לירון מדואל, קאפקייקס ריבת חלב. צילום פרטי
לירון מדואל, קאפקייקס ריבת חלב. צילום פרטי

חם מהתנור: לירון מדואל ממינימרקט עליה מפתיע עם מאפינס ריבת חלב וקינמון

כילד לירון מדואל הכין עם סבתא עוגיות תוניסאיות. בתור נער בישל לחברים כשההורים טסו לחו"ל. "עד שהתחתנתי בישלתי ואפיתי, אבל לא יכולתי להתחרות באשתי", הוא מודה

פורסם בתאריך: 27.2.20 13:41

קצת על עצמך: לירון מדואל, בן 40, נשוי לאורנית, אב לשתי בנות שירה (9) וטליה (2). המשפחה מתגוררת ברחוב ששת ימים בשכונת הפרחים בכפר סבא. מנהל את העסק המשפחתי "מינימרקט עליה" שפועל בשיכון עליה בעיר משנת 1985. "העבודה שלי מתחילה בארבע בבוקר, בהתפחה של הבצקים למאפים והלחמים שאנחנו מוכרים, ואז מתחילים לקבל סחורה, פותחים את החנות בשש בבוקר לקהל הלקוחות ומתחילים את היום – קונים ומוכרים סחורות ומסיימים את היום בתשע בערב. כיוון שאני חולק את העבודה עם אשתי – אני עובד בבקרים והיא עובדת בערבים – אנחנו מצליחים להיות בבית עם הבנות ולהקדיש להן את הזמן הראוי".

רקע בעיר: "אני נולדתי בכפר סבא, בבית היולדות הישן. גרתי בשיכון עלייה עד גיל שש ואז עברנו לגור ברחוב ששת הימים ולמדתי בבית הספר ברנר. אשתי ילידת פתח תקוה. ניסינו לעבור לפתח תקוה לתקופה של קרוב לשלוש שנים, וחזרנו לפה כדי להתחיל פה את החינוך של הילדים. אני מאוהב בכפר סבא. בשום עיר אחרת שהייתי בה לא הצלחתי להרגיש את התשוקה הזאת להסתובב ברחובות בכיף. שלוש שנים בפתח תקוה לא יצאתי כמעט מהבית".

מאיפה האהבה למטבח: "האהבה שלי למטבח התגלתה בגיל מוקדם יחסית, בחטיבת אלון. בסופי שבוע, כשהיינו נפגשים עם חברים כשהוריו של אחד החברים טסו לחו"ל, הייתי לוקח איזה ספר אפייה, תלוי באיזה בית היינו, והייתי מרכיב קינוחים. עד היום אני מנסה להיזכר איך הכנתי את הפאי לימון ואת הפאי תפוחים שהכנתי אז. אני שוקל ללכת להורים של החבר לראות אם יש להם עדיין את ספר המתכונים. עד שהתחתנתי בישלתי ואפיתי, אבל כבר לא יכולתי להתחרות בטעמים של אשתי".

שף או קונדיטור אהוב: "משה מנור, השף באולם האירועים 'שירת הפארק' בכפר סבא. הוא מצליח לדעתי להוציא מכל דבר את הטעם הכי טוב שלו".

מנה אהובה: "מרק מלוחיה מצרי. אשתי חצי מצריה וטעמתי את זה אצל אמא שלה בפעם הראשונה. אבל לדעתי אשתי מכינה את זה אפילו טוב יותר. הפשטות של המרק הזה מנצחת הכל".

בישול או אפיה: "אני מעדיף אפיה, קל לפנק אנשים בעזרת דברים מתוקים. זה עובד עליהם יותר".

תבלין אהוב: "קינמון. זה גם מתחבר לאהבה שלי לאפיה".

מה בתפריט של יום שישי: "יש אצלנו בדרך כלל על השולחן דגים, עוף בתנור ומרק וגם סלטים של ירקות טריים – שומר, כרוב אדום או ירוק, עגבנייה, מלפפון".

המנה הראשונה שהכנת: "כשהייתי קטן, עוד לפני גיל 14, הייתי מכין עם סבתא שלי עוגיות טוניסאיות וגם מפרום. אני זוכר שאחר כך הרגשתי נוח יותר במטבח והייתי מכין גם עוף בשזיפים בתנור".

מה המומחיות שלך: "לנקות את הבלגן שאני עושה (צוחק). אבל אם לומר ברצינות, אני מעולה בעוגות. פעם הכנתי עוגת גבינה למישהי שזה היה כל כך טעים שהתחלתי לאכול ממנה והיה לי קשה להגיש לה אותה מרוב שהיא הייתה טעימה".

מה לא תסכים לבשל או לאכול: "חרקים ואוכל לא כשר".

מתכון לשבת

מאפינס ריבת חלב קינמון

המצרכים (18 מאפינס):
4 ‪ביצים מופרדות‬‬
200 גרם סוכר
חצי כוס שמן
כפית תמצית וניל
כפית קינמון טחון
כוס מיץ תפוזים (עדיף סחוט)
אינסטנט פודינג ריבת חלב
280 גרם קמח תופח (2 כוסות)

אופן ההכנה:
בעזרת מיקסר מקציפים את החלבונים ואת הסוכר עד לקבלת קצף יציב. מחממים תנור ל-220 מעלות. מוסיפים בהדרגה את השמן ואת התפוזים לקצף וממשיכים להקציף במהירות נמוכה עד לקבלת בלילה אחידה. מוסיפים בהדרגה את שאר המצרכים ומקציפים עד לקבלת תערובת חלקה. משמנים תבנית סיליקון עם שקעים. מוזגים את התערובת לשקעים עד לשלושת רבעי הגובה. מכניסים את התבנית לתנור ומנמיכים ל-180 מעלות ואופים כ-45 דקות. לא להיבהל אם השכבה העליונה משחימה בחצי הדרך. מוציאים מהתנור ומצננים מעט לפני ההגשה. לקישוט, ניתן לפזר מעל מעט אבקת סוכר.

בתיאבון!
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר