד המחוספס כלפי מעלה. בשליש התחתון של העלה מניחים כפית מתערובת המילוי ומגלגלים. ראשית מגלגלים את החלק התחתון, מקפלים פנימה את שני הקצוות משני הצדדים וממשיכים בגלגול לגליל מהודק. מניחים את עלי הגפן הממולאים בסיר, צפופים ככל הניתן. יוצקים מעליהם מיץ מחצי לימון, 2-3 כפות שמן זית, 2-3 שיני שום קצוצות, מלח, פלפל שחור ומים לכיסוי העלים, ועוד 2 ס"מ. מניחים מעל העלים צלחת כבדה עמידה לחום. מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים עם מכסה סגור עוד כשעה. מומלץ להגיש עם סלט ירוק ויוגורט סויה חמצמץ.

בתיאבון! שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר