בני קליגר
בני קליגר. בירה ב-20 שקלים

על הבר עם | בני קליגר: "הכי כיף? קודם כל יש לי גישה לבירה"

עם אמא מאנגליה וסבתא מאירלנד לבני קליגר לא היתה ברירה: אחרי שנים של שתייה הוא מצא את עצמו בצד השני של הבר בתור הבעלים של ה"בני'ס" בכפר סבא. "זו פעם ראשונה שאני נהנה בעבודה", הוא מודה

פורסם בתאריך: 13.12.18 18:37

קצת על עצמך: בני קליגר, הבעלים של הפאב "בני'ס" ברחוב ירושלים 46 בכפר סבא. בן 45, נשוי בפעם השנייה ואב לשניים. תושב שדה ורבורג. "הפאב נפתח ביולי 2014, לפני זה התעסקתי ביבוא של בירה מאנגליה ומסקוטלנד ועוד לפני כן הייתי חקלאי ועבדתי במשק בקיבוץ", מספר קליגר, "אפשר לומר שבגלל שאמא שלי נולדה באנגליה והסבתא שלי מאירלנד, הושפעתי חזק מתרבות השתייה שם. בוא נגיד שהגעתי לזה בגלל שהייתי בהתחלה בצד השני של הבר, הצד הנכון, ושתיתי הרבה".

איך נראים החיים כשעובדים בלילה: "אני פותח בשש בערב, ובגלל שאני פועל בתוך אזור מגורים ב-12 בלילה אני כבר מגרש את האנשים. זה סבבה לגמרי מבחינתי כי אני פונה לקהל קצת יותר מבוגר מהממוצע שיושבים בפאבים, אנשים שעובדים, ולכן הם לא הולכים לישון מאוחר וצריכים לקום לעבודה בבוקר".

הבר: "הפורמט מאוד פשוט. אני גם הבעלים וגם הברמן, ואני היחיד בארץ שעובד עם משאבות בלי תוספת גז, בשיטת מזיגה בריטית. השיטה הזו מצריכה בירות טריות ולכן אני עובד רק עם מבשלות בירה מקומיות. הברזים אמנם מתחלפים, אבל אני עובד בעיקר עם שפירא, דנסינג קאמל ומבשלת הארץ – המבשלה של הביר-בזאר. הבר עצמו הוא קטן מאוד, מעוצב עם הרבה עץ. לי אישית חשוב להיות מול הלקוחות כדי להסביר להם על הבירה, על הסיידר שאני מכין בעצמי ועל שיטת המזיגה. המקום אולי פחות מתאים למי שרוצה להיות לבד ולהתבודד, כי מי שמגיע מיד מתערבב עם האנשים. אין אצלי אוכל, אבל לצד הבירה אני מגיש בוטנים וחמוצים. מצדי אפשר להביא פיתה מהמקום ליד".

רקע בתחום: "זה הפאב הראשון שלי. לפני זה עבדתי ב'מבשלת העם' באבן יהודה שנסגרה כבר. לפני זה, כמו שציינתי, הייתי יבואן של בירה מאנגליה ומסקוטלנד. אלה היו עבודות במשרה חלקית בזמן שעבדתי במשק".

המשקה שלך: "אני אוהב בירה או סיידר, בדיוק מה שאני מוכר. אני בקושי שותה משהו אחר, אפילו לא שתייה קלה".

מה שותים הכי הרבה בבר: "שותים כמובן בירה, והבירה הכי נמכרת זאת ה-IPA – ראשי תיבות של India Pale Ale. היא נחשבת לאחד הסוגים הפופולריים של בירת אייל בעולם, ויש כמה מבשלות בארץ שמכינות בירות בסגנון הזה".

הכי מיוחד בבר: "המוזיקה השקטה יחסית, כי אני רוצה שאנשים ידברו אחד עם השני. הבירות בלי תוספת גז כמו שאמרתי, ואני מוכר בירה ממבשלות ישראליות קטנות שצריך לחפש בדרך כלל. אה, וגם הסיידר שלי אמיתי. אני קונה תפוחים, מרסק ונותן לזה לתסוס. בלי שום תוספות".

הכי קשה בתחום: "בעיקר הליך הוצאת הרישיון לעסק שדורש השקעה מאוד גבוהה. יש המון תקנות שכדי לעמוד בהן צריך להשקיע הרבה כסף. בגלל זה הרבה בעלי ברים לא עומדים בתקנים ואז צריכים להוציא כסף שאין להם כשהם כבר בתוך העסק. בנוסף, הבירה בארץ מאוד יקרה, במיוחד הבירות מהמבשלות הקטנות. אבל זה לא שהם עושים קופה, גם הם צריכים לעמוד בתקנים. עוד בעיה היא של לקוחות שיושבים הרבה זמן ומזמינים מעט".

הכי כיף בתחום: "קודם כל יש לי גישה לבירה, שזה אחד הדברים שאני הכי אוהב. יש לי פה מוצרים טובים ולקוחות שאני נהנה מהחברה שלהם. האמת שזו פעם ראשונה שאני נהנה בעבודה, משהו שלא היה לי קודם. ויש גם תחושה של שליחות שאתה מקדם עסקים קטנים ועוזר לאנשים שעובדים מאוד קשה ובקושי מתפרנסים כי אין להם הרבה פרסום ויחסי ציבור. אתה מגלה ללקוח את המבשלות האלה שהוא לא הכיר קודם לכן".

הליין הכי מצליח: "אין אצלי ליינים".

היום הכי מיוחד בשנה: "אני חושב שה- IPA day- היום העולמי בו מציינים את הבירה הזאת. באותו היום אני מוזג לפחות 15-10 בירות שונות. בנוסף, פעם בשנה אנחנו עושים סוף שבוע של בירה פולר שאנחנו מביאים מלונדון".
אם לא חיי לילה: "החלום שלי זה מה שאני עושה היום. אני רק מתחיל להגשים אותו".

טיפ לצעירים ששותים: "תנסו ללמוד כמה שיותר על כל משקה שאתם שותים ותבדקו אם מייצרים אותו בארץ. אני לא מדבר רק על בירות, מייצרים כאן הרבה דברים טובים כחול לבן וזה טוב כי זה גם טרי מאוד".

טיפ לבעל בר מתחיל: "קודם כל לבדוק ברישוי עסקים את כל הדרישות שצריך, להתייעץ עם אדריכל כמה זה יעלה ולראות לקראת מה הוא הולך מבחינת הוצאה שהיא בדרך כלל יותר גבוהה מהתכנון הראשוני. וגם כדאי לעבוד בתחום לפחות חצי שנה לפני כן, להשתפשף ולראות מה הולך ומה לא. והכי חשוב לעשות משהו שאתה באמת אוהב, כי כשאתה מול לקוח אתה לא יכול לזייף ולמכור דברים שאתה לא חושב שהם טובים. מיד עולים על זה".

 

משקה השבוע: וויסקי חם של בני קליגר

קוקטייל

וויסקי חם של בני קליגר

המרכיבים:
50 מ"ל ויסקי לא יקר
כפית דבש
פלח לימון
3 חתיכות ציפורן שלם
מים רותחים

הגשה:
בכוס שתיה חמה

איך מכינים:
מערבבים את כל המרכיבים יחד בכוס שתיה חמה, מוזגים מים רותחים עד הסוף ושותים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר