ברים - שובל לוי צילום פרטי
ברים - שובל לוי צילום פרטי

"אין קיצורי דרך בהצלחה בחיי הלילה"

שובל לוי, שמנהל את הלאגר אנד אייל במרינה בהרצליה, הוא רק בן 25 אבל בעל רזומה עשיר בעולם חיי הלילה, כולל סיוע בהקמת מוזיאון הוויסקי בתל אביב. ולקינוח: המתכון שלו למרענן הרשמי של הקיץ

פורסם בתאריך: 2.5.19 20:12

קצת על עצמך: "אני שובל לוי, בן 25, אוהב את חיי הלילה. לפני חמש שנים עשיתי קורס ברמנים ב- “זמן אמיתי”, לאחר מכן ניהלתי את הבר האירי “אוסקר ווילד” בפתח תקוה ובחולון. העברתי סדנאות והדרכות בירה וויסקי בארץ ובאירופה. באוקטובר הצטרפתי לרשת "Lager and Ale" ומאז אני פרוייקטור בקבוצת הברים (אוסקר ווילד, לאגר אנד אייל ו-וויסקי בר), ומנהל את הפאב “לאגר אנד אייל” במרינה בהרצליה".

איך החיים כשעובדים בחיי הלילה? "הלכתי בשנת 2013 לקורס ברמנים כי אני אוהב לצאת, לשתות ואם אפשר לעשות כמה ג’ובות על הדרך, אז למה לא? חוץ מזה שבמשך רוב חיי, הבוקר שלי התחיל בשעה 12:00, אני חושב שזה זמן מצוין לפתוח את היום עם בירה טרייה מהחבית".

קצת על הבר: "לאגר אנד אייל היא רשת של ברים בסגנון ברי הדלפק בלונדון, עם מגוון רחב מאוד של בירות עם מחיר נמוך ללקוח. למי שלא מכיר, זהו בר בשירות עצמי – מגיעים לבר, משלמים במקום ולוקחים את הבירה. יש גם מחירים מצוינים, למשל – ‘גינס’ ב-22 שקלים וחצי ליטר “סטלה” ב- 18 שקלים".

רקע בתחום: "לאחר העבודה ב’אוסקר ווילד’, עזרתי בהקמה וכתיבת תפריט הוויסקי הראשון של מוזיאון הוויסקי בתל אביב".

מה המשקה שלך? "בלי להסתבך – חצי גינס".

מה שותים הכי הרבה בבר? "כשאני והצוות שלי מוזגים – אנחנו מכוונים את כולם לוויסקי ובירה. במשך שנים ניסינו לשנות את תרבות צריכת האלכוהול של לקוחותינו – פחות דרינקים עם משקאות אנרגיה ויותר בירות וויסקי ג’ינג’ר אייל. מבחינתי, זאת החוויה שאני מעניק כברמן ללקוחות שלי".

הכי מיוחד בבר? "בסניף הרצליה, בשעות בין ערביים, לקחת את הבירה מהבר, לצעוד מספר צעדים ולהתיישב אל מול היאכטות והשקיעה – אין חוויה כזאת באף מקום בארץ".

הכי קשה? "הלחץ. הלאגר אנד אייל הוא בר שעובד מהר ועם זאת, משמר את הרמה המקצועית הנדרשת במכירת בירות. החוכמה היא לנהל את התור נכון ולתת הסברים קצרים, מהירים, קולעים ומעניינים שהלקוח לא ישכח ויחזור לאותה חוויה עם בירה שונה בכל פעם".

הכי כיף? "לראות את הלקוחות יושבים עם כוסות מכל המגוון, עסוקים בעצמם וחיוך מפה לאוזן. כברמן? לנגן על הברזים של הבירות כמו לנצח על הפילהרמונית".

הליין הכי מצליח? "אין ליינים בלאגר אנד אייל. יש ימים שמגיע קהל צעיר יותר ויש ימים שהקהל מבוגר יותר. זה היופי בבר שלא סוגר ליינים, כל יום, כל שעה – הפתעה מחדש. אגב, ב-5-6 ליוני אנחנו חוגגים פסטיבל בירה ברחבה של הלאגר אנד אייל במרינה. כולם מוזמנים".

היום הכי מיוחד בשנה? "סט. פטריקס דיי. בכל שנה ב-17 למרץ חוגגים בכל העולם עם בירה גינס. אמרתי כבר מה המשקה האהוב עלי, לא?”
אם לא חיי לילה? “כנראה במסלול אופנועים או על בימת קונצרטים. והבירה ליד".

טיפ לצעירים ששותים? "בעולם הבירה, החוכמה היא לגוון, לטעום כמה שיותר כדי לחדד את זיכרון הטעמים שלנו לחוויות מיוחדות בעתיד. ששותים חשוב לשים לב לארבע נקודות: מה אחוז האלכוהול, מה הצבע, האם בא לי בירה מוגזת מאוד (לאגר) או פחות (אייל) ומה אני שותה בדרך כלל. אם אני יודע לענות על 4 הפרמטרים האלו? אין לאף בירה סיכוי מולך. הנקודה הכי חשובה – נהג תורן זה לא המלצה – זה חובה. מי ששותה, לא עולה על ההגה".

טיפ לבעל בר מתחיל? "זה ענף שרק מקצוענים מביאים בו הצלחות. אנשים אומרים – ‘משעמם לי, אז אני אפתח בר’. מהר מאוד זה נופל. או שאתה מקצוען והולך עד הסוף או שאתה מביא מקצוענים שיהיו סביבך. אין קיצורי דרך בהצלחה בחיי הלילה. כדי לקצור פירות צריך להשקיע ולהיות הכי מקצוען שאפשר להיות. כבר אמרתי שהתחלתי כברמן, נכון?".

משקה השבוע

אפרול שפריץ

אפרול - לאגר אנד אייל - קרדיט שובל

צילום שובל לוי

אפרול שפריץ הוא משקה כתום-אדום שהומצאו על ידי האחים ברביירי בפדובה בשנת 1919. מדובר ללא ספק במרענן הרשמי של הקיץ.

המרכיבים:
אפרול – 50 מ”ל
קאווה – 30 מ”ל
סודה לסגירה
פלח תפוז לקישוט

אופן ההכנה:
מערבבים את כל המרכיבים בשייקר. מוזגים על כוס מלאה בקרח ומגישים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר