גוזלמה תרד. צילום איתי זיידה

מהמטבח של איתי זיידה: גוזלמה תרד לשבת

איתי זיידה מרעננה התחיל לבשל ברגע שהגיע לעיר, הוא מאוהב במטבח האיטלקי ועמל שנים על פיתוח הפיצה המושלמת. ויש לו גם מתכון מהמטבח הטורקי

פורסם בתאריך: 28.11.19 14:57

קצת על עצמך: “אני איתי זיידה, בן 37 מרעננה. אני עוסק כבר 15 שנה בתחומי מערכות מידע, וכיום עובד בחברת כרטיסי האשראי מקס. אני נשוי לטל ואבא ל-3 בנות: רוני בת ה-7, שיר בת ה-5 ואביב בת השנה וחצי. נולדתי וגדלתי בבאר שבע, וקצת אחרי שהשתחררתי מהצבא, הגעתי לרעננה בעקבות האהבה. זה קרה לפני 14 שנה. אני מאוד אוהב לבשל ולהיות במטבח, ומעבר לאוכל אני אוהב מאוד ספורט, בעיקר ריצה, ונוהג גם לצאת לטיולים וטרקים שונים בעולם”.

רקע בעיר: “מיד כשהגעתי לרעננה התאהבתי בעיר. האוכלוסייה האיכותית והירוק בעיניים בכל מקום עושים מבחינתי את ההבדל. מאוד אכפת לי ממה שקורה בעיר ואני משתדל לגלות מעורבות היכן שניתן”.
מאיפה הגיעה האהבה שלך למטבח: “הרומן עם המטבח החל פחות או יותר כשהגעתי לרעננה. גרתי אצל ההורים של טל, אשתי, והתחלתי לבשל ולנסות כל מיני דברים, בעיקר על חמי וחמותי. התנסיתי בכל מיני מאפים ובישולים, ומהר מאוד הבנתי שאני נמשך למטבח האיטלקי, בעיקר לחלק הדרומי שמתאפיין בבישול ים-תיכוני. את האהבה למטבח אני משתדל להשאיר בגדר תחביב עיקרי ולא מעבר לכך, כיף לי שהמשפחה והחברים נהנים מהאוכל, אבל אין לי עניין לקחת את זה הלאה”.

שף או קונדיטור אהוב: “אני מאוד אוהב את חיים כהן ואת השותף שלו לשעבר עיתונאי האוכל ד”ר אלי לנדאו ז”ל, שהיו משלבים הרבה מאוד טעמים וטכניקות ממטבחים שונים – האיטלקי, הספרדי והישראלי, ויוצרים טעמים חדשים ומעניינים”.

מהי המנה האהובה עלייך: “המנות שמגיעות מהמקום הפשוט הן האהובות עלי. אחת מהן היא פולנטה, מנה איטלקית בסיסית מקמח תירס מבושל בחלב או ציר ירקות, כאשר לשדרוג מוסיפים גבינת פרמזן שמעשירה את המנה בטעמים חזקים. אצלנו בבית אוכלים סיר שלם ברגע שהמנה מוכנה”.

בישול או אפייה: “אוהב את שניהם אבל נמשך יותר לאפייה, שם נדרש יותר דיוק בזמנים ובכמויות”.

מה התבלין שלך: “ראס אל חנות מהמטבח הערבי הוא ללא ספק אחד התבלינים האוהבים עלי, ובמיוחד מעניינת העובדה שכל ‘חנות’ תבלינים אחת שונה מהאחרת, ויכולים להיות הבדלים בטעם ובארומה של ראס אל חנות ממקומות שונים. הראס אל חנות בירושלים, שונה מזה שבחיפה או במקום אחר”.

מה בתפריט של יום שישי: “לרוב ארוחה חלבית. יש חלה ביתית על השולחן ומגוון של מאכלים – פשטידות, רטבים ביתיים שונים, סלטים ולעיתים טל מכינה גם חריימה שמסתיים תוך דקות”.

מה המומחיות שלך במטבח: “אני אוהב במיוחד את המטבח האיטלקי. המומחיות שלי היא פיצה תוצרת בית מבצק שפיתחתי במשך כמה שנים לאחר המון ניסוי וטעיה. הפיצה אצלי מגיעה בתוספת כל מיני בסיסים שונים, כגון בסיס קרם בטטה או בסיס פסטו שמקפיצים את אותה פיצה פשוטה כמה רמות למעלה”.

מה לא תסכים לבשל או לאכול: “באופן כללי אני די פתוח, ולא אסרב להתנסות בדברים חדשים”.

מתכון לשבת: גוזלמה תרד

גוזלמה תרד. קרדיט_ איתי זיידה

המצרכים(8 יחידות):
לבצק:
3 כוסות קמח
1.5 כוסות יוגורט (עדיף 8%)

חצי כפית מלח

למילוי:
150 גרם גבינת פטה
150 גרם גבינת קשקבל
חצי חבילת תרד
שני בצלים

אופן ההכנה:
מערבבים את הקמח והיוגורט במעבד מזון לפחות 10 דקות, כאשר הבצק צריך להיות יציב ולא דביק. אם הוא דביק, מוסיפים עוד קצת יוגורט או מים. נותנים לבצק לנוח למשך שעה. במקביל, מטגנים בצל קצוץ דק עד שהוא הופך לשקוף, ולאחר מכן מוסיפים את התרד ומטגנים כ-5 דקות. מערבבים את הגבינות עם הבצל והתרד בקערה. מחלקים את הבצק ל-8 חלקים ומרדדים לריבוע דק מאוד. שמים את תערובת הגבינות, הבצל והתרד באמצע כל ריבוע ומקפלים למעטפה. מברישים כל אחת מהמעטפות בשמן זית ומטגנים עד שהיא משחימה משני הצדדים.

בתיאבון!

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר