ליטל נחמן. צילום קרן שם טוב חימוביץ

לליטל נחמן, מומחית בטיפול בהפרעות אכילה, יש בשבילכם מתכון לשבת

ליטל נחמן מקפידה לבשל עם חומרי גלם טריים והרבה ירקות, לא יכולה בלי עוגת גבינה ויש לה גם מתכון מנצח לסושי

פורסם בתאריך: 31.10.19 18:32

קצת על עצמך: "שמי ליטל נחמן, בת 40, נשואה ואמא לשניים – בת 10.5 ובן 7. אני תזונאית קלינית שעוסקת ומתמחה בטיפול בהפרעות אכילה ומטפלת בין השאר באכילה רגשית. אני מגיעה מתחום בריאות הנפש ועבדתי בתחום במרפאות רב-מקצועיות וטיפלתי בהתמודדויות בתחום האכילה בבריאות הנפש ובהפרעות אכילה. כיום אני מנהלת את יחידת התזונה בבית החולים שלוותה ומטפלת בקליניקה פרטית בהרצליה. אני מאמינה בהסתכלות על הגוף ועל הנפש כיחידה אחת שלמה והוליסטית ומתאימה את הטיפול המתאים למטופל, משתמשת בכלים מעולמות ה CBT,ACT,DBT ועוד. מוזמנים לבקר באתר שלי – www.litalnondiet.com".

רקע בעיר: "נולדתי בימית וגדלתי בכרכור. כיום אני גרה כתשע שנים בהרצליה, באזור של קהילת יוחנני הירוקה, באזור אשרמן. אני שותפה ליוזמה של 'אפשרי בריא' בהובלת דורין קלמן רכזת הקהילה, ונהנית משילוב בשלל פעילויות גם בתחום הבריאות. מאז שפתחתי את הקליניקה, מכירים אותי כתזונאית שעובדת בשיטה ללא דיאטה (non-diet)".

מאיפה האהבה למטבח? "כשהייתי ילדה אכלנו אוכל בריא וגם לא בריא, כמו שהיו מכינים פעם. בעקבות מצבו הרפואי של אבי עברנו לאוכל בריא יותר המבוסס על יותר ירקות, פחות טיגון ושימוש בשמנים בריאים. כיום למדתי ליהנות ממנות טעימות ובריאות כמו סלטים מושקעים, אוכל מבושל וירקות אפויים או מבושלים, שגם שומרים על בריאות ועל משקל תקין וגם בסיום הארוחה אפשר לחוש סיפוק מהאכילה ללא רגשות אשם".

שף או קונדיטור אהוב? "אני מתחברת לסגנון של מיכל אנסקי, שעובדת עם חומרי גלם עונתיים וטריים, המספקים לנו מלאי של ויטמינים ומינרלים חשובים. ואם אני בוחרת בקינוח אז אעדיף כבר לבחור במשהו ממש מפנק ושווה כמו הקינוחים אצל ירדן לולו הקונדיטור, או במי שמבשל מהלב לאנשים שהוא אוהב וחמותי היא דוגמה טובה לזה".

מנה אהובה? "כל מנה שמכילה גבינות. יש משהו בהן ששובה אותי, בטעם, ברכות, במרקם. ואם להתמקד – אז עוגת גבינה אפויה. אם כבר משהו טעים, אז שיכיל הרבה סידן".

בישול או אפייה? "בישול עם רוטב שמכיל הרבה ירקות, טעמים ביתיים וניחוח שפותח את התיאבון, מזין ומשביע".

מה התבלין שלך? "מלח. כמובן שבמידה הנכונה ובהתאם להנחיות רפואיות כמו לחץ דם וכו'. מלח משדרג כל מנה, אפילו במנות מתוקות בכמות מאוד קטנה הוא מייצר איזון של טעמים. ומשהו למחשבה: מי יודע כמה מלח/נתרן יש בדגני הבוקר שלו?".

מה בתפריט של יום שישי? "הבחירה שלי למנה עיקרית משביעה ומזינה עם חלבון איכותי קליל, טעים, ועם אומגה 3, היא כמובן דג. אין על דג חריף, שאפשר לשלב עם תוספת של אורז או תפוחי אדמה. אפשר גם עם פרוסת חלה וסלט ירקות גדול וטעים לארוחת שישי מאוזנת לכולם".

מה המנה הראשונה שהכנת? "מאז השינוי הבריאותי שעשיתי, בו הורדתי גלוטן, אני מכינה עדשים שחורות או ירוקות בצורת סלט, עם ירקות ועשבי תיבול שמקפיץ טעמים ומתאים גם לטבעונים".

מה המומחיות שלך במטבח? "כשיש לי זמן אני אוהבת להכין סושי צמחוני. צברתי ניסיון ויש לי מיומנות טובה יותר בדיוק של טעם האורז ובהידוק של הגלגול של הרול. עם התוספות אפשר ממש לגוון וליצור טעמים שונים".

מה המנה הכי מוזרה שהכנת? "ניסיתי להכין חומוס מעדשים כתומות. זה לא יוצא באמת כמו חומוס, וטעים בעיקר כשזה טרי באותו היום".

מה לא תסכימי לבשל או לאכול? "אוכל שמכיל שומן רווי מהחי או מהתעשייה בכמות גבוהה יחסית, ובכלל אני מעדיפה אוכל כמה שפחות מעובד, קרוב לחומרי הגלם הטבעיים ובהכנה ביתית כמה שניתן".

מתכון לשבת: סושי צמחוני

המצרכים (5-4 רולים):
כוס אורז עגול לסושי
כוס ורבע מים פושרים
3 כפות חומץ אורז
חצי כפית מלח
כף שטוחה של סוכר
חבילת אצות נורי

המצרכים למילוי הסושי:
האפשרויות גמישות ומגוונות: רצועות מלפפון דקות, רצועות גזר דקות, בצל ירוק קצוץ, חביתה, אבוקדו, בטטה מאודה. מי שמעוניין יכול להוסיף דג טרי.

אופן ההכנה:
שוטפים את האורז במסננת דקה עד שהמים שקופים, מעבירים לסיר, מוסיפים כוס ורבע ומים ומבשלים כמו אורז רגיל עד שגרעין האורז שקוף ומתפורר בקלות. משאירים את הסיר סגור לעוד כ-10 דקות ורק אז מעבירים לקירור בקערת זכוכית או קרמיקה או עץ. בינתיים את החומץ, הסוכר והמלח מבשלים יחד בסיר קטן, עד שהמלח והסוכר נמסים כמעט לחלוטין. מקררים מעט ומערבבים עם האורז בעזרת כף עץ או סיליקון. מניחים בצד ועוברים להכין את המילוי.

ועכשיו ליצירה: פורשים דף אצת נורי על שטיח גלגול סושי, כך שהצד המבריק כלפי מטה. אחר כך לוקחים חופן אורז בידיים לחות ומהדקים לשכבה דקה על האצה. בשליש הראשון מסדרים את רצועות המילוי, מגלגלים תוך כדי הידוק וחותכים בסכין חדה ולחה.

בתאבון, שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר