עוגת טריקולד, סיון גיטליץ
סיון גיטליץ ועוגת הטריקולד

המצרכים: הרבה סבלנות. סיון גיטליץ מסניף הדואר ב-G עם מתכון לעוגת טריקולד

סיון גיטליץ, זכיינית סניף הדואר בקניון G ומנהלת קבוצת הפייסבוק “סופ”ש עם אמא”, היא אמנם מומחית לעוגות גבינה אבל קבלו את המתכון שלה לעוגת טריקולד

פורסם בתאריך: 12.3.20 15:02

קצת על עצמך: “אני סיון גיטליץ, אני בת 38, נשואה לשאול, עורך דין אזרחי-מסחרי ועבודה ואמא לשלושה: ארייה בת ארבע, שיין בן שנתיים וקיילה בת ארבעה חודשים. אנחנו מתגוררים במרכז כפר סבא, קרוב לעבודה שלי בקניון G, שם אני זכיינית של סניף דואר ישראל מזה שש שנים. חוץ מזה, אני מייסדת קבוצת סופ”ש עם אמא, שזה מועדון צרכנות לאימהות גרושות ויחידניות, ביחד עם אלדר בן ארי. כשיש לי זמן פנוי או מוזה אני נכנסת למטבח ומבשלת. אני מאוד אוהבת לבשל, בעיקר מאכלים עדתיים כמו מפרום, קציצות, ממולאים וגם ג’חנון שזה חובה בכל שבת כי אני 100 אחוז תימנית. אני מאוד נהנית לבשל ולאפות ובעיקר עוגות גבינה. אני ממש מחכה לעונת החורף שיש תותים טריים. אני גם אופה עוגות מושקעות כשיש אירוע מיוחד כמו יום הולדת לאחד הילדים”.

רקע בעיר: “אני חיה את העיר כפר סבא ותושביה מזה שש שנים, בעיקר בגלל העבודה שלי, אבל גם בגלל שאנחנו שנינו אוהבים את העיר הזו ואת אזור השרון בכלל. כאמא לשלושה ילדים קטנים החיים במרכז העיר הם מאוד נוחים כי הכל במרחק הליכה – הג’ימבורי, קניות, פארק וכדומה.

מאיפה האהבה למטבח: “מהבית. מגיל קטן אהבתי את המטבח. תמיד נהניתי לבשל ולאפות וגם לאכול את מה שאני מבשלת. יש לי ממש תשוקה לבישול ואפיה שמוציאים ממני את הפן היצירתי. כמו למשל לבנות תפריט מושקע כשיש אורחים, לאפות עוגות מסובכות. זה כיף עבורי”.

שף או קונדיטור אהוב: “מיקי שמו כמובן. הוא שף מדהים בעיניי שמצליח להפתיע בכל פעם מחדש עם עוגות מיוחדות, שלא רק נראות טוב אלא טעימות. הפחזניות שלו מדהימות בעיני, גם עוגת גבינה עם תותים וגם עוגות השמרים והעוגות ללא סוכר מוצלחות. כשאין לי מוזה אני עוברת בסניף בקניון G וקונה”.

המנה האהובה: “מבחינת אפיה זו כמובן עוגת גבינה. בעיני זה הכי פשוט וכיף. מבחינת בישול אני אוהבת ממולאים בתנור”.

בישול או אפיה: “ברור שאפיה. למרות שאני מאוד אוהבת לבשל, באפיה יש משהו אחר, דיוק וסדר שאני מאוד אוהבת”.

תבלין אהוב: “וניל! במקלות או בתמצית, לא משנה לי. יש לזה ריח מדהים בעיני, ריח של בית”.

מה בתפריט ביום שישי: “וואו. כל שישי אני מבשלת וגם בעלי שאול. יש כמעט בכל ארוחת שישי דגים וגם המון סלטים שאני מכינה. לפעמים אני מוסיפה גם עוף שלם בתנור או מחליפה את הדגים בסטייקים ששאול מכין. אני מאוד אוהבת לארח אז תמיד יש מבחר. בשישי אני כבר מכינה את האוכל לשבת כמו למשל את הג’חנון”.

מה המנה הראשונה שהכנת: “עוגיות, עם אמא שלי. זה היה בגיל שמונה וממש התלהבתי לקרוץ את העוגיות ופשוט חיכיתי בחוסר סבלנות שהן יצאו מהתנור”.

מה המומחיות שלך: “חוץ מעוגות גבינה? עוגת מייפל עם אגוזים”.

מה לא תסכימי לבשל או לאכול: “חזיר. וגם לא חצילים. לא מתקרבת לאף אחד מאלה”.

מתכון לשבת

עוגת טריקולד

עוגת טריקולד

עוגת טריקולד

המצרכים לבסיס:
150 גרם ביסקוויטים פתי בר מרוסקים
100 גרם חמאה מומסת
אופן ההכנה:
מערבבים ביחד, מכניסים לתבנית ומהדקים.

המצרכים לשכבה הראשונה (מוס שוקולד):
100 גרם שוקולד חלב
2 כפות נוטלה
מיכל וחצי שמנת מתוקה
חצי כפית ג’לטין
2 כפות חלב
אופן ההכנה:
ממיסים 100 גרם שוקולד חלב, מוסיפים 2 כפות נוטלה. בנפרד, מקציפים את השמנת המתוקה ומוסיפים לתערובת השוקולד ביחד עם חצי כפית ג’לטין שהומס עם החלב. מקפלים את התערובות יחד ויוצקים על בסיס הביסקוויטים. שמים במקפיא לחצי שעה.

המצרכים לשכבה השנייה (שוקולד לבן):
100 גרם שוקולד לבן
2 כפות ממרח נוגט
חצי כפית ג’לטין
2 כפות חלב
מיכל וחצי שמנת מתוקה
אופן ההכנה:
ממיסים 100 גרם שוקולד לבן ומוסיפים לתערובת 2 כפות ממרח נוגט וחצי כפית ג’לטין מומס עם מעט חלב. מקציפים בנפרד מיכל וחצי שמנת מתוקה, מקפלים הכל ביחד ויוצקים על השכבה הראשונה. שמים במקפיא למשך שעה.

המצרכים לשכבה השלישית (גנאש):
חצי מיכל שמנת מתוקה
150 גרם שוקולד מריר
אופן ההכנה:
מחממים את השמנת המתוקה ומוסיפים 150 גרם שוקולד מריר. יוצקים על העוגה ושמים שוב במקפיא עד להקפאה מלאה.

בתיאבון
שבת שלום!

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר