לילך טטרו והעוגה

מהמטבח של לילך טטרו: מתכון לעוגת שוקולד מטורפת

את העוגה הראשונה שלה לילך טטרו אפתה ליום הולדת שנתיים של הבן שלה, ומאז לא הפסיקה. היא גדלה על המטבח הטורקי ולא אוכלת סטייקים. “האהבה שלי למטבח התחילה מהאהבה הענקית שלי לשוקולד”, היא אומרת

פורסם בתאריך: 13.2.20 16:38

קצת על עצמך: “אני לילך טטרו, בת 47, ילידת שכונת נוף ים בהרצליה. נשואה לדדי, לוחם אש בכבאות אש הרצליה, שגם הוא יליד העיר, ואמא לאוריין בן ה-16. אני עובדת בתחום האדמיניסטרציה עם בכירים במשק והאפייה היא תחביב שלי”.

רקע בעיר: “גדלתי בהרצליה ולמדתי בבית ספר היסודי יוחנני ובתיכון הראשונים. היתה לי אחלה ילדות של שנות ה-80”.

מאיפה האהבה למטבח: “האהבה שלי למטבח, בעיקר לאפיית עוגות ועוגיות, התחילה מהאהבה הענקית שלי לשוקולד ומעוגת שוקולד פשוטה וטעימה שהכנתי לבני ליום ההולדת, וכך התגלגל לו תחביב מהנה ובעיקר טעים. כמובן שלאור כל ההצלחות היו במקביל הרבה אכזבות, נפילות וניסיונות שהבנתי שרק מהם אני לומדת. האם אני יכולה לומר היום שאני יודעת הכל? עדיין לא! יש לי עוד הרבה מה ללמוד”.

שף או קונדיטור אהוב: “יש הרבה קונדיטורים שאהובים עלי, למשל דודו אוטמזגין אלוף העולם. יש בלוגרים נהדרים של אפייה שנותנים עצות וטיפים במטבח, משתפים מתכונים ועונים על שאלות של גולשים, למשל ‘שמח במטבח’ של רות אופק, הבלוגריות קרן אגם ואורלי הופמן שאני חייבת לפרגן להן ולומר להן שאפו. הן ממש מוכשרות וכיף לי ללמוד מהן”.

מנה אהובה: “אני באה מבית טורקי וגדלנו בבית בעיקר על מאכלים טורקיים. אני אוהבת בורק, שזה כמו פשטידה עם עלים של בורקס עם תרד וגבינה מלוחה. אמי שתחייה הייתה אופה הרבה, הריח היה יוצא מהחלון ישר לשכנים שהיו צועקים לה ‘אסתריקה מה הכנת היום’ וכולם היו באים לטעום. רוב דברי המאפה של אמי הגיעו מהבית הטורקי שבו גדלה – הבורק, קורבייס – עוגיות ירח שקדים, וטרבדוס – מאפה ממולא באגוזים טחונים וקינמון עטוף ברוטב דבש מתוק. למדתי מאמא שלי להכין טרבדוס. זו ממש פרוצדורה להכין את זה, אבל זה מזכיר לי את הילדות כשאמא שלי היתה מכינה את זה מדי שנה בצאת יום כיפור. אני עד היום משתדלת להכין את זה בצאת יום כיפור ובפעם האחרונה אמא שלי החמיאה על העוגיות שהכנתי. בנוסף לאוכל שגדלתי עליו אני מאוד אוהבת אוכל איטלקי”.

בישול או אפייה: “אפייה. אני פחות מתעסקת בבישול ופחות אוהבת את זה, אבל אני מבשלת הרבה”.

מה התבלין שלך: “קינמון. אחרי האפייה הריח בבית מזכיר לי את הילדות שלי”.

מה בתפריט של יום שישי: “יום שישי זה כמובן הדגים החריפים שאני עושה ומסביב הסלטים, אבל אין אצלנו שישי בלי עוגה מושקעת לשבת. המומחיות שלי היא עוגות שוקולד ולרוב אני מכינה אותן וגם עוגת בחושות, למשל עוגת מייפל ועוגות תותים, בעיקר בגלל בעלי שאוהב תותים עם קצפת”.

המנה הראשונה שהכנת: “אפיתי עוגה שוקולד לבן שלי ליום הולדת שנתיים שיצאה טעימה ויפה. זה אתגר איתי. באתי מבית שבו אמא שלי עשתה הכל. זו היתה הצלחה ושם גיליתי את האהבה לאפייה ומאז לא הפסקתי לאפות. בשנתיים האחרונות התחלתי לעשות דברים יותר מיוחדים”.

מה המומחיות שלך: “כמעט מדי שבוע אני מכינה עוגה, אם זה בתחילת השבוע או בסוף השבוע לשבת. בין לבין אני מכינה עוגיות, כדורי שוקולד מיוחדים ועוד דברים טעימים. את רוב העוגות היפות אני מעניקה לימי הולדת של חברים ומשפחה. הכי כיף לשמח את האחר וזה גורם לי לאושר גדול. אף אחד לא הופל לעני מלתת”.

מה לא תסכימי לבשל או לאכול: “למרות שאני מבשלת בשר ועוף ואנחנו אוכלים אותם בבית, קצת קשה לי עם זה והייתי מעדיפה שלא כי אני אוהבת חיות ואני לא אוהבת את המגע. אני לא אוכלת סטייקים”.

מתכון לשבת

עוגת שוקולד עם קרם נוטלה וגאנש שוקולד חלב

מתחילים בהכנת תחתית עוגת השוקולד שכולנו מכירים והיא טעימה ופשוטה. מחממים את התנור ל-170 מעלות. זמן אפיית התחתית של העוגה הוא 45-40 דקות.

המצרכים:
4 ביצים, 1 כוס סוכר, 1 כוס שמן, 1 כוס קמח תופח, 1 כוס אבקה להכנת שוקו

אופן ההכנה:
לפי הסדר מערבבים את המצרכים במיקסר ושופכים לתבנית בקוטר של 24 ס”מ שמרופדת בנייר אפייה ומכניסים לתנור.
לאחר מכן מכינים את הקרם הנוטלה.

המצרכים:
250 מ”ל שמנת מתוקה, 1 כוס חלב, 4 כפות איסטנט פודינג וניל (אפשר גם שוקולד), כוס נוטלה

אופן ההכנה:
מקציפים את השמנת, החלב והפודינג יחד לקצפת יציבה ולאחר מכן מוסיפים כוס נוטלה ומערבבים. כדי שהקרם שיהיה עשיר יותר אפשר לפורר לתוכו פררו רושה, קינדר בואנו וכדומה ולערבב. לאחר מכן מכניסים למקרר להתייצב. מומלץ למשך שלוש שעות.

מכינים את הגאנש:
מרתיחים חצי כוס שמנת מתוקה ולאחר מכן מוסיפים 150 גרם שוקולד החלב. נותנים לו חמש דקות מנוחה ומערבבים לרוטב שוקולד. אם הרוטב דליל מדי אפשר להוסיף עוד כמה קוביות שוקולד.

הכנת העוגה:
אחרי שהעוגה מוכנה מניחים על השיש, ורק אחרי שהיא קרה ויציבה שופכים עליה את קרם הנוטלה, מיישרים ומכניסים למקרר להתייצבות הקרם. לאחר שעתיים אפשר לשפוך את גאנש השוקולד חלב ושוב מחזירים למקרר להתייצבות לפחות ללילה שלם. אחרי שהגנאש מתקשה במקרר אפשר לקשט את העוגה. כל אחד יכול לקשט לפי רצונו עם ממתקים, סוכריות צבעוניות או גרידת שוקולד חלב.

בתיאבון
שבת שלום!


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר