משה גוטנטג

במטבח עם משה גוטנטג | "לבשל זו הדרך שלי להוציא את היצירתיות שבי"

משה גוטנטג למד לבשל לגמרי לבד והיום הוא מתמחה בפשטידות, קינוחים ואוכל איטלקי. הגאווה הכי גדולה שלו היא כשהילדים אוהבים את האוכל שהוא מכין, ומתברר שהמוזיקה האלקטרונית שהוא עושה בבית גם עוזרת לו לבשל

פורסם בתאריך: 22.8.19 11:02

קצת על עצמך: "אני משה גוטנטג, בן 42, גרוש במשמורת משותפת, אבא לשני ילדים בני 11.5 ו-4.5, תושב כפר סבא, עובד כמהנדס תעשייה וניהול בחברה פרטית. נולדתי בירושלים למשפחה דתית ולקראת סוף הלימודים בתיכון חזרתי בשאלה".

רקע בעיר: "הגעתי לכפר סבא בעקבות אהבה. אני וגרושתי עברנו לכפר סבא כי המשפחה שלה גרה כאן. אחרי הגירושים בחרתי להישאר בעיר כי זה מקום טוב לגדל בו ילדים. יש כאן אווירה טובה, בתי קפה נחמדים ואני אוהב להסתובב בעיר".

מאיפה האהבה למטבח: "אמא שלי מבשלת נהדר, אבל לא הייתי מהילדים האלה שיושבים במטבח ולומדים בישול מאמא. האהבה לבישול תמיד הסתתרה אצלי איפשהו, ורק לקראת סוף הנישואין, לפני כמה שנים, נכנסתי ברצינות לעולם הבישול. רציתי להיות עצמאי, לדעת להכין מנות וקינוחים בעצמי ובלי עזרה של איש ועשיתי כמה ניסיונות. ראיתי שיש תגובות טובות ומאז אני מבשל לי לילדים לחברים. הבישול מוציא ממני את היצירתיות שבי ואני אוהב לבדוק דרכו את גבולות היכולת שלי. השאיפה העיקרית שלי היא שהילדים שלי יאהבו את האוכל שאני מכין. עבורי זו גאווה גדולה. אגב, יש לי גם תחביב חדש – אני מתקלט בבית, בעיקר מוזיקה אלקטרונית, וזה גם עוזר לי בבישול".

שף או קונדיטור אהוב: "אין לי כזה. לא ממש חשוב לי מי מכין את האוכל אלא איך זה מרגיש לי, אם בא לי לאכול מאכל כזה או אחר או לא. אני בדרך כלל לוקח מתכון שמוצא חן בעיני ופשוט עושה אותו בעצמי. אני גם לא חובב תוכניות בישול. עבורי זה בזבוז זמן. בזמן שאני רואה אני כבר יכול להכין את אותה מנה ממתכון".

המנה האהובה: "אני הכי אוהב לאכול אוכל איטלקי, מכל הסוגים ואת כל המנות. ניוקי ורביולי בעיקר. מאוד אהבתי את המנות במסעדת פסטה מיה בהוד השרון".

בישול או אפייה: "אני מעדיף אפייה כי זה יותר מתכתב עם הטכנולוג שבי. זה מדע מדויק ואחרי שסיימת את השלבים אתה לא צריך לשבור את הראש אלא עושה 'שגר ושלח' – פשוט מכניס את הקינוח לתנור או למקרר וזהו. בישול דורש התעסקות לאורך כל התהליך. וכן, יש משהו בהכנת קינוחים שמסתדר טוב עם ילדים בחופש. אתה מתקתק את זה לתנור ויכול להתפנות אליהם".

תבלין אהוב: "תערובת תבלינים גריל עוף שמשדרג לי המון מאכלים כמו חזה עוף או שניצלים של שישי. זה עושה פלאים גם לפירה ולאורז".

מה בתפריט של יום שישי: "בצהריים יש קבוע שניצלים עם פירה פרווה, כי אני שומר כשרות, ואני מוסיף לפירה שמן זית כי זה בריא יותר מחמאה. בערב אנחנו אוכלים חלבי. אני מגיש לילדים פסטה מכל מיני סוגים, קינוח או עוגת גבינה באירועים מיוחדים. כמובן שאם הילדים היו פחות בררנים הייתי מכין אוכל מתוחכם יותר, אבל אני זורם איתם. לפעמים בשישי בערב אני מכין ניוקי עם רוטב בשמל ופטריות והם טורפים את זה".

מה המנה הראשונה שהכנת? "המנה הראשונה הרשמית, שהכנתי לפני כמה שנים, הייתה מוקפץ בווק. אבל במקום לקנות אטריות אורז הכנתי את המנה עם ספגטי וזה לא עבד. למזלי, זה עדיין יצא ממש טעים".

מה המומחיות שלך במטבח: "בעיקר פשטידות, כי זה קל להכנה, מהיר, טעים ופשוט. זה מתאים בול לגרושים שהם גם חסרי ניסיון במטבח אבל רוצים להכין מנה קלה ובריאה לילדים. בדייט אולטימטיבי אני מכין לבחורה אוכל איטלקי, ניוקי או ריזוטו ולקינוח עוגת גבינה או פאי לימון, בתקווה שזה יקלע לטעם שלה".

מה לא תסכים לבשל או לאכול? "אוכל לא כשר, ויש דברים כמו כבד אווז ולשון של פרה שאני בחיים לא אוכל ובטח שלא אבשל".

מתכון לשבת: פשטידת פטריות

פשטידת פטריות

פשטידת פטריות

המצרכים:
2 בצלים גדולים קצוצים
2 סלסלות פטריות שמפיניון טריות חתוכות
2 ביצים
חצי כוס קמח תופח
חבילת גבינת קוטג'
2 כפות גבינה צהובה מגורדת
2 כפות גבינה בולגרית מפוררת (או כל גבינה שבא לכם)

לתיבול:
כפית שטוחה של אבקת מרק, מלח ופלפל.

אופן ההכנה:
מטגנים בצל במחבת עם מעט שמן זית עד להזהבה. מוסיפים את הפטריות וממליחים לפי הטעם. מבשלים במשך כחמש דקות עד שהנוזלים מצטמצמים ואז מסירים מהאש ומצננים. את תערובת הפטריות והבצל מעבירים לקערה, מוסיפים את שאר המצרכים ומערבבים. שופכים את הבלילה לתבנית ומכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות למשך כ-40 דקות. אם רוצים לעשות פשטידת פרווה, אפשר לוותר על הגבינות.

בתאבון
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר