רעות שמאי הכהן, תבשיל עוף עם פלפלים וקינואה
רעות שמאי הכהן, תבשיל עוף עם פלפלים וקינואה

מבשלים בבית: רעות שמאי הכהן עם מתכון לארוחה בסיר אחד

רעות שמאי הכהן למדה משחק, עבדה בשיווק, מתנדבת בהוסטל לנערות בסיכון וכבר 15 שנה לא מפסיקה לבשל. קבלו את המתכון שלה לתבשיל עוף עם פלפלים וקינואה

פורסם בתאריך: 3.4.20 11:30

קצת על עצמך: "אני רעות שמאי הכהן, בת 37, תושבת הרצליה, נשואה לעומר ואמא לאיתמר, בן 10, אביהו, בן 9, אלרואי, בן 4, ואמילי, בת 3. למדתי משחק ותיאטרון במשך חמש שנים, עבדתי בשיווק ברשת ישרוטל וכיום אני כבר 10 שנים עצמאית בתחום עקרות הבית ולאחרונה התחלתי לימודי הנחיית קבוצות. פעם בשבוע אני וחברות מתנדבות בהוסטל לנערות בסיכון ומבשלות להן ארוחת צהריים. חברותיי תמיד אומרות לי שמעבר להתנדבות הן באות ללמוד ממני ולראות אותי מבשלת".

רקע בעיר: "נולדתי בארצות הברית. אבא שלי למד שם לתואר ראשון ושני ואמא שלי עבדה במשרד הביטחון, ועליתי מיד אחרי הלידה לארץ. גדלתי והתחנכתי ברעננה, אבל כבר 10 שנים שאני גרה וחיה את הרצליה ומאוהבת בעיר ובעיקר בחוף הים".

רעות שמאי הכהן

מאיפה האהבה למטבח: "אהבתי למטבח החלה לפני 15 שנים בערך, כשהתחלתי להיחשף למאכלי עדות שונים ובעיקר כשטעמתי לראשונה מרק קובה. באותו רגע ידעתי שאני פשוט חייבת ללמוד להכין את כופתאת הסולת הנימוחה והמשגעת הזו וכך עשיתי. הלכתי ללמוד ולהתנסות במטבח אותנטי של אישה עיראקית ומי ידע שלימים כך אכבוש את לבו של בעלי – בסיר מרק קובה".

שף או קונדיטור אהוב: "השף האהוב עלי הוא מסימיליאנו די מטאו ועשיתי אצלו לאחרונה סדנת אוכל איטלקי".

מנה אהובה: "קצת קשה לי לבחור כי אני אוהבת המון, אבל אם יש מנה אחת שתמיד קשה לי לעמוד בפניה ושתמיד תשבור לי דיאטה זו ריזוטו".

בישול או אפייה: "בשבילי בישול. בבישול יש לנו את היכולת להביא אותנו ואת הטעם שלנו, לגלות יצירתיות ולהשתולל בלי מדידות ובלי טכניקות מסובכות. פשוט להתפרע".

מה התבלין שלך: "לימון על כל מוצריו. התוכן והמיץ שלו כמובן, אבל לעולם לא אוותר על קליפתו המבריקה. אני משתמשת בקליפה לבלילה של קציצות, לסלט, למרקים ואיפה שרק אפשר. אני פריקית של לימון כבוש ובעונת פריחת הליים אני תמיד כובשת ליים ושומרת לי צנצנות במקרר".

מה בתפריט של יום שישי: "על הארוחה של יום שישי אני מתחילה לחשוב כבר ביום שלישי. לרוב אנחנו מארחים ובדרך כלל אשאל את ילדיי מה הם רוצים. איתמר אוהב מאוד קוסקוס אמיתי ומרק, אביהו אוהב יותר ארוחות חלביות והקטנים זורמים. תמיד יהיה דג חריף בנוסח שונה ומדגים טריים. תמיד יהיו שלוש מנות בארוחת שישי ולעולם לא נוותר על קינוח".

המנה הראשונה שהכנת: "מרק קובה, לפני 15 שנה, כשהייתי בת 22. בישלתי את המנה לדרי ביתי. היא יצאה פגז וכולם הופתעו והתעלפו. המתכון שייך לאמא של חברה מהצבא ובישלתי את המנה אצל אמא שלי בבית".

המומחיות שלך במטבח: "אני מתמחה בהרבה דברים במטבח, אבל אם בכל זאת צריכה לבחור אז אוכל ביתי-עדתי. המומחיות שלי היא לא רק באוכל עצמו אלא גם באירוח, הצילחות, ההכנות ואיך לא להגיע לערב עצמו עם הלשון בחוץ. אחד הדברים האהובים עלי ביותר הוא להאכיל ולארח. אני תמיד שואלת את עצמי מי נהנה יותר – הסועדים או אני המארחת".

המנה הכי מוזרה שהכנת: "עוגת אפרסמונים שלא צלחה כפי שרציתי, שאחר כך הפכה לכדורי אפרסמונים שלא צלחו ומשם הדרך לפח הייתה קצרה".

מה לא תסכימי לבשל או לאכול: "אנחנו בית מסורתי כך שלעולם לא אוכל חזיר ופירות ים ולא אשלב בשר וחלב. חוץ מזה אני פתוחה להכל".

מתכון לשבת: תבשיל עוף עם פלפלים וקינואה

תבשיל עוף עם פלפלים וקינואה

המרכיבים:
1 בצל גדול
3 פלפלים אדומים
3 פלפלים צהובים
600-500 גרם פילה או חזה עוף פרוס לרצועות דקות
1 כוס קינואה
תבלינים: מלח, פלפל, פפריקה מתוקה ופפריקה חריפה (לא חובה)

אופן ההכנה:
פורסים בצל לפרוסות ומטגנים בשלוש כפות של שמן זית. לאחר הזהבה והשחמה, מוסיפים את העוף וסוגרים אותו לגמרי. את הפלפלים חותכים גם כן לרצועות ומוסיפים לעוף ומערבבים. מוסיפים את הקינואה והתבלינים, כוס וחצי מים וסוגרים את הסיר. אחרי שהתבשיל רותח מנמיכים את האש ונותנים לו להתבשל בין 20 דקות לחצי שעה.

בתיאבון
שבת שלום!


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר