מירי פסוב

מתכון לשבת | מרק כתום של מירי פסוב: “אני מרגישה את האמנות בכל מנה”

מירי פסוב היא אמנית רב תחומית - מציירת, מפסלת וגם מבשלת. “אני כבר לא מפחדת ומעיזה ויוצאות לי המנות הכי טובות בעולם”, היא אומרת ומספקת מתכון למרק בטטה

פורסם בתאריך: 24.10.19 13:49

קצת על עצמך: קוראים לי מירי פסוב, בת 68 מרעננה, אלמנה ואמא לשלושה ילדים, יובל, יהודית ודורון. אני אמנית רב תחומית, עוסקת בציור, פיסול ועובדת עם אדריכלים ומעצבי פנים, שחווה את עולם הבישול כעולם יצירה ולא רק כאוכל. מבחינתי לבשל זה מכלול של צבע, טעם, ריח ויופי. זה אוכל המוגש עם הרבה חיוך ואהבה בכל מנה. אמי אומרת שנולדתי אמנית וכבר בגיל שנתיים יצרתי את הפסל הראשון שלי מפלסטלינה. בצבא וקצת אחרי הייתי גרפיקאית ושרטטתי גם בשביל הפרנסה. אבל בזכות בעלי שדחף ופרגן ועזר, יכולתי להיות רק אמנית וגם להתפרנס מזה כי עבדתי עם ארכיטקטים, אדריכלים ומעצבי פנים שם שילבתי את האמנות שלי, בחוץ ופנים החלל. אני מבשלת ומארחת הרבה. כשאני מבשלת זה לרוב ארוחות גדולות להרבה אנשים, גם משפחה וגם קולגות ואמנים. אני אוהבת לארח כי אני משקיעה גם בכל מה שמסביב. השולחן שלי הוא בכלל יצירת אמנות. אני משקיעה בכל פרט, לא רק בעיצוב אלא גם באווירה, ומביאה את הראיה האמנותית שלי גם לצלחת ולשולחן, ולנראות כי זה חשוב”.

רקע בעיר: אני ברעננה מעל 38 שנים, ואני גם בהנהלת פורום אמני רעננה ‘מוזה’, שמה מייחד אותה זה האמנים, חילונים ודתיים, וגם אמנים מטירה והמשולש איתם אנו מציגים בימים אלו ממש תערוכה ביד לבנים ברעננה”.

מאיפה האהבה למטבח: “מאז שהפכתי לאמא רציתי לשמח את ילדיי עם אוכל טעים, יצירתי ומושך וגם את בעלי, וככה גיליתי את היופי בבישול. הכנתי מנות מוכרות ושיפרתי אותן מבחינת העיצוב. בהתחלה ידעתי להכין רק סטייק על המחבת, וכיום אני מכינה ארוחה ליותר משלושים איש, ובלי המתח והלחץ שהיה לי בצעירותי. עכשיו הכל חופשי וזורם ואני באמת מרגישה את האמנות בכל מנה כי אני כבר לא מפחדת ומעיזה ויוצאות לי המנות הכי טובות בעולם”.
שף או קונדיטור אהוב: “וואו. אני חושבת שאייל שני. הוא אמן אוטודידקט בכל תחום הבישול, וחוץ מהמנות המופלאות שלו במסעדת קרלטון הוא גם פתח מסעדה מצליחה בניו יורק”.

מנה אהובה: “גמבה אדומה ממולאת. זו מנה צבעונית במיוחד בעיני. אני ממלאת את הפלפלים באורז והרבה ירקות, ופירות כמו אגסים או תפוחים מעל. זו מנה שמלווה אותי מאז שהילדים היו קטנים והיה חשוב לי שיאכלו ירקות פירות, והצבעוניות והטעמים החדשים משכו אותם”.

בישול או אפייה: “ברור שבישול שזו יצירה מבחינתי. אפיה זה מידות ולא מדבר אלי”.

תבלין אהוב: “אני משתמשת הרבה בכמון מזרחי בגלל הטעם והריח. אני גם משלבת הרבה כוסברה במנות ותבשילים”.

מה בתפריט ביום שישי: “כשאני עושה קבלת שבת אני משקיעה בחצילים רומנים וגם גמבה רומנית, מרקים בחורף כמו מרק כתום בטטה או מרק עוף עם קניידלך. אני גם משלבת הרבה דגים, כמו לברק ובעיקר סלמון שנחשב לבריא וקל להכנה”.

מה המנה הראשונה שהכנת: “אני חושבת שסטייק, וגם ניסיתי לאפות עוגת גבינה שהיתה טעימה אבל לא התרוממה”.

מה המומחיות שלך: “דגים. זה טבעי, טעים, בריא. מנה שמביאה פשטות לשולחן, ואני נהנית ליצור מנות טעימות עם דגים”.

מה לא תסכימי לבשל או לאכול: “אני מודה שאני לא חובבת פירות ים. לא בגלל הכשרות אלא בגלל שזה לא מדבר אלי”.

מתכון לשבת

מרק בטטה

המצרכים (עד עשרה אנשים):

4 בטטות גדולות
2 כרישה
2 בצל
3 גזרים
2 תפוחי אדמה
חתיכת דלעת במשקל רבע קילו
2 שמנת לבישול, רצוי צמחית
מלח ופלפל
שמן זית
רבע חבילת חמאה
הרבה אהבה

אופן ההכנה:
מרתיחים בסיר גדול 3 כוסות מים. מכניסים את הבצל והכרישה עם מעט שמן זית, ולאחר מכן מוסיפים לסיר את שאר הירקות, חתוכים לקוביות קטנות ובינוניות. מבשלים 20 דקות על אש בינונית לאידוי וריכוך. מוסיפים עוד 2 כוסות מים ומתבלים במלח ופלפל. בסיר נפרד מרתיחים את השמנת לבישול, ואז מוסיפים למרק. מתקנים את התיבול ומוסיפים רבע חבילת חמאה, ומבשלים 15 דקות נוספות ומוסיפים מעט אגוז מוסקט. אפשר לטחון, ואפשר גם לא.

בתאבון, שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר